Mattel i Meksykanin, Benito Santos, wydadzą specjalną edycję w tradycyjnym Dniu Zmarłych, ubrani w bardzo oryginalny i reprezentacyjny strój na tę uroczystość
Słynna lalka Barbie ma niespodziankę dla wszystkich meksykańskich fanów, ponieważ firma zabawkarska Mattel i meksykański projektant Benito Santos wyprodukują specjalną edycję w tradycyjny Dzień Zmarłych (Día de Muertos), ubraną w bardzo oryginalny i reprezentacyjny kostium z tej uroczystości.
Ta Barbie została zaprojektowana przez meksykańskiego projektanta, który postanowił nadać jej bardzo znaczący akcent, ponieważ będzie ubrana w typowy garnitur charro, oprócz tradycyjnego makijażu catriny.
Pochodzący z Tepehuaje de Morelos Jalisco Benito Santos za pośrednictwem swojego konta na Instagramie ogłosił tę wiadomość, publikując kilka zdjęć, na których pojawia się obok słynnej lalki Barbie.
W innej publikacji wyjaśnił każdy szczegół garderoby Barbie, która nosi typowe stroje ze stanu Jalisco i oczywiście charakterystyczny dla kultury Dnia Zmarłych.
„Posągowa czarna sukienka lalki Barbie inspirowana jest bogatą kulturową tradycją kostiumów charro. Ozdobne, białe i szkarłatne hafty są widoczne wzdłuż dramatycznej sylwetki sukienki, w tym warstwowego dołu o kroju syreny. Strój podkreśla przycięta bolerko, czerwona muszka i nakrycie głowy inspirowane wakacjami” – czytamy w poście.
Kiedy specjalna edycja Barbie trafi do sprzedaży?
Benito Santos zapowiedział, że ta specjalna edycja Barbie trafi do sprzedaży 8 września, a będzie sprzedawana wyłącznie za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej marki w Stanach Zjednoczonych , podkreślając, że będzie to tylko jedna sztuka na osobę.
Do 9 września będzie w sprzedaży na całym świecie.
Cena specjalnej edycji Barbie będzie kosztować dwa tysiące meksykańskich pesos (100 dolarów).