Wytwórnia zwróciła uwagę, że wpływ jej inwestycji w Ameryce Łacińskiej znajdzie odzwierciedlenie we wzmocnieniu niezależnego przemysłu w wielu gatunkach
Wytwórnia i dystrybutor z siedzibą w Los Angeles, Cinq Music Group, poinformowała, że otrzymała dodatkowe 100 milionów dolarów od GoDigital Media Group. Są to środki, dzięki którym planuje rozszerzyć swoją obecność na rynku latynoskim, przy czym Meksyk jest jednym z głównych krajów do rozwijania projektów w sektorze muzycznym i rozrywkowym.
W swoim oświadczeniu Cinq Music podkreślił, że jako wytwórnia płytowa osiągnęła ważną pozycję międzynarodową z biurami m.in. w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Kolumbii, Argentynie i Korei Południowej, a ponadto promowała swój katalog z ponad 40 tysięcami piosenek w wykonaniu takich artystów jak m.in. Anuel AA, Arcangel, Bad Bunny, Daddy Yankee, Fuerza Regida, Natanael Cano.
Cinq Music zaznaczył, że wpływ inwestycji w Ameryce Łacińskiej znajdzie odzwierciedlenie we wzmocnieniu niezależnego przemysłu w wielu gatunkach i generowaniu miejsc pracy w sektorze rozrywki, odnosząc się do tego, że w ostatnim roku firma wykazała wzrost o 30 proc., co zaowocowało 27,5% wzrostem zatrudnienia w krajach takich jak Kolumbia i Meksyk, a także otwarciem nowego biura w Argentynie.
„Jak wiemy, wydanie nowego albumu ma znacznie większy efekt niż tylko artysta wypuszczający swoją muzykę. Otwiera się szeroka gama możliwości, od grafików i reżyserów wideo, po lokalizacje koncertowe i promotorów. Obserwujemy eksplozję kreatywnych społeczności w Ameryce Łacińskiej i to wspaniała rzecz, której chcemy być częścią” – powiedział Barry Daffurn, prezes i współzałożyciel wytwórni Cinq Music Group.
Meksyk, kluczowy rynek
Wytwórnia Cinq Music podkreśliła, że Meksyk jawi się jako jeden z najważniejszych krajów w ich planach pozycjonowania i ekspansji, przypominając, że poprzez gatunki związane z meksykańskim regionem osiągnął ważne projekty dla firmy, podkreślając w szczególności sukces osiągnięty z „Corridos Tumbados”, autorstwa Natanaela Cano, produkcji z blisko ponad 190 milionów streamów na Spotify, podczas gdy piosenka „Ella” znalazła się w pierwszej trójce najczęściej słuchanych utworów na tej platformie w 2019 roku.
„Meksyk jest jednym z terytoriów, gdzie jego muzyka jest najchętniej słuchana, a miastami, w których ma najwięcej fanów, są CDMX, Guadalajara i Puebla” – stwierdził Cinq Music, który podczas ogłaszania swojej inwestycji przypomniał, że jest to trzecia runda znaczących transakcji, które otrzymują etykietę po tych z 2017 i 2019 roku. GoDigital Media Group prowadzi tę inwestycję w Cinq Music Group, mając również wsparcie Bank of America, East West i Union Bank, które uzupełniają konsorcjum.
„Pierwszy album, który wydaliśmy pod szyldem Cinq Music, był albumem reggaetonowym i od tego czasu rynek latynoski jest jedną z naszych najpopularniejszych linii biznesowych. To był zaszczyt być częścią eksplozji muzyki latynoskiej na całym świecie i nadal będzie to jeden z głównych obszarów naszej działalności w przyszłości” – skomentował Barry Daffurn.
Wytwórnia ujawniła, że środki zostaną przeznaczone przede wszystkim na pozyskiwanie i tworzenie muzycznej własności intelektualnej w postaci nagrań i wydawnictw, co będzie napędzać jej wzrost zarówno aktywów, jak i działalności w regionie.