Na spotkaniu z mediami platforma podzieliła się informacjami o projektach, które wystartują w tym roku
Platforma Netflix niedawno poinformowała, że Meksykanie są dobrymi konsumentami dramatu. Z tego powodu platforma streamingowa opracowała koncepcję „Qué drama. Novelas con ‘N’ de Netflix”, w którym opowiadają, w jaki sposób ich twórcy rozwijają historie, które publiczność może obecnie zobaczyć i jakie będą kolejne produkcje, które ukażą się. przedstawią
Wczoraj, w roadshow prowadzonym przez kolumbijską Anę Lucía Domínguez z „Pálpito” i Polo Morín z „Donde hubo fuego”, Netflix podzielił się tym, jak ważne są różne działy w produkcji, opowiadając konkretnie o fabularyzowanym serialu, który rozwijają.
„Jako Latynosi, telenowele/ powieści są głęboko osadzone w naszych historiach oraz wspomnieniach i chociaż ta forma opowiadania historii może wydawać się trochę przeszłością, jej rozkwit dopiero się zaczyna” – powiedziała Ana Lucía,
Podczas gdy Polo podkreślał, że projekty takie jak “Oscuro deseo / Mroczne pożądanie” i “¿Quién mató a Sara? / Kto zabił Sarę?” są częścią nowej generacji dramatów, które łączą najlepsze seriale z najlepszymi telenowelami, „tworząc historie zmieniające gatunki, eksperymentując ze strukturą i zagłębiając się w tematy i problemy, które wykraczają daleko poza stare historie”, z nowoczesnymi motywami.
W tym sensie na przykład scenariusz jest niezbędny, a José Ignacio „Chascas” Valenzuela od “¿Quién mató a Sara?” i “Donde hubo fuego”, a także Leonardo Padrón, twórca i pisarz „Pálpito”, opowiadali o sposobie, w jaki rozwijają swoje historie: „W moim przypadku zwykle definiuję „Pálpito” jako historię miłosną w kluczem thrillera, który w zasadzie podsumowuje moją intencję i moją propozycję, którą jest właśnie zaczerpnięcie dyskursu miłosnego z melodramatu, a w thrillerze wracam do wszystkich napięć narracyjnych, które powstają, gdy trzeba odkryć tajemnicę, coś nieznanego lub jest jakaś zagadka, i zrób to wszystko z hybrydą” – powiedział Padrón.
Wartości produkcji
W telenoweli z „N” dla Netflix bardzo ważne są walory produkcyjne, takie jak sceneria, kostiumy, charakteryzacja i muzyka. Na przykład do serialu „Donde hubo fuego” wymagana jest remiza strażacka, z ciężarówkami i niezbędnymi akcesoriami, wszystko musi wyglądać bardzo realnie, a Eduardo Capetillo potwierdził to jako bohater i lider ekipy, którą zobaczy publiczność na ekranie.
W „Ritmo Salvaje”, kolumbijskiej historii, która bierze za kontekst reggaeton i której bohaterami są Greeicy Rendón i Paulina Dávila, makijaż i kostiumy są niezbędne do odtworzenia toku akcji. Jeśli chodzi o umuzykalnienie, kompozytor David Murillo podkreślił, że to muzyka nadaje scenom ich intencję i kształt. Pracował przy „Kto zabił Sarę?” i podzielił się, że muzykalizacja odgrywa fundamentalną rolę, ponieważ powoduje, że widz może zwątpić i stawia go na krawędzi emocji.
Należy zauważyć, że jeśli historie odnoszą sukces, muszą być zdubbingowane na inne języki, jak to miało miejsce w przypadku „Oscuro deseo / Mroczne pożądanie” i „¿Quién mató a Sara? / Kto zabił Sarę?”, które zostały przetłumaczone na co najmniej osiem języków, a „Rebelde / Zbuntowani” na dziewięć i „Control Z” czterech. Roberto Granados, dyrektor ds. dubbingu Netflix na Amerykę Łacińską, wyjaśnił, że jego zespół pracuje tak, aby głosy były spójne i jak najbardziej podobne do oryginalnego głosu bohaterów, „ale dbamy również o interpretację. Tak więc, jeśli obsadzamy postać w jednej z naszych powieści, bardzo ważne jest dla nas, aby były tam emocje i oczywiście, żeby głos był w odpowiednim przedziale wiekowym i o cechach, które ma każdy głos w wersji oryginalnej”, podsumowuje.
Projekty i premiery
Wśród projektów, które będą pojawiać się na platformie w 2022 r., są: „Pálpito”, który ukaże się 6 kwietnia. Ta kolumbijska produkcja opowiada o zamordowaniu żony Simóna, aby usunąć jej serce i przeszczepić je partnerce potężnego milionera. Szukając zemsty, angażuje się w niebezpieczny świat handlu organami, aby poznać wszystkie sekrety i zmusić odpowiedzialnych do zapłaty, ale zakochuje się w 'przeszczepionej’ dziewczynie. W rolach głównych: Ana Lucía Domínguez, Michel Brown i Sebastián Martínez.
Trzeci sezon „¿Quién mató a Sara? / Kto zabił Sarę?” Rozpoczyna się 1 czerwca, włączając w swoje szeregi Rebekę Jones i Jean Reno. W drugim sezonie okazuje się, że „Marifer” (Litzy) nie zabiła „Sary”, więc otwiera się nowa zagadka.
Wkrótce zostanie ogłoszona data premiery „Donde hubo fuego” z Eduardo Capetillo, Itatí Cantoral, Plutarco Haza i Polo Morín; ta powieść jest hołdem złożonym kobietom i mężczyznom, którzy ryzykują życiem, aby ratować innych, publiczność będzie świadkiem tego, co dzieje się wewnątrz i na zewnątrz remizy strażackiej.
Wkrótce pojawi się także „Madre de alquiler / Matka zastępcza” z aktorką Shaní Lozano, która gra młodą tubylczą kobietę, która wynajmuje swoje łono potężnej rodzinie, ale po latach odkryje, że wszystko, co wierzyła, nie było prawdą. Bohaterka zakwestionuje sens macierzyństwa, przeżywając romans pełen sprzeczności pośród społeczeństwa pełnego uprzedzeń.
W tym roku pojawi się także drugi sezon „Rebelde” , a także kolumbijska produkcja „Ritmo Salvaje”.
Ponadto Maite Perroni przygotowuje wspólnie ze scenarzystką „Oscuro deseo /Mrocznego pożądania”, Leticią López Margalli, nowy projekt o nazwie „Triada”, w którym uczestniczą również David Chocarro, Ofelia Medina, Nuria Bages, Flavio Medina, Ana Layevska, Rodrigo Cachero, Daniella Valdez i Aldo Gallardo. Będzie to nowy projekt, w którym bohaterowie zanurzą się we własnej przeszłości, aby jeden po drugim rozwikłać sekrety swojego życia.