Hiszpańskojęzyczna sieć wznowiła produkcję następnych serii zgodnie z rygorystycznymi protokołami bezpieczeństwa i higieny
Telemundo Global Studios jako pierwsza firma rozpoczęła prace nad serią w Stanach Zjednoczonych w środku pandemii koronawirusa, wznawiając 100 días para enamorarnos na początku lipca. A to dramat, który musiał wstrzymać zdjęcia 19 marca.
„Podczas pandemii zdecydowaliśmy się rozpocząć pracę i produkować, ponieważ równolegle są dwie rzeczy: po 1, nikt nie ma kryształowej kuli, nie wiemy, czy tej pandemii pozostały jeszcze trzy miesiące, sześć miesięcy, rok, dwa czy trzy, a jesteśmy pewni, że są to skutki uboczne, jakie pandemia powoduje w gospodarce […] i jest też nasza odpowiedzialność, za to,możemy i mamy w rękach fortunę, aby móc generować zatrudnienie, musimy się aktywować i to była nasza determinacja ”- powiedział Marcos Santana, prezes Telemundo Global Studios, w niedawnym wywiadzie dla firmy PRODU, „wiodącego dostawcy treści dla profesjonalistów telewizyjnych, reklamowych i technologicznych w Ameryce Łacińskiej, Hiszpanii i na rynku latynoskim w USA”.
Ponieważ podjęto decyzję o wstrzymaniu wszystkich serii nagranych w tamtym czasie jako środek zapobiegawczy przeciwko niepowstrzymanemu rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19, wysiłki Santany i jego zespołu skupiły się na tym, jak wrócić z bezpieczniejszy sposób.
„Stworzyliśmy niezwykły system, codzienne testy załogi i artystów, dwa ogromne namioty przed naszymi studiami, mini-szpital w dwóch typach przyczep kempingowych, ewakuowaliśmy nowe obiekty Telemundo, aby zmniejszyć liczbę ludzi podczas produkcji i wszystkich środki, o których już wiesz, dystans, maski… ”- wyjaśnił wspomnianym mediom prezes Telemundo Global Studios.
„[Również] zreformowaliśmy metodologię nagrywania, nie używaliśmy już krótkich obiektywów 50, ale już używaliśmy 75/100, więc zasadniczo kamerzyści mieli wystarczający dystans do scen.”.
Sieć należąca do NBC planuje wyprodukować w sumie sześć projektów w nadchodzących miesiącach pandemii, w tym telenowelę, która będzie debiutem Silvii Navarro w Telemundo, La suerte de Loli, która rozpocznie się w Miami w tym miesiącu.
Serial inspirowany ¿Donde esta Elisa? również niedawno zaczął nabierać kształtu w Meksyku . Buscando a Frida kręci się wokół rodziny Pons i przedstawia jak życie zmienia się na zawsze, gdy 16-letnia córka znika w noc urodzinowego przyjęcia jej ojca.
„Podczas pandemii studio będzie produkowało sześć projektów” – potwierdził Santana.