M . Mendonça, która była sensacją mediów społecznościowych z milionami obserwujących, była ikoną brazylijskiej muzyki country zwanej sertanejo
Marília Mendonça, popularna brazylijska piosenkarka pop, znana jako „Królowa cierpienia” ze swoich pełnych emocji ballad, zginęła w piątek w katastrofie małego samolotu w południowo-wschodnim stanie Minas Gerais w Brazylii. Miała 26 lat.
Biuro prasowe piosenkarki potwierdziło śmierć pani Mendonça i poinformowało jej producenta, Henrique Ribeiro; jej wuja, który był także jej asystentem, Abicieli Silveira Dias Filho. Pilot i drugi pilot samolotu również zginęli.
Samolot leciał z miasta Goiania do Caratinga, gdzie Mendonça miała wystąpić na koncercie w piątek wieczorem. Nie było żadnych bezpośrednich informacji o okolicznościach, które doprowadziły do katastrofy. Władze powiedziały, że prowadzą śledztwo.
Pani Mendonça była ikoną brazylijskiej muzyki country zwanej sertanejo, popularnego gatunku w Brazylii.
Jej legiony fanów znalazły moc w jej tekstach piosenek, które błagały kobiety, by odrzucały złe i agresywne związki, i opowiadały historie o wadliwych postaciach. Zdobyła w 2019 nagrodę Latin Grammy za najlepszy album sertanejo dla „Em Todos Os Cantos”.
Marília Mendonça, urodzona w gminie Cristianópolis, w stanie Goiás (w środku), zaczęła komponować, gdy miała zaledwie 12 lat .
Pani Mendonça była sensacją w mediach społecznościowych, z 7,8 milionami obserwujących na Twitterze, 22 milionami na YouTube i ponad 38 milionami na Instagrami.
Prezydent Brazylii, Jair Bolsonaro, powiedział na Twitterze : „Cały kraj ze zdumieniem przyjmuje wiadomość o śmierci młodej piosenkarki country Marílii Mendonçy, jednej z największych artystek swojego pokolenia, która swoim wyjątkowym głosem, charyzmą i muzyką przekazywała uczucia oraz podziw nas wszystkich”.
Anitta, popularna w Brazylii piosenkarka funkowa, napisała na Twitterze : „Właśnie się dowiedziałam. Nie mogę w to uwierzyć.
Niektórzy w kosmopolitycznych kręgach Brazylii szydzili z ballad pani Mendonçy jako „brega”, czyli banalna muzyka”, donosił NPR w 2019 roku .
„Sentymentalne czy nie, jej piosenki oferują kobiecą perspektywę, która nie była często słyszana w kulturze machismo Sertanejo, i sprawiła, że Mendonça jest wiodącym głosem nowego podgatunku zwanego „feminejo” – muzyki wykonywanej przez kobiety i dla kobiet” – powiedział NPR.