fot. Netflix

rozszerza swoją obecność w Hiszpanii o biura produkcyjne, charakteryzacje, fryzjerstwo i kostiumy


Ekspansja w zakresie tworzenia oryginalnych produkcji wciąż postępuje, szczególnie w Madrycie, który obecnie wydaje się być jedną z najważniejszych lokalizacji dla firmy na rynku treści hiszpańskojęzycznych, gdzie udało się podwoić liczbę zestawów nagraniowych, z pięciu do dziesięć , oprócz włączenia nowych najnowocześniejszych obiektów postprodukcyjnych w Hiszpanii

Od czasu pojawienia się Netflix w Hiszpanii platforma informuje, że nad produkcjami promowanymi przez serwis rozrywkowy we wszystkich wspólnotach autonomicznych pracowało ponad 10 000 profesjonalistów. Netflix nadal wzmacnia swoje zaangażowanie w rozrywkę i sektor audiowizualny w Hiszpanii poprzez rozbudowę swojego centrum produkcyjnego i postprodukcyjnego w Madrid Content City (w Tres Cantos, we Wspólnocie Madrytu). Firma świętowała inaugurację nowej siedziby, która po podwojeniu swojej pojemności mieści największą powierzchnię filmową dla Netflix w Unii Europejskiej i obejmuje nowe, unikalne w skali kraju zaplecze postprodukcyjne, dzięki czemu twórcy i producenci mogą dać swoim fanom najlepsze historie życia.

Zaledwie trzy lata po otwarciu centrum udostępnia przemysłowi dziesięć zestawów (z wielofunkcyjną powierzchnią ponad 22 000 metrów kwadratowych), które obejmują między innymi biura produkcyjne, wizaż, fryzjerstwo i kostiumy.

Aktywny przemysł

Siedziba główna, która gościła wybitne projekty, takie jak „La casa de papel”, „Élite”, „La noche más larga”, „Valeria”, „Fuimos canciones” czy „Criminal”, ma również za priorytet przyciągnięcie profesjonalistów najnowsze technologie postprodukcji. Ekspansja promuje włączenie nowych pionierskich obiektów, takich jak pierwszy system do zdalnej edycji w Hiszpanii (z 30 nowymi pokojami, które ułatwią specjalistom technicznym pracę nad projektami z dowolnego miejsca w Hiszpanii lub Europie) lub pierwsze laboratorium postprodukcyjne w chmurze Netflix na całym świecie.

„Jesteśmy przekonani o mocnych stronach i możliwościach, jakie oferuje jako centrum produkcji i postprodukcji audiowizualnej w Europie i na świecie. Ta siedziba jest pozycjonowana jako miejsce spotkań lokalnych i globalnych talentów. Innowacyjność tych obiektów pozwoli profesjonalistom skupić się na kreatywnej doskonałości ich projektów, dzięki czemu miłośnicy rozrywki będą mogli nadal cieszyć się najlepszymi historiami”- wyjaśniła María Ferreras, Global Head of Partnership and Business Development w firmie Netflix, podczas wydarzenia, w którym udział wzięli Minister Kultury i Sportu Miquel Iceta oraz Sekretarz Stanu ds. Telekomunikacji i Infrastruktury Cyfrowej María González Veracruz.

„Oprócz obiektów w Tres Cantos, inwestycje w produkcje Netflix obejmują całą hiszpańską geografię. Firma, która kręciła już we wszystkich wspólnotach autonomicznych ręką ponad 40 lokalnych firm produkcyjnych (w większości MŚP), od czasu swojego powstania wydała wiele tytułów wyprodukowanych w Hiszpanii, tworząc ponad 10 000 miejsc pracy dla zespołów dystrybucyjnych i technicznych. Nadal oferujemy naszym abonentom szeroką gamę seriali i ów wyprodukowanych w Hiszpanii, w tym ponad 30 tytułów w 2022 roku, takich jak Bienvenidos a Edén, Amor de madre, A través de mi ventana czy Sagrada familia” – dodała Mary-Kathryn Kennedy, wiceprezes produkcji dla Netflix w Europie.

Idą po więcej treści

W 2023 roku dla Netflix w Hiszpanii stworzy nowe projekty, w tym premiery nowych oryginalnych tytułów „made in Spain”, wśród których są filmy takie jak “Hermana Muerte”, “Eres tú”, “Fenómenas”, “A través del mar”, seriale jak “El silencio”, “El cuerpo en llamas”, “Berlín”, “Un cuento perfecto” oraz nowe sezony „Sky Rojo”, „Valeria” czy „Elite”, a także treści non-fiction jak nowy sezon „Soy Georgina”.

„To powód do dumy, że możemy nadal demonstrować nasze zaangażowanie w hiszpańską serię. W ramach platformy Netflix będziemy nadal pracować nad kompleksową promocją zrównoważonego rozwoju hiszpańskich materiałów audiowizualnych w całej ich różnorodności” — podsumowała Verónica Fernández, dyrektor Fiction w firmie Netflix w Hiszpanii. Obecnie w obiektach znajdujących się w Madrycie Content City powstają takie projekty jak Berlín”, “La sociedad de la nieve”, “Élite” czy “Kaos” . W ramach inauguracji centrum ujawniono nowe szczegóły dotyczące różnych tytułów fabularnych, znajdujących się na różnych etapach produkcji, które w przyszłości ujrzą światło dzienne w serwisie. W swoim zaangażowaniu w różnorodność historii i formatów Netflix zaprosił na to otwarcie kilku swoich twórców, którzy podali szczegóły swoich nadchodzących produkcji.

Oriol Paulo, reżyser i twórca „El Inocente” lub „Los renglones torcidos de Dios”, ogłosił, że pracuje nad nowym projektem dla Netflix, który będzie thrillerem, gatunkiem, który, jak mówi, „jest wspaniałym pretekstem do wyjaśnić kondycję człowieka i chce rzucić wyzwanie widzowi”. Álex Pina i Esther Martínez Lobato ujawnili pierwsze szkice schronu atomowego, w którym odbędzie się ich nowa seria : „Podczas pandemii zainspirowało nas mnożenie się bunkrów na całym świecie. Wyobraziliśmy sobie podziemną zabudowę, w której zamiast apokalipsy skupiono się na tych, którzy mieszkali w tej przestrzeni. Wielkie pytanie, które stawia ten projekt, brzmi: czy życie toczy się dalej, nawet gdy świat się kończy?

Jeśli chodzi o spin-off „La casa de papel”, który obecnie produkują, Esther dodała: „Rozwój Berlina to odpowiedzialność. Przede wszystkim dlatego, że zaczyna się od połączenia, które już istnieje z widzami i jako twórcy chcemy dalej pogłębiać tę emocję”. Carlos Montero, twórca „Elite”, powiedział: „ Twórcy zawsze mają wielkie marzenia, dlatego tworząc , chcesz dotrzeć do świata. Uzyskanie tego wcześniej było bardzo trudne, ale kiedy pracujesz dla firmy takiej jak Netflix, która dociera na pięć kontynentów, masz wspaniały pojazd”.

Udostępnij

Zostaw odpowiedź