Katya Echazarreta fot. Mattel

Katya Echazarreta ma swoją Barbie! Poznaj kolekcję Mattel wprowadzoną na Dzień Kobiet


Nowa seria lalek ma na celu zainteresowanie dziewcząt dziedzinami edukacyjnymi i zawodowymi, w których kobiety stanowią mniejszość


Znam je!  uczcił Międzynarodowy  siedmioma lalkami zainspirowanymi kobietami, które zrobiły karierę w dziedzinie nauki i technologii, jak siostry Wojcickie czy , pierwsza Meksykanka, która poleciała w kosmos.

Każda z Wojcickich: Susan, CEO YouTube; Anne, dyrektor generalna firmy 23andMe zajmującej się domowymi badaniami DNA, oraz Janet, profesor pediatrii i epidemiologii na Uniwersytecie Kalifornijskim (San Francisco), ma swoją .

Również inżynier i gospodarz naukowego programu rozpowszechniania (Meksyk); kosmolog i pedagog Maggie Aderin-Pocock (Wielka Brytania); mikrobiolog i badacz morski Antje Boetius (Niemcy) i współzałożycielka programu edukacji naukowej ETU Yinuo Li (Chiny).



Ta seria lalek ma na celu pokazanie dziewczynkom, że mają „nieograniczony potencjał” oraz mogą zainteresować się dziedzinami edukacyjnymi i zawodowymi, w których kobiety stanowią mniejszość.

Kobiety stanowią mniej niż jedną trzecią siły roboczej w nauce i technologii (STEM, w języku angielskim), mówi w oświadczeniu wydanym z okazji Dnia Kobiet.

„Barbie jest oddana pokazywaniu wzorców kobiet ze wszystkich środowisk, zawodów i narodowości, aby dziewczęta na całym świecie mogły zobaczyć siebie w karierach, które nie zawsze wydają się dostępne” – powiedziała Lisa McKnight, wiceprezes wykonawczy i dyrektor generalny. od Mattela.

„STEM to dziedzina, w której kobiety nie są proporcjonalnie reprezentowane i mamy nadzieję, że uhonorowanie tych siedem liderek w nauce i technologii zachęci dziewczęta do podążania za swoją pasją w tej dziedzinie” – dodała.

Anne Wojcicki, współzałożycielka i dyrektor generalna 23andMe, powiedziała, że ​​jest zaszczycona, że ​​może w tym roku świętować Międzynarodowy „z Barbie u boku mojej rodziny i innych potężnych kobiet na stanowiskach kierowniczych STEM”.

„Mam nadzieję, że dzielenie się naszymi historiami zachęci młode kobiety do spróbowania czegoś nowego, zmierzenia się z czymś, co może je przestraszyć, i do postrzegania wyzwań jako ekscytujących możliwości” – powiedziała.

Jej siostra Janet powiedziała, że ​​wie z doświadczenia, że ​​„modele do naśladowania są niezbędne dla młodych kobiet, aby zobaczyły, co jest możliwe”. „Kiedy zaczynałam swoją karierę, starałam się znaleźć inspirujące historie innych kobiet, które przodują w STEM, a zwłaszcza w epidemiologii” – dodała.


Katya Echazarreta fot. Mattel
Katya Echazarreta fot. Mattel

„Dorastając, nie wyobrażałam sobie, że zrobię karierę w technologii” – powiedziała Susan Wojcicki, dyrektor generalny YouTube.

„Moje siostry i ja znalazłyśmy pracę, którą kochamy, i odkryłyśmy, jak kreatywne i satysfakcjonujące mogą być kariery w STEM dla kobiet” – dodała.

Oprócz lalek firma Mattel stworzyła film krótkometrażowy z Susan Wojcicki na YouTube, w którym zarząd odpowiada na pytania dotyczące wzmocnienia i dzieli się lekcjami, których się nauczyła.


Katya Echazarreta fot. Mattel
Katya Echazarreta fot. Mattel

Barbie składa również hołd wszystkim kobietom, które inspirują inne, poprzez specjalny odcinek serii Barbie. Możesz być kimkolwiek.

W ramach swojego zaangażowania na rzecz „wyrównywania szans dla dziewcząt na całym świecie” Barbie założyła w 2018 roku Barbie Dream Gap Project, wieloletnią globalną inicjatywę stworzoną w celu podniesienia świadomości na temat czynników, które uniemożliwiają dziewczętom osiągnięcie maksymalnego potencjału.


fot. Mattel
fot. Mattel
Udostępnij

Zostaw odpowiedź