Film muzyczny Jacques’a Audiarda porusza problemy społeczne i polityczne Meksyku z domieszką komedii
W filmie Emilia Pérez francuski reżyser Jacques Audiard zdołał otrząsnąć się z obcego spojrzenia i stworzył własną historię poruszającą meksykańskie problemy społeczne i polityczne.
Film opowiada także o komediodramacie muzycznym, nawigowaniu w poszukiwaniu tożsamości, odkupienia i przebaczenia.
Emilia Pérez, grana przez hiszpańską aktorkę Karlę Sofíę Gascón, to meksykańska handlarka narkotyków, która zatrudnia prawnika (Zoe Saldaña), aby pomogła jej zmienić płeć i rozpocząć nowe życie.
Poprzez muzykę Audiard wkracza we współczesną tragedię Meksyku, w zabójstwa kobiet, w tysiące zaginionych osób i kontrolę społeczeństwa przez kartele narkotykowe.
Jakich narzędzi użył Audiard, aby stworzyć głęboko meksykański film, w którym nie wyczuwa się spojrzenia innych? – zapytały media na konferencji prasowej.
„To nie jest film dokumentalny ani śledczy. To lektura literatury meksykańskiej, muzyki, którą słyszałem i tego, co widziałem w tamtejszym kinie. Przede wszystkim liczy się wyobraźnia i mój sposób odczuwania, to jest poetycki związek z Meksykiem” – odpowiedział reżyser.
W wieczór premiery filmu, Emilia Pérez otrzymało owację na stojąco i 12-minutowy nieprzerwany aplauz.