Rosalía osiągnęła sukces w ostatnich latach dzięki swojej innowacyjnej ścieżce muzycznej
Chociaż La Rosalía działa w branży muzycznej od ponad ośmiu lat, jej światowa sława nastałą zaledwie kilka lat temu. Jej szczególny styl urzekł miliony fanów na całym świecie, którzy ściśle podążają śladami hiszpańskiej piosenkarki. Jej piosenki znalazły się na wszystkich muzycznych listach przebojów na całym świecie, zajmując wysokie pozycje w stacjach radiowych, reklamach i telewizji; nie licząc platform takich jak Spotify i Youtube.
Oprócz muzyki piosenkarka kieruje także trendami w modzie dzięki swoim nowoczesnym strojom pełnym kolorów i ekskluzywnych strojów. Kilka dni temu wywołała poruszenie na swoich portalach społecznościowych, publikując zdjęcie z charakterystyczną torbą z aplikacją marki Ninamounah w kształcie penisa autorstwa projektanta Stefa Van Looverena. Jeśli jest coś, co pokazała 27-letnia piosenkarka, to to, że nie dba o to, co myślą o niej inni.
Na poziomie muzycznym jej początki naznaczone były znacznie bardziej podziemnym stylem, który z czasem uległ zmianie, gdy jej muzyka stała się międzynarodowa. W pierwszych utworach flamenco było jednym z najbardziej obecnych dźwięków, w przeciwieństwie do obecnego stylu. Kilku fanów skrytykowało tę nagłą zmianę w jej muzycznym stylu.
Jednak częścią procesu artysty jest podpisanie kontraktu z firmą produkcyjną, która w jakiś sposób wytycza ścieżkę, która zagwarantuje sukces zarówno piosenkarzowi, jak i firmie. Z tego powodu muzyka przeszła z ekskluzywnej dla pewnej grupy ludzi do bardziej komercyjnej, dzięki czemu podbiła tłumy
Ta strategia całkowicie zmieniła jej karierę. Obecnie Rosalía współpracowała z ważnymi miejskimi artystami, takimi jak: J Balvin, Travis Scott, Ozuna, Bad Bunny; coś, co pomogło jej kontynuować działalność na rynku muzycznym.
Jednym z najbardziej mierzalnych wskaźników jest liczba wyświetleń filmów w YouTube. Piosenka „Los Angeles”, opublikowana cztery lata temu, osiągnęła 1,3 mln wyświetleń, w porównaniu z piosenką „Con Altura”, która została wgrana dwa lata temu i zyskała 1,825 mln wyświetleń.
Tutaj pokazujemy piosenki La Rosalii najczęściej słuchane na Youtube
„Pienso en tu mirá” 3:13
Z prawie 78 milionami wyświetleń „Pienso en tu mirá” jest piątą najczęściej słuchaną piosenką na kanale YouTube piosenkarki. Piosenka jest częścią jej pierwszego albumu zatytułowanego „El Mal Querer” (2018). W 2020 roku Rosalía zdobyła nagrodę Grammy za „Najlepszy album latynoski lub alternatywny”, co uczyniło ją pierwszą artystką w historii nominowaną w kategorii „Nowa artystka” z debiutanckim albumem w języku hiszpańskim.
„Malamente” 2:48
Piosenka jest pierwszym singlem z debiutanckiego albumu hiszpańskiej piosenkarki i motywem, z którym zdobyła sławę. Różne osobowości, takie jak Kourtney Kardashian i Dua Lipa, zareagowały na piosenkę w swoich sieciach społecznościowych. Teledysk do piosenki ma obecnie 150 milionów wyświetleń na YouTube i otrzymał dwie nagrody Grammy za „Best Urban Fusion” i „Best Alternative Song”.
ROSALÍA & Travis Scott – TKN
Zeszłoroczna współpraca z TKN przyniosła efekty, Utwór posiada ponad 190mln wyświetleń na jej kanale.
ROSALÍA, Ozuna – Yo x Ti, Tu x Mi
Współpraca z Ozuną ma obecnie prawie 410mln wyświetleń!
„Con Altura” ft. J Balvin 2:45
„Con Altura” to utwór, który ma największą liczbę odwiedzin na jej kanale YouTube z łącznie 1,825 milionami wyświetleń. W rzeczywistości jest uważany za utwór, który był najczęściej odtwarzany w ciągu roku w całej historii YouTube. W 2019 roku J Balvin i Rosalía zdobyli nagrodę Grammy w kategorii „Najlepsza piosenka miejska”.
informacje os El Mira