Nike podkreśla, że „Somos Familia” to kolekcja inspirowana „kulturą, która przenika różne pokolenia Meksyku i jej wiecznym połączeniem ze wspomnieniami
W swoim oświadczeniu firma Nike potwierdziła, że zamierza wprowadzić na rynek specjalną edycję „Somos Familia” , kolekcję inspirowaną meksykańskim festiwalem Dnia Zmarłych, oraz że różne tradycyjne elementy obchodów i ołtarza zostały wprowadzone na rynek.
W swoim ogłoszeniu Nike wskazuje, że „Somos Familia” to kolekcja inspirowana „kulturą, która przenika różne pokolenia Meksyku i jej wiecznym związkiem ze wspomnieniami. Nike nadal podkreśla meksykańską kulturę na całym świecie. Czwarty rok z rzędu wprowadza na rynek kolekcję inspirowaną najbardziej emblematyczną tradycją Meksyku i uznaną na całym świecie: Día de Muertos”.
Podkreślając, że Meksyk jest punktem odniesienia dla tej tradycji, Nike ujawniło kolory i tekstury, które kształtują jego edycję butów, mając oferty jako oś estetyczną „jako sposób na zapamiętanie tych, których już tu nie ma, a także główne elementy które ją tworzą, oddając hołd naszym bliskim poza sferą fizyczną i które stają się wieczne przez pamięć”.
Firma Nike ujawniła cztery modele inspirowane Dniem Zmarłych, odnosząc się do tego, że kolekcja „Somos Familia” opiera się na najbardziej reprezentatywnych elementach oferty w zakresie doboru kolorów i faktur w modelu Air Jordan: „kwiat cempasúchil, świece, sól, wodę i chleb zmarłych”.
Firma wyjaśniła, że w przypadku świec element ten został wybrany, aby reprezentować nadzieję i wiarę, więc w „Somos Familia” element ten jest widoczny w fakturze zamszu i grafice cempasúchil, która w innym modelu jest również reprezentowana jako płaskorzeźba z tyłu buta, która świeci w ciemności, ponieważ „wyznacza drogę, którą dusza podąża w kierunku ofiary”.
W przypadku pan de muerto ten tradycyjny meksykański chleb reprezentowany jest przez haftowane akcenty, które również łączą się z wybranym dla tego modelu zamszem, symbolizującym cykl życia.
Nike poinformowało, że kolekcja „Somos Familia”, inspirowana Dniem Zmarłych, rozpocznie sprzedaż 18 października za pośrednictwem platform cyfrowych, natomiast 20 października sprzedaż zostanie uruchomiona z oficjalnej aplikacji Nike, a wreszcie 22 października cała kolekcja będzie dostępna na całym świecie w App i sklepach stacjonarnych.