Minęło 16 lat od smutnej i jednocześnie tragicznej śmierci aktorki Mariany Levy, ale wspominamy jej największe dzieła
29 kwietnia 2005 roku cały Meksyk ogarnęła smutna wiadomość, była to śmierć jednej z najukochańszych aktorek i wyjątkowej istoty. Mariana Levy doznała zatrzymania akcji serca, które kosztowało ją życie z powodu przerażenia, jakie otrzymała w związku z możliwą napaścią. Miała tylko 39 lat.
Istnieje jednak wiele wspomnień, które Mariana pozostawiła swoim fanom, dodając do tego nieskończoną liczbę telenowel, które pozostały spuścizną jednej z najbardziej emblematycznych artystek w Meksyku, a nawet w Ameryce Łacińskiej.
Pięć niezapomnianych telenoweli Mariany Levy
„La pícara soñadora”
Bez wątpienia „La picara soñadora” jest jedną z najbardziej zapamiętanych telenoweli zarówno w telewizji meksykańskiej, jak i Mariany Levy. W roli głównej aktorka zagrała z Eduardo Palomo, a dramat wyprodukowało Valentína Pimsteina. Telenowela trafiła na ekrany El Canal de las Estrellas 20 grudnia 1991 roku, na podstawie opowiadania argentyńskiego pisarza Abla Santa Cruz.
Telenowela opowiada historię młodej studentki prawa, która pracuje i mieszka w domu towarowym, ponieważ nie może zapłacić czynszu. Pewnego dnia, czekając w biurze właścicielki, spotyka jej syna i zakochuje się. Jednak tak naprawdę nie wie, kim jest, ponieważ młody człowiek udaje nowego pracownika oddziału.
„La Última Esperanza„
„La Última Esperanza” to adaptacja meksykańskiej telenoweli „Muñeca”, wyprodukowana przez Eugenio Cobo. Została wydana w 1993 roku przez Canal de La Estrellas. Produkcję prowadzili Mariana Levy i Alberto Mayagoitía, a także aktorzy Pedro Armendáriz Jr, Cecilia Gabriela, Florencia Ferret, Adalberto Parra i Jesús Arriaga.
Dramat opowiada historię Esteli (Mariana Levy), skromnej młodej kobiety mieszkającej w sąsiedztwie „La Último Esperanza”, należącej do Daniela Burany (Alberto Mayagoitía). Wujek młodego człowieka, będąc par excellence oszustem, będzie starał się wysiedlić mieszkających tam biednych ludzi i zachować dziedzictwo swojego siostrzeńca, ale Daniel będzie udawał, że jest tylko kolejnym mieszkańcem i będzie zbawicielem swoich „sąsiadów”.
„Bendita Mentira – Błogosławione Kłamstwo”
„Bendita Mentira” to oryginalna historia napisana przez Inés Rodena. Została wyprodukowana przez Jorge Lozano Soriano w 1996 roku na ekrany Canal de las Estrellas. W filmie zagrali Angélica María, Mariana Levy i Sergio Catalán.
Melodramat przedstawia historię Esperanzy (Angelica María), gospodyni i jednocześnie spadkobierczyni rodziny De la Mora. Carolina (Mariana Levy) jest sierotą, która przeprowadza się do Mexico City w poszukiwaniu lepszego życia dla siebie i swojej siostry, ale w tym czasie poznaje pedantycznego Diego (Sergio Catalán), syna Esperanzy.
W Polsce telenowela była emitowana w telewizji Nasza TV w 1999 r
„Caminos Cruzados„
„Caminos cruzados” to meksykańska telenowela oparta na brazylijskim melodramacie „Todo o nada”. Została wyprodukowana przez Hervala Rossano dla Canal de las Estrellas w 1995 roku. Mariana Levy dzieli się ekranem z aktorami Arielem Lópezem Padillą, Margaritą Gralią i Carmen Amezcuą.
Telenowela opowiada historię Patricii Álvarez (Mariana Levy), kobiety o dobrym sercu, która zostaje wynajęta przez firmę Ambrosio i César Augusto (ojciec i syn). Jej przybycie do firmy budzi sensację w obu mężczyznach. César Augusto (Ariel López Padilla) zrywa ze swoją dziewczyną w tym czasie i wiąże się z Patricią. Doznaje jednak strasznego wypadku i zostaje pozostawiony na pewną śmierć, ale w rzeczywistości Mónica (Carmen Amezzcua) porwała go, przez co uwierzył, że jest ona jego żoną. Z drugiej strony Ambrosio pomaga synowej ze spadkiem, który otrzymuje za bycie „wdową” i zakochuje się w niej. Kiedy Cesar wraca, Patricia musi zdecydować między dwoma mężczyznami.
„Leonela… Muriendo de Amor” , jeden z największych przebojów Mariany Levy
„Leonela… Muriendo de Amor” to jedna z najbardziej pamiętnych telenowel wielkiej kariery Mariany Levy. Aktorka zagrała z aktorami tj. Diego Bertie, Roberto Mollem, Paulem Martinem, Marielą Alcalá, Arielem López Padilla i Maryloly Lopez w produkcji José Enrique Crousillat.
Leonela Ferrari (Levy) jest piękną i inteligentną kobietą z dobrej rodziny, która właśnie ukończyła studia prawnicze i wkrótce poślubi swojego chłopaka, Otto Mendozę. W nocy, gdy ogłaszają swoje zaręczyny, Otto wdaje się w kłótnię z Pedro Luisem Guerrą, skromnym chłopcem, którego brutalnie bije. Pedro Luis, upokorzony, przysięga zemścić się na swoim napastniku, ale kiedy nie może go znaleźć, kieruje całą swoją niechęć na Leonelę, którą zastaje spacerującą po plaży;. Pijany i upokorzony Pedro Luis gwałci Leonelę.
Leonela w wyniku gwałtu zachodzi w ciążę, Otto ją porzuca, a przyjaciele odwracają się od niej. Ojciec żąda aborcji, ale matka przekonuje ją, by urodziła dziecko, a następnie oddała do adopcji. Tymczasem Pedro Luis zostaje oskarżony o morderstwo, ponieważ przypadkowo zabija jednego z bandytów wysłanych przez wujka Leoneli. Leoneli, odpowiedzialnej za oskarżenie, udaje się skazać go na dwanaście lat więzienia. Leonela oddaje dziecko do adopcji, mimo że Pedro Luis błaga ją, by oddał je jego rodzinie. Mimo wszystko Pedro Luis nakłoni swoją szwagierkę, Maríę Nieves, do adopcji chłopca, którego nazywają Pedro Ángel. Podczas pobytu w więzieniu Pedro Luis jest nagradzany za dobre zachowanie programem reintegracyjnym, który pozwala mu studiować prawo i skrócić karę do ośmiu lat. Ponadto otrzymuje wiadomości: „Milioner” (przyjaciel z więzienia) zmarł i zostawił mu całą swoją fortunę.
Po odbyciu kary Pedro Luis wychodzi z więzienia zmieniony w prawnika i ku zaskoczeniu spotyka Leonelę w sądzie, która odkrywa w nim doskonałego prawnika. Później Leonela odkrywa, że María Nieves i Pedro Luis mają syna, którego desperacko szukała, chcąc go odzyskać. Z czasem między Pedro Luisem a nią rodzi się miłość.