Inspiracją dla „Maluma X Balmain” jest Miami z lat 90
Kolumbijska piosenkarz i autor tekstów Maluma został w poniedziałek pierwszym latynoskim artystą i drugim na świecie, który ogłosił, że zaprojektował limitowaną linię ubrań we współpracy z paryskim domem haute couture Balmain.
Dzięki „Maluma X Balmain” 27-letnia artysta podąża za amerykańską gwiazdą Beyoncé, która w 2018 roku wypuściła swoją kolekcję z ekskluzywnym paryskim domem.

W przypadku Malumy jego kolekcja jest inspirowana Miami z lat 90. i łączy estetykę kolumbijską z estetyką dyrektora kreatywnego Balmain, francuskiego projektanta Oliviera Rousteinga, muzyk i domu mody poinformowali o tym w poniedziałek.
Kolekcja 10-częściowa jest już dostępna na stronie Balmain i można ją również kupić od czwartku w sklepach domu mody oraz w jego przestrzeniach w luksusowych sklepach Saks Fifth Avenue do końca czerwca.
Ceny kolekcji wahają się od 495 dolarów za koszulkę do 2550 dolarów, co jest wartością sportowej kurtki typu bomber.
Ponadto „Maluma X Balmain” zawiera czarne gumowe buty ze złotem za 1150 USD, zestaw szortów i koszuli za odpowiednio 950 i 1095 USD za sztukę oraz czarną „marynarkę” z białymi paskami.

Ogłoszenie to umacnia relacje, jakie powstały między markami luksusowymi i sportowymi a artystami z gatunku miejskiego i języka hiszpańskiego, które rozpoczęły się od sponsorowania koncertów, a następnie stali się sponsoringiem odzieży i obuwia.
Zarówno J Balvin, jak i Bad Bunny wypuścili w ostatnich miesiącach własne modele butów sportowych.
Pierwszy zabrał swoje „dziedzictwo” butów, w ramach modelu Nike Air Jordan, a portorykański artysta po raz pierwszy współpracował z Crocsami, a dwa tygodnie temu wypuścił model z Adidasem.
Oprócz tej inicjatywy z Balmain, Maluma zapowiedział także międzynarodową trasę koncertową, która rozpocznie się w Sacramento we wrześniu, a w czwartek wystąpi na Latin American Music Awards, gdzie ma cztery nominacje.