Nowa seria lalek ma na celu zainteresowanie dziewcząt dziedzinami edukacyjnymi i zawodowymi, w których kobiety stanowią mniejszość
Znam je! Mattel uczcił Międzynarodowy Dzień Kobiet siedmioma lalkami Barbie zainspirowanymi kobietami, które zrobiły karierę w dziedzinie nauki i technologii, jak siostry Wojcickie czy Katya Echazarreta, pierwsza Meksykanka, która poleciała w kosmos.
Każda z Wojcickich: Susan, CEO YouTube; Anne, dyrektor generalna firmy 23andMe zajmującej się domowymi badaniami DNA, oraz Janet, profesor pediatrii i epidemiologii na Uniwersytecie Kalifornijskim (San Francisco), ma swoją Barbie.
Również inżynier i gospodarz naukowego programu rozpowszechniania Katya Echazarreta (Meksyk); kosmolog i pedagog Maggie Aderin-Pocock (Wielka Brytania); mikrobiolog i badacz morski Antje Boetius (Niemcy) i współzałożycielka programu edukacji naukowej ETU Yinuo Li (Chiny).
Ta seria lalek ma na celu pokazanie dziewczynkom, że mają „nieograniczony potencjał” oraz mogą zainteresować się dziedzinami edukacyjnymi i zawodowymi, w których kobiety stanowią mniejszość.
Kobiety stanowią mniej niż jedną trzecią siły roboczej w nauce i technologii (STEM, w języku angielskim), mówi Mattel w oświadczeniu wydanym z okazji Dnia Kobiet.
„Barbie jest oddana pokazywaniu wzorców kobiet ze wszystkich środowisk, zawodów i narodowości, aby dziewczęta na całym świecie mogły zobaczyć siebie w karierach, które nie zawsze wydają się dostępne” – powiedziała Lisa McKnight, wiceprezes wykonawczy i dyrektor generalny. od Mattela.
„STEM to dziedzina, w której kobiety nie są proporcjonalnie reprezentowane i mamy nadzieję, że uhonorowanie tych siedem liderek w nauce i technologii zachęci dziewczęta do podążania za swoją pasją w tej dziedzinie” – dodała.
Anne Wojcicki, współzałożycielka i dyrektor generalna 23andMe, powiedziała, że jest zaszczycona, że może w tym roku świętować Międzynarodowy Dzień Kobiet „z Barbie u boku mojej rodziny i innych potężnych kobiet na stanowiskach kierowniczych STEM”.
„Mam nadzieję, że dzielenie się naszymi historiami zachęci młode kobiety do spróbowania czegoś nowego, zmierzenia się z czymś, co może je przestraszyć, i do postrzegania wyzwań jako ekscytujących możliwości” – powiedziała.
Jej siostra Janet powiedziała, że wie z doświadczenia, że „modele do naśladowania są niezbędne dla młodych kobiet, aby zobaczyły, co jest możliwe”. „Kiedy zaczynałam swoją karierę, starałam się znaleźć inspirujące historie innych kobiet, które przodują w STEM, a zwłaszcza w epidemiologii” – dodała.
„Dorastając, nie wyobrażałam sobie, że zrobię karierę w technologii” – powiedziała Susan Wojcicki, dyrektor generalny YouTube.
„Moje siostry i ja znalazłyśmy pracę, którą kochamy, i odkryłyśmy, jak kreatywne i satysfakcjonujące mogą być kariery w STEM dla kobiet” – dodała.
Oprócz lalek firma Mattel stworzyła film krótkometrażowy z Susan Wojcicki na YouTube, w którym zarząd odpowiada na pytania dotyczące wzmocnienia i dzieli się lekcjami, których się nauczyła.
Barbie składa również hołd wszystkim kobietom, które inspirują inne, poprzez specjalny odcinek serii Barbie. Możesz być kimkolwiek.
W ramach swojego zaangażowania na rzecz „wyrównywania szans dla dziewcząt na całym świecie” Barbie założyła w 2018 roku Barbie Dream Gap Project, wieloletnią globalną inicjatywę stworzoną w celu podniesienia świadomości na temat czynników, które uniemożliwiają dziewczętom osiągnięcie maksymalnego potencjału.