FICG38 kończy się nagrodami dla meksykańskich filmów „Heroico” i „Kenya”


W ten piątek zakończyła się 38. edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmowego, podczas której nagrodzono meksykańskie filmy „” i „Kenya”


W ten piątek, 9 czerwca, zakończyła się 38. edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Guadalajara ( , impreza z okazji siódmej sztuki, w której przez cały czas odbywały się premiery, które wzbudziły oczekiwanie na hołdy dla fundamentalnych osobistości przemysłu Meksykańskiego kina. Do tego dochodziła fizyczna nieobecność jej założyciela i pierwszego promotora, Raúla Padilla Lópeza, który został wspominany przez różne wydarzenia. O wielkim finale decydują oczywiście zwycięzcy w poszczególnych kategoriach, wśród których wyróżniały się meksykańskie filmy „” i „Kenya”, które zdobyły kilka nagród.

Czerwony dywan

Zgodnie z tradycją, czerwony dywan rozpoczął się od dyrektor Estrelli Araizy. Oczywiście nie mogło zabraknąć mistrza ceremonii Andy’ego Zuno. Jednak pierwszymi, którzy przyciągnęli błyski, byli Gregory Nava i meksykański aktor Diego Calva, znany z roli w filmie Damiena Chazelle’a „Babylon”.

Zawsze u boku swojej żony, Roberto Perpignani przeszedł z elegancją; ale tym, który wywołał okrzyki radości, był artysta estradowy i jury Cruz Contreras. Pojawił się także Guillermo Vaidovits, aktor Cristo Fernández i, co nieuniknione, członkowie zespołu muzycznego Fanko.

W ten sam sposób Claudia Sainte-Luce paradowała z aktorami swojego ostatniego filmu; aktorka Paulina Dávila zrobiła wrażenie swoją urodą, choć – w innym sensie – świętowano także pojawienie się Estibaliz Urresola i Loreny Padilla, dwóch filmowców, których prace konkurują ze sobą.

Ceremonia i nagrody

Z niewielkim opóźnieniem rozpoczęło się zamykanie pod przewodnictwem Andy’ego Zuno i Marthy Reyes, którzy prosili o „poparcie” dla festiwalu, pamiętając przy tym o postaci „znającego się na rzeczy i pasjonata kina”, jakim był Raúl Padilla López, założyciel i promotor, któremu w tym roku poświęcony był festiwal filmowy.

Pierwszą nagrodą wieczoru była Nagroda FIPRESCI (przyznawana przez Międzynarodową Federację Prasy Filmowej), która trafiła do „Heroico” Davida Zonany.



Nagroda FEISAL trafiła do Viniciusa Girnysa za „Samuela de la luz”, a pierwsza nagroda za kino społeczno-środowiskowe przypadła „Ciudad a la espalda” Paoli Rodas ; jednak z wielką radością odebrano nagrodę Hecho en Jalisco dla najlepszego filmu fabularnego, którą otrzymał „Martínez” Loreny Padilla, która powiedziała, że ​​nakręciła go jako „hołd dla mojego miasta”.

Z kolei Premio MEZCAL dla meksykańskiego filmu fabularnego otrzymał  „Heroico” Davida Zonany (który zdobył nagrody dla najlepszego aktora, dla Fernando Cuautle oraz Premio Mezcal Joven od studentów filmowych; także „Adolfo” reż. Sofía Auza zdobyła nagrodę dla najlepszej aktorki za Rocío de la Mañana; podobnie,Meksyk); „Mujeres del alba” Jimeny Montemayor Loyo zdobyło nagrodę za najlepsze zdjęcia, a „Kenya” Giseli Delgadillo zdobył nagrodę za najlepszą reżyserię i Nagrodę Publiczności, za którą wychwalała kino jako „cudowną sztukę”.

Jako najlepszy w kategorii FILM FIKCYJNY IBEROAMERYKAŃSKI nagrodę otrzymał film „Tengo sueños eléctricos” Valentiny Maurel (który zdobył także nagrodę za zdjęcia i najlepszą rolę męską), chociaż „20,000 especies de abejas” Estibaliz Urresola Solaguren zdobyło najlepszą reżyserię (i debiut fabularny), a „Great Yarmouth – Provisional Figures” Marco Martinsa zdobyło nagrodę za najlepszy scenariusz (i najlepszą aktorkę).

kategorii DOKUMENTALNY IBEROAMERYKAŃSKI FILM PEŁNOŚCIOWY nagrodę otrzymał „El castillo” Martína Benchimola (zdjęcia) i „Fauna” Pau Fausa (reżyseria), ale „Samuel de la luz” Viníciusa Girnysa zdobył nagrodę za najlepszy film.

Nagrodę MAGUEY otrzymało „20,000 especies de abejas” Estibaliz Urresola za kreację, ale nagrodę dla najlepszego filmu otrzymało „Kenya” meksykańskiej Giseli Delgadillo.

Zwycięzcą międzynarodowego filmu animowanego został Chicken for Linda Chiary Malty i Sébastiena Laudenbacha; teraz nagrodę Rigo Mora otrzymał krótkometrażowy film animowany „Carne de Dios” Patricio Plaza, który zadedykował swoją pracę Maríi Sabinie; wyróżniono „Ninety-five Senses” Jerushy Hesa ​​i Jareda Hessa. Ostatecznie nagrodę dla najlepszego IBERO-AMERYKAŃSKIEGO FILMU KRÓTKOMETRAŻOWEGO otrzymał film „Um Caroço de Abacate” Ary’ego Zary (Portugalia).


Udostępnij

Zostaw odpowiedź