Otrzymają około 70 milionów pesos (około 13mln złotych)
Ostatnim wsparciem Fidecine, które zniknęło we wrześniu w Izbie Poselskiej Meksyku, będzie 13 filmów fabularnych, na które trafi blisko 70 mln pesos.
20-latnia idea wspierała trustem filmy komercyjne i wraz z Foprocine, który skupiał się na historiach autorskich lub artystycznych, stanowił dwa okna, które meksykańscy producenci mogli wykorzystać do budowy swoich projektów.
Na mocy rozkazów prezydenckich Fidecine i 108 innych trustów zniknęło z powodu argumentu, że ich rachunki były nieprzejrzyste i obiecało dostarczania zasobów bezpośrednio do beneficjentów, bez interwencji osób trzecich.
13 filmów, które skorzystały jeszcze teraz, należy do ostatniego ogłoszonego zaproszenia, którego wyniki zostały opóźnione przez to, co wydarzyło się trzy miesiące temu.
Wśród wspieranych projektów są „Preciosísima sangre”, od Andrés Kaiser; „Ana no quiere que la vean bailar”, wyprodukowane przez Amondo Cine (Pan-American Machinery) i „El diablo fuma”, autorstwa Mandarina Cine.
Wsparto również animację „Bem y yo” oraz postprodukcję „Trigal”, w którym występuje Emilia Berjon, nastoletnia córka aktorki Arcelii Ramírez.
„Wygląda na to, że wykorzystano cały budżet” – powiedział Andrés Kaiser, jeden z beneficjentów.
W oświadczeniu Imcine wskazała, że spośród 13 zatwierdzonych projektów cztery są kierowane przez kobiety, a dziewięć przez mężczyzn; podczas gdy dziewięć pochodzi z Mexico City, trzy z Jalisco i jeden ze stanu Meksyk.
W związku z zniknięciem Fidecine, wyjaśniono, że zobowiązania będą realizowane bezpośrednio przez Instytut w ramach innego procesu administracyjnego niż fundusz.
Trzynaście projektów to mniej niż 23 wspieranych w 2019 r., ale prawie dwukrotnie więcej niż sześć i siedem wspieranych odpowiednio w 2018 i 2017 r.
W czasie swojego istnienia Trust wsparło blisko 300 filmów fabularnych, w tym „La dictadura perfecta – Idealną dyktaturę”, animowaną sagę „Huevocartoon”, „No se aceptan devoluciones – Instrukcji nie załączono” i „Kilómetro 31 – KM 31”.