Wydarzenie będzie dążyć do zrealizowania swojej wersji w Ameryce Łacińskiej i stawia na wybór miasta spośród pięciu ważnych rynków oraz regionów tego kontynentu
W oświadczeniu Europejska Unia Nadawców (EBU) poinformowała, że biorąc pod uwagę intencje rozszerzenia renomowanego Konkursu Piosenki Eurowizji w innych częściach świata, impreza będzie starać się przeprowadzić swoją wersję w Ameryce Łacińskiej i stawia na wybór miasta spośród pięciu ważnych regionów tego kontynentu
Według pierwszych doniesień i po ogłoszeniu na ich portalach społecznościowych, Eurovision Song Contest Latin America zostanie wyprodukowane przez Christera Björkmana z Voxovation, Andersa Lenhoffa, Olę Melziga, Petera Settmana i Grega Lipstone’a, którzy są producentami Konkursu Piosenki Amerykańskiej i Konkurs Piosenki Eurowizji Kanada.
Chociaż nie podano żadnych dalszych szczegółów na temat cech poszukiwanych w możliwym miejscu gospodarza w Ameryce Łacińskiej, doniesiono, że organizatorzy zaczną zarządzać swoimi opcjami w nadchodzących miesiącach, aby wybrać idealne miejsce na zorganizowanie Konkursu Piosenki Eurowizji.
„Po inauguracji Konkursu Piosenki Eurowizji i w związku z planami dotyczącymi Konkursu Piosenki Eurowizji w Kanadzie w przyszłym roku, Europejska Unia Nadawców jest zachwycona, że może teraz współpracować z Voxovation, aby przenieść emocje i magię Konkursu Piosenki Eurowizji do Ameryki Łacińskiej. Unikalny format Eurowizji co roku znajduje nowych fanów na całym świecie i nie możemy się doczekać, aby rozwinąć markę w tej niezwykle zróżnicowanej części świata” – powiedział Martin Österdahl, dyrektor wykonawczy Konkursu Piosenki Eurowizji.
Publiczność na całym świecie
Konkurs Piosenki Eurowizji charakteryzuje się globalnym zasięgiem i zainteresowaniem, a w swojej ostatniej edycji w 2022 r. zgromadził ponad 75 milionów unikalnych widzów w YouTube w 232 terytoriach na całym świecie, przy dużym udziale publiczności. w krajach takich jak Argentyna, Brazylia, Chile i Meksyk. Wydarzenie zorganizowane przez UER podkreśliło, że było to największe wydarzenie muzyczne na świecie, które w 2022 roku wygenerowało łącznie ponad 180 milionów osób korzystających z kanałów linearnych i cyfrowych.
Wiadomość o ekspansji marki pojawia się kilka tygodni po pierwszej w historii edycji American Song Contest – prowadzonej przez Snoop Dogga i Kelly Clarkson – która zakończyła swój ośmiotygodniowy cykl 9 maja, w którym gwiazda K-popu, AleXa, została zwycięzcą pierwszego sezonu. Tymczasem Konkurs Piosenki Eurowizji Kanada, koprodukowany z partnerem Insight Productions (firmą Boat Rocker), ma zadebiutować w 2023 roku.
Kanadyjska edycja Eurowizji będzie wierniej odzwierciedlać oryginalną wersję europejską, która miała miejsce w jedną noc, aż do 2004 roku, kiedy dodano półfinał. W 2008 roku dodano drugi półfinał, ponieważ tak wiele krajów chciało wziąć w nim udział, że jednego wieczoru nie było wystarczająco dużo czasu, aby uwzględnić je wszystkie.
Nie ma jeszcze słowa o tym, jak będzie działał format konkursu w Ameryce Łacińskiej, w tym o tym, jak odbędzie się głosowanie i czy program będzie transmitowany w telewizji w języku hiszpańskim i/lub portugalskim w Brazylii, ale szczegóły zostaną omówione w miarę rozwoju programu.
Konkurs zapoczątkował światowe kariery wielu różnych artystów, w tym włoskich zwycięzców Måneskin, a także Celine Dion, ABBY, Julio Iglesiasa i wielu innych.