Budżet, który wcześniej był przydzielany za pośrednictwem fideicomiso – trustów, zostanie teraz rozdzielony jako bezpośrednie dotacje na produkcję i promocję 


María Novaro, dyrektor Meksykańskiego Instytutu Kinematografii (IMCINE), powtórzyła, że ​​po wygaśnięciu trustów Foprocine i Fidecine, zasoby ekonomiczne będą nadal docierać do twórców filmowych, jak nowy instrument „Programa presupuestarioProgram budżetowy” zostanie uruchomiony w 2021 r.

Wczoraj, podczas wykładu „Nowe ścieżki produkcji, ekspozycji i konserwacji kina meksykańskiego”, na początku pierwszego dnia działań na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Guadalajarze (FICG), María Novaro wyjaśniła, że ​​„Programa presupuestario„ Jest w trakcie zatwierdzania przez Ministerstwo Finansów i przedstawiła kilka wiadomości, które IMCINE zintegruje, aby rozszerzyć swoje zwykłe zaproszenia i kategorie wsparcia.

„Teraz IMCINE nie jest koproducentem ów, teraz dofinansowuje filmy (…) to panorama bezpośredniego wsparcia produkcji i promocji kina meksykańskiego. EFICINE kontynuuje swoją działalność z taką samą dostępną kwotą 700 milionów pesos rocznie, 650 milionów na produkcję i 50 milionów na dystrybucję, które nigdy nie zostały w pełni wykorzystane, a celem jest ich pełne wykorzystanie”.

Novaro wyjaśniła, że w ramach instrumentu wsparcia promocji kina meksykańskiego w nowym „Programie budżetowym”, ze 130 milionów pesos, które otrzymywano rocznie między dwoma wygasłymi trustami, budżet na 2021 r. wynosi 103 miliony pesos na zwiększenie produkcji, ilość, która jest włączona do następnego modelu podawania.

„Te 130 milionów, które zostały wykorzystane na i były przechowywane w banku (łącznie z nieprzydzielonymi pieniędzmi), teraz zostaną wykorzystane w ciągu roku. To więcej pieniędzy, niż mieliśmy w poprzednich latach, aby program działał, to już zatwierdzony budżet (…) to właśnie jeden z powodów, dla których instrument zaufania został anulowany w kraju, ponieważ oznaczało to dużo zaoszczędzonych pieniędzy i nieaktywnych. Te 103 miliony są wykorzystywane każdego roku i widać to w liczbach, ta sama liczba lub więcej projektów będzie wspieranych przez tą kwotą”.

Novaro przypomniał, że w 2019 roku – według statystyk, które IMCINE przedstawia co roku – rekord został osiągnięty przy 216 wyprodukowanych filmach, z których połowa miała publiczne za pośrednictwem instytutu filmowego. Podkreślił, że dane dotyczące wpływu, jaki pandemia spowodowała w branży w 2020 roku, wciąż są gromadzone dla jej odpowiedniego rocznika.

Dodała, że wśród dziedzin, które wzmocnią ich wsparcie, jest promowanie pisania scenariuszy i rozwoju, krótkometrażowych ów, tworzenie bardziej specjalistycznego kina dla dzieci, ochrona dziedzictwa audiowizualnego, a oprócz technik takich jak animacja będą miały bardziej spersonalizowane zaproszenia, Na przykład poprzez rady i komisje oceniające (z równością płci i udziałem krajowym), które będą składać się z obywateli i społeczności kinematograficznej w celu wyboru oraz przyznania zasobów przed notariuszem publicznym.

Ze swojej strony Mónica Luna, dyrektor Regional and Community Liaison w IMCINE, wyjaśniła w tym obszarze – utworzonym w 2019 roku – w pierwszym roku działalności wsparła 15 filmów, a w 2020 dodano 15 nowych wybranych projektów, które czekają na rozpoczęcie produkcji z powodu pandemii. Podkreśliła, że jednym z zamiarów na tym obszarze jest decentralizacja w celu rozszerzenia programów w innych regionach kraju, dla których utworzono Centrum Wsparcia Postprodukcji w San Cristóbal de las Casas w stanie Chiapas, z zamiarem ich powielenia. jak to już zrobiono w Jalisco i Hermosillo .

Udostępnij

Zostaw odpowiedź