Czym byłoby kino bez tonu, jaki nadaje fabule dobra ścieżka dźwiękowa? Te meksykańskie filmy wyróżniały się kultową muzyką
Są filmy meksykańskie, w których ścieżka dźwiękowa staje się podstawowym elementem i nawet po latach od obejrzenia taśmy ich piosenki od razu odsyłają nas do scen, postaci i tonów fabularnych.
Współczesne kino meksykańskie pełne jest piosenek, które chwalą produkcję, której towarzyszą i które bez wątpienia sprawiły, że filmy stały się ikonami swoich czasów.
Amores Perros (2000)
Amores Perros zapisał się w historii kina meksykańskiego przed i po. Film Alejandro Gonzáleza Iñárritu i Guillermo Arriagi z Gaelem Garcíą w roli głównej ma tak dobrą ścieżkę dźwiękową, że Universal wydał podwójny album. Piosenka „De Perros Amores” Control Machete i Ely Guerra jest prawdopodobnie tą, która najlepiej oddaje duszę filmu, ale reszta melodii jest nie do pominięcia.
Inne utwory tworzące ścieżkę dźwiękową to melodie Nacha Pop, Gustavo Santaolalla, Titán, Celia Cruz, The Hollies, Julieta Venegas, Zurdok i innych. Na szczególne wyróżnienie zasługuje również „Aviéntame” Café Tacvba.
Perfume de Violetas (Fiołkowe perfumy 2001)
Niewiele filmów odzwierciedla w tak ścisły i obskurny sposób rzeczywistość, w której zanurzona jest młoda kobieta (jak wiele) Ximena Ayala, umiejscowiona w absolutnym kręgu macho, brutalnym i nieprzyjaznym środowisku. Ścieżka dźwiękowa filmu Maryse Sistach odniosła ogromny sukces, a dominującym gatunkiem jest rock i doskonale spełnia funkcję dalszego dramatyzowania otoczenia.
Las Ultrasónicas i Julieta Venegas precyzyjnie wkraczają w akcję, podobnie jak udział Lost Acapulco, Hocico, Intestino Grueso, Limbo Zamba, Salón Victoria i Sánchez.
Todo el Poder (1999)
Był to drugi film Fernando Sariñany. Jest to komedia potępiająca niepewność, korupcję i bezkarność w Meksyku, z udziałem Demianana Bichira, Cecilii Suárez i Luisa Felipe Tovara. Mówienie o humorze i donosach od razu odsyła nas do zespołu: Molotov, który do tego filmu interpretuje klasykę „Gimme the Power”.
Wśród pozostałych 13 utworów, które składają się na ścieżkę dźwiękową, znajdują się interpretacje El Gran Silencio, Manu Chao, Liquits, Plastilina Mosh, Titán, Johnny Laboriel i Ozomatli.
Y tu Mamá También (I twoją matkę też 2001)
Alfonso Cuarón jest wiernym miłośnikiem muzyki i jest to widoczne w każdym z jego filmów. Ścieżka dźwiękowa Y tu Mamá También nie może być wyabstrahowana z fabuły i podoba nam się wynik.
„Here Comes the Mayo” Molotov ma w sobie nutę „charolasterów” (Charolastra” to termin używany do opisu przyjaźni, która trwała kilka lat,to wyrażenie pojawiło się w filmie i zapisało się w życiu doczesnym), która wydaje się być dla nich napisana. „Si no te Hubieras Ido” Marco Antonio Solísa, może nie było tak „fajnie”, dopóki nie zobaczyliśmy zmysłowego tańca między Gaela, Diego Luny i Maribel Verdú.
Amar te Duele (2002)
Amar te Duele naznaczyło całą epokę. Adaptacja Fernando Sariñany przenosi klasyka literatury Romeo i Julia w rozdzierająco nierówny Meksyk i była idealną formułą, którą wielu z nas mogło zidentyfikować. Historia Renaty i Ulisesa (Martha Higareda i Luis Fernando Peña) nadal wywołuje nostalgię i memy.
Ale nie tylko fabuła jest niezapomniana, jej ścieżka dźwiękowa, a konkretnie piosenka „Amarte Duele” Natalii Lafourcade wciąż znajduje się na wielu playlistach. Ponadto ścieżka dźwiękowa składa się z innych klejnotów, takich jak „Soñé” Zoe, „Más” Kinki, „Sabor a Chocolate” Elefante i więcej piosenek Pulpo, Ximeny Sariñana i Genitallica.