Fikcja inspirowana jest beginkami, wspólnotami kobiet, które od XIII wieku broniły alternatywnego i niezależnego sposobu życia od małżeństwa i Kościoła
Antena 3, kanał z najczęściej oglądanymi serialami w telewizji w Hiszpanii, nadal uruchamia oryginalne projekty i inwestuje w beletrystykę. Teraz pracuje nad „Beguinas”, nowym oryginalnym serialem. Seria będzie również dostępna w ATRESplayer PREMIUM.
„Beguines”, które będą miały dziesięć 50-minutowych odcinków, inspirowane są beginkami, wspólnotami kobiet, które od XIII wieku broniły alternatywnego sposobu życia niezależnego od małżeństwa i Kościoła. Beginki oddawały się kontemplacji, ale także działaniu, poprzez pracę rzemieślniczą, nauczanie czy opiekę nad chorymi, co przynosiło korzyści społeczeństwu, pozwalając jednocześnie na samowystarczalność. Beginaty były przestrzeniami relacji i wolności, które pomimo powszechnego poparcia były mocno kwestionowane przez rządzących.
„Beguines” bierze za punkt odniesienia historię tych kobiet, które przez wieki pozostawały w ukryciu.
Aktorzy Amaia Aberasturi i Yon González zagrają w serii. Wcielą się odpowiednio w Lucíę de Avellaneda i Telmo Medinę, dwójkę młodych ludzi, którzy pokonają społeczne narzucanie czasu i zaryzykują wszystko dla miłości w kontekście, który wcale nie jest dla nich korzystny.
„Beguinas” to produkcja telewizyjna Atresmedia we współpracy z Buendía Estudios. Montse García. Sonia Martínez i Amparo Miralles są producentami wykonawczymi tej serii z wytwórni Series Atresmedia, którą wyreżyserują Rómulo Aguillaume i Claudia Pinto.
Scenariusz napiszą Irene Rodríguez, Esther Morales, Silvia Arribas i Virginia Llera. Marta de Miguel odpowiada za produkcję, Iván Caso za zdjęcia, a Jorge de Soto za kierunek sztuki. Bubi Escobar będzie odpowiedzialna za garderobę, a makijaż i fryzjerstwo będą kierowane odpowiednio przez Mariló Serrano i Fermína Galána. Juan León jest dyrektorem castingu.
Nagrywanie „Beguinas” rozpocznie się w ciągu najbliższych kilku tygodni w lokalizacjach w Madrycie oraz Segowii.
To jest „Beguines”
Segovia, 1559. Lucía de Avellaneda świętuje swoje zaręczyny z markizem Peñarrosa, szlachcicem wybranym przez jej brata. To małżeństwo obiecuje wzmocnienie statusu finansowego i społecznego rodziny, ale w trakcie uroczystości narzeczona otrzymuje nieoczekiwany list od kobiety, która twierdzi, że jest jej matką i żąda jej przy łożu śmierci.
Lucía pojawia się w beginacie, gdzie wezwała ją matka. W tym miejscu mieszka z innymi kobietami samodzielnie i poza Kościołem.
Młoda kobieta otwiera się na nowy świat, który każe jej kwestionować wszystko, co znała do tej pory. A ponadto pozna miłość poprzez czystą i niepohamowaną namiętność, ale zabronioną. Zaryzykuje wszystko dla Telmo, Żyda, który musi ukrywać swoje przekonania i przeszłość.
Amaia Aberasturi będzie Lucią de Avellaneda
Inteligentna, ciekawska i wojownicza. Uprzejma i niewinna, dopóki wezwanie matki nie wywraca jej świata do góry nogami. W Beginacie odkrywa środowisko siostrzeństwa i krytycznego myślenia, które rewolucjonizuje jej wyobrażenie o świecie i burzy mury, które narzucił jej status chrześcijanki i szlachetnej kobiety.
Kiedy spotyka Telmo po raz pierwszy, czuje pociąg, jakiego nigdy wcześniej nie doświadczyła, ale jego zaangażowanie i lojalność okiełznają jej impulsy, zdeterminowaną, by walczyć o to, co naprawdę dla niej ważne.
Yon González będzie Telmo Mediną
Telmo to atrakcyjny, bystry i tajemniczy młodzieniec, który ukrywa swoje żydowskie pochodzenie. Pracuje w piekarni i zaopatruje beginat w to, czego potrzebuje z zagranicy. Nie chce kłopotów, ale też ich nie unika. Kiedy spotyka Lucíę i wspomina ją z dzieciństwa, postanawia zachować to w tajemnicy i uniknąć niebezpieczeństwa rozpoznania.
Lojalny, szczery i dokładny, nie może uniknąć odrzucenia małżeństwa, które proponuje jego przyjaciel i zaryzykowania wszystkiego dla kobiety, która oprócz tego, że jest chrześcijanką, należy do szlacheckiego rodu, właścicielki ziem odebranych jej przodkom.
Marzy o przyszłości gdzieś zwanej Nowym Światem, gdzie będzie mógł przeżyć swoją miłość i wiarę w wolność.