„Un hombre libre” Laury Hojman („A las mujeres de España. María Lejárraga”) zostanie pokazany w Sekcji Oficjalnej poza konkursem, a „Os nauragados” Jorge Peña Martína w Sekcji Nowe Fale
Festiwal w Sewilli 2024 ukończył swój program i rozpoczął sprzedaż biletów. Andaluzyjski konkurs powraca do swoich zwykłych terminów, czyli od 8 do 16 listopada, i poszerza się o nowe sekcje i miejsca. W Sekcji Oficjalnej jest tylko jeden tytuł hiszpański, poza konkursem. Un hombre libre, nowy dokument sewilskiej reżyserki Laury Hojman, odpowiedzialnej za Los días azules (2020) i A las mujeres de España. María Lejárraga (2022), przy tej okazji opowiadająca o życiu i karierze pisarza Agustína Gómeza Arcosa.
Podczas europejskiego festiwalu filmowego odbędzie się także pokaz w Sekcji Podstawowej filmu Solas (1999) Benito Zambrano, który w tym roku obchodzi swoje 25-lecie. Również w nowej Sekcji EFA, w której o Nagrodę Puerta de América walczą europejskie filmy wybrane przez swoje kraje jako kandydaci do Oscara 2025, zostaną pokazane Segundo premio, w reżyserii Isaki Lacuesty i Pol Rodrígueza .
Producent Manuel Cristóbal, który pełnił funkcję koordynatora w 2023 roku, powraca na stanowisko dyrektora Festiwalu. Główną nowością są dwie nowe sekcje konkursowe: Rampa, w której wezmą udział prace młodych, wschodzących twórców filmowych oraz Alumbramiento, w którym prezentowane będą filmy bez dystrybucji w Hiszpanii. Pojawia się także sekcja EFA, od akronimu Europejskiej Akademii Filmowej, w której prezentowane będą filmy fabularne i krótkometrażowe, które zostały wstępnie nominowane do Europejskich Nagród Filmowych w tym samym roku odpowiedniej edycji.
Kino andaluzyjskie na Festiwalu w Sewilli 2024
W Sekcji Nowych Fal zaprogramowany jest także kreatywny film dokumentalny Os naufragados Jorge Peña Martína, opowiadający o społeczności zamieszkującej plażę o tej samej nazwie na południu brazylijskiej wyspy Florianópolis. W ramach Pokazów Specjalnych prezentowane są seriale dokumentalne TVE o Jesúsie Quintero, El loco, i Sin instrucciones, nowy film fabularny Mariny Seresesky .
Logicznie rzecz biorąc, to właśnie sekcja Panoramy Andaluzyjskiej będzie prezentować największą liczbę tytułów hiszpańskich, które będą rywalizować o Nagrodę im. Juana Antonio Bermúdeza. Mamy tu tytuły takie jak: Atín Aya. Retratos del silencio – Hugo Cabezas i Alejandro Toro; Francisco de Saavedra, puño y letra de la historia – Alfonso Sánchez ; Manuel Machado o la edad de la poesía – Miguel Ángel Hernández; Tierra de Atlantes – José Antonio Hergueta; Negro Limbo – Lorenzo Benítez i Padres – José Ángel Bohollo.
W tej sekcji zobaczyć będzie można także Los restos del pasar autorstwa Luisa (Soto) Muñoza i Alfredo Picazo; Caja de resistencia, autorstwa Alejandro Alvarado i Concha Barquero; De caballos y guitarras – Pedro G. Romero; Rita – Paz Vega; Fin de fiesta – Elena Manrique; Por donde pasa el silencio – Sandra Romero; Los últimos románticos – David Pérez Sañudo; Historias, Paco Sepúlveda i ¿Es el enemigo? La película de Gila – Alexis Morante.