Karol G przeprosiła po tym, jak piosenka – będąca efektem współpracy wielu kolumbijskich gwiazd – spotkała się z krytyką ze względu na tekst seksualizujący nieletnich
Negatywne reakcje na piosenkę „+57” autorstwa Karol G, J Balvina, Malumy, Feida, Blessda, Ryana Castro i DFZM doprowadziły do zmiany tekstu na YouTube , gdzie w teledysku śpiewają teraz „Una mamacita desde los eighteen / gorąca mamuśka odkąd skończyła 18 lat” zamiast „14”.
Choć nie jest jasne, kto zażądał aktualizacji, zmiana na platformie do strumieniowego przesyłania wideo pojawiła się w środę (13 listopada), po tym, jak kontrowersje dotyczące tekstu piosenki dotarły do kolumbijskiego Kongresu, gdzie grupa polityków zwróciła się do Kolumbijskiego Instytutu Opieki nad Rodziną (ICBF) z prośbą o wezwanie autorów piosenki na szkolenie na temat problemu przemocy seksualnej w kraju.
Kongres Kolumbii zażądał nawet „natychmiastowego wycofania z platform transmisji strumieniowej muzyki i oficjalnych sieci społecznościowych utworu „+57”” „Nie możemy pozwolić, aby przekaz kulturowy, jaki otrzymują nasi młodzi ludzie i dzieci, był nasycony elementami zagrażającymi ich integralności i narażają je na ryzyko na zjawiska takie jak handel dziećmi i młodzieżą oraz wykorzystywanie dzieci i młodzieży, których liczba niestety nasiliła się w ostatnich latach w miastach takich jak Medellín, Kartagena i Bogota” – ostrzegła Alexandra Vásquez, przedstawiciel w Izbie Paktu Historycznego.
Według lokalnej gazety El Tiempo kongresmenki Sonia Bernal (Pacto Histórico) i Karina Espinosa (Partido Liberal) skrytykowały piosenkę reggaeton za tekst, który ich zdaniem seksualizuje nieletnich (jeden wers wspomina kobietę, która jest „mamacita” odkąd skończyła 14 lat), a nawet zapowiedziały, że przedstawią projekt ustawy nazwany „przyzwoite teksty”, w którym domagają się sankcji dla osób piszących piosenki o jednoznacznej treści, którą można by zinterpretować jako odniesienia do przemocy wobec kobiet i dziewcząt.
Od czasu wydania 7 listopada utwór spotkał się z falą krytyki. Rolling Stone En Español opublikował artykuł zatytułowany „El desastre de ‘+57’”, którym prezydent Kolumbii Gustavo Petro podzielił się na swoim koncie X, wyrażając, że „to w porządku, aby prowadzić debatę kulturową”. A ICBF wydało oświadczenie, w którym stwierdziło, że piosenka „wzmacnia seksualizację dzieciństwa w naszym kraju” i że „nie przyczynia się do naszej walki z komercyjnym wykorzystywaniem seksualnym dzieci i młodzieży”.
W poniedziałek (11 listopada) Karol udzielił obszernej odpowiedzi na krytykę i przeprosiła, mówiąc: „Mam się jeszcze wiele nauczyć”.
„+57”, który tytuł jest międzynarodowym kodem telefonicznym Kolumbii, zostało wyprodukowane przez twórcę hitów Ovy on the Drums i napisane przez wszystkich wyżej wymienionych artystów wraz z Keityn i nowicjuszem DFZM. Nazwa piosenki i związek tych supergwiazd wywołały oczekiwanie wśród fanów, którzy oczekiwali nowego hymnu reggaeton dla Kolumbii.