‘El buen patrón’, ‘Cardo’ i ‘Hierro’,  najczęściej nominowani do Premios Platino


Film „El Buen Patron” oraz seriale „” i „” nadal są faworytami do Iberoamerykańskich Platynowych Nagród Filmowych po tym, jak udało im się znaleźć na listach prekandydatów, po drugiej selekcji ogłoszonej we wtorek przez organizatora nagród


Film Fernando Leóna de Aranoa prowadzi w krótkiej liście (20 tytułów w każdej kategorii) nagród pod względem kinematograficznym, podczas gdy seriale „” Any Rujas i Claudii Costafredy oraz „” Pepe Coiry mają po 4 w kategoriach dedykowanych dla małego ekranu.

Wszyscy będą zapewne walczyć o jedną z del Cine Iberoamericano Nagród Filmowych i Audiowizualnych w IX edycji, której gala wręczenia odbędzie się 1 maja w IFEMA Palacio Municipal w Madrycie. Zanim też będą musieli znaleźć się na liście czterech ostatecznych finalistów, która zostanie ogłoszona wkrótce.

nagradzają branżę audiowizualną 23 krajów iberoamerykańskich i przyznają 22 nagrody oraz Premios Platino de Honor. Są one organizowane przez EGEDA (Podmiot Zarządzania Prawami Producentów Audiowizualnych) wraz z FIPCA (Iberoamerykańską Federacją Producentów Kinematograficznych i Audiowizualnych) i współpracują ze Wspólnotą Madrytu, Radą Miasta Madrytu, Światową Organizacją Turystyki oraz Akademiami i Ibero-Amerykańskimi Instytutami Filmowymi.

W sekcji kinowej, oprócz „El Buen Patron”, faworytami są również „Maixabel” Icíara Bollaína i „Madres paralelas / Matki równoległe” Pedro Almodóvara, z odpowiednio 8 i 7 prenominacjami.

Wszyscy z nich są nominowani do nagrody Mejor Película Iberoamericana de Ficción, podczas gdy trzej twórcy znajdują się wśród nominowanych do najlepszej reżyserii.

Eduard Fernández za „Mediterráneo”, Javier Bardem za „El Buen Patron” i Luis Tosar za „Maixabel” zostali wybrani w kategorii Najlepszy występ męski, natomiast Blanca Portillo za „Maixabel”, Penélope Cruz za „Madres Paralelas” i Petra Martínez za „La vida era eso” będą rywalizować o nagrodę za Najlepszy występ kobiecy.

W Najlepsza aktorka drugoplanowa znalazły się Almudena Amor („El Buen Patron”) oraz Aitana Sánchez-Gijón i Milena Smit (obie za „Madres Paralelas”). Manolo Solo („El Buen Patron”) i Urko Olazabal („Maixabel”) aspirują do tytułu najlepszego męskiego występu drugoplanowego.

Aspirujące hiszpańskie seriale w kategorii najlepszego miniserialu filmowego lub teleserialu to wspomniane wcześniej „Cardo” Any Rujas i Claudii Costafredy, „Hierro” Pepe Coiry, „Maricón Perdido” Boba Popa oraz „Venga Juan” Diego San Josepha.

Ze swojej strony Hiszpanie, którzy wybiorą najlepszego twórcę serialu, mają w tym wypadku:” Alejandro Amenábara za „La fortuna”, Ana Rujas i Claudia Costafreda za „Cardo” oraz Pepe Coira za „Hierro”.

Darío Grandinetti za „Hierro”, Javier Cámara za „Venga Juan” i Javier Gutiérrez za „Reyes de la noche” zostali wybrani w kategorii Najlepszy występ męski w miniserialu lub serialu telewizyjnym, natomiast w kategorii Najlepszy występ kobiecy W miniserialu lub Teleserii kandydatkami są Ana Polvorosa za „La fortuna”, Ana Rujas za „Cardo”, Candela Peña za „Hierro” i Maribel Verdú za „Ana Tramel. El juego”.

Ze swojej strony, w nominacji do najlepszej kobiecej kreacji drugoplanowej w miniserialu lub serialu telewizyjnym, mamy: Itsaso Arana za „Reyes de la noche”, María Pujalte za „Venga Juan”, Najwęa Nimri za „La casa de papel” i Yolandę Ramos za „Cardo”, podczas gdy w męskim odpowiedniku Alberto San Juan za „Reyes de la noche”, Enric Auquer za „Vida Perfecta” i Karra Elejalde za „La fortuna”.

W sekcji dla najlepszego pełnometrażowego filmu dokumentalnego na krótkiej liście znalazły się „100 días con la Tata” Miguela Ángela Muñoza, „Héroes: Silencio y Rock & Roll” Alexisa Morante oraz „Quién lo impide” Jonása Trueby.

Udostępnij

Zostaw odpowiedź