Są to Jaime Baksht, Michelle Couttolenc i Carlos Cortés. Tutaj powiemy Ci wszystko o reprezentantach tego kraju na rozdaniu Oskarów
Pomimo niskiej obecności Latynosów na liście nominowanych do 93. edycji z Academy Awards, są nazwiska trzech Meksykanów nominowanych w kategorii najlepszy dźwięk do filmu Amazon Studios „Sound of metal”..
W skład zespołu wchodzą Meksykanie Jaime Baksht , Michelle Couttolenc i Carlos Cortés , oraz Nicolas Becker i Phillip Bladh.
Film „Sound of metal” ma łącznie sześć nominacji, poza Najlepszym Dźwiękiem wyróżnia się w kategoriach Najlepszy Film, Najlepszy Aktor dla Riza Ahmeda, Najlepszy Aktor Drugoplanowy dla Paula Raci, scenariusz i montaż.
Michelle Couttolenc zajmuje się dźwiękiem filmowym od ponad 12 lat. National Music Library podkreśla, że współpracowała przy ponad 100 filmach, między innymi „El Laberinto del Fauno / Labirynt Fauna, „Luz Silenciosa / Ciche światło”, „Güeros”, „La Jaula de Oro / Złota klatka”, „La 4a compañía”, „Todas las Pecas del Mundo / Wszystkie piegi świata”, „Ya no estoy aquí / Już mnie tu nie ma”. Studiowała dźwięk w filmach we Francji i specjalizuje się w miksowaniu dźwięku w filmach, które opiera się na specjalizacji, barwach i fakturach, aby zwiększyć emocje w doświadczeniach kinematograficznych.
Ta sama instytucja podkreśla, że Jaime Baksht jest meksykańskim inżynierem dźwięku i jednym z najlepszych mikserów filmowych w Meksyku. Jest także głównym inżynierem Astro LX, nowego etapu miksowania nowej generacji.
Był nominowany do nagrody BAFTA za pracę nad „Labiryntem Fauna” i pracował jako projektant dźwięku przy takich filmach jak “La primera noche” (1998), “Ley de Herodes” (1999), “Sangre” (2005), “Batalla en el cielo” (2005) y “En el hoyo” (2006), así también en “Efectos secundarios” (2006), “Arráncame la vida” (2008), “Rudo y Cursi” (2008), “Abel” (2010), “La otra familia” (2011), “Post Tenebras Lux” (2012), “Colosio: El asesinato” (2012), “La vida precoz y breve de Sabina Rivas” (2012), “Instrucciones no incluidas” (2013), “Club Sándwich” (2013), “Besos de azúcar” (2013) y “The golden dream” (2013).
Kilkakrotnie był nominowany do nagrody Ariel za najlepszy dźwięk, zdobywając ją trzykrotnie: w 2002 roku za „Cuentos de hadas para dormir cocodrilos”, w 2004 za „Zurdo”, a w 2007 za „El hoyo”, dodatkowo zdobył Goya Award, także za najlepszy dźwięk, dla „Labiryntu Fauna”.
Wreszcie, Carlos Cortés Navarrete ma karierę, która zaczyna się od 2008 roku, zgodnie z danymi z wyspecjalizowanego serwisu filmu IMDB, był inżynierem dźwięku do filmów takich jak „Daniel y Ana” (2009), „No eres tú, soy yo” (2010), „Depositarios” (2010), „Travesía del desierto” (2011), „Sonora” (2018), a ostatnio „”Una great movie” (2020).