Nauka pływania – instruktor czy rodzic?


Rodzic czy nauczyciel? Kto powinien uczyć pływania? Warto wpierw przeanalizować kilka faktów.

Kiedy myślisz o lekcjach pływania, ważne jest, aby wiedzieć:

  1. Dzieci nie mają tak naprawdę umiejętności poznawczych, aby nauczyć się pływać, dopóki nie osiągną wieku około 4 lat. Muszą być w stanie słuchać, podążać za wskazówkami i zachować to, czego się nauczyli, a to zwykle osiąga się w wieku około4 lat, ale niektóre dzieci są gotowe nieco wcześniej.
  2. To powiedziawszy, lekcje pływania w wieku od 1 do 4 lat mogą być przydatne. Niektóre dzieci są nie tylko gotowe wcześniej na naukę, ale także młodsze dzieci mogą nauczyć się pewnych umiejętności, które mogą się przydać, jeśli wpadną do wody, na przykład jak wrócić na brzeg basenu.
  3. Basen lub plaża, na której uczą się dzieci, muszą być bezpieczne. Brzmi to na coś oczywistego, ale bezpieczeństwo nie jest czymś, co można zakładać; musisz to sprawdzić sam. Teren powinien być czysty i zadbany. Powinni być ratownicy, którzy nie są zaangażowani w nauczanie (ponieważ nauczyciele nie mogą przez cały czas patrzeć na wszystkich). Powinno być coś, co oznacza obszary głębszej wody i coś, co uniemożliwi dzieciom dostanie się do tych głębszych obszarów. Powinien być pod ręką sprzęt ratunkowy i pierwszej pomocy oraz wywieszone zasady bezpieczeństwa.
  4. Nauczyciele powinni być przeszkoleni. Znowu brzmi to na coś oczywistego – ale nie zawsze tak jest. Rodzice powinni zapytać, w jaki sposób nauczyciele są szkoleni i oceniani oraz czy jest to zgodne z wytycznymi.
  5. Stosunek dzieci do nauczycieli powinien być odpowiedni. Najlepiej, aby była jak najmniejsza grupa, szczególnie dla małych dzieci i nowych pływaków. W takich przypadkach nauczyciel powinien mieć w zasięgu ręki wszystkie dzieci i obserwować całą grupę. Gdy dzieci zdobywają umiejętności, grupa może się nieco powiększyć, ale nigdy nie powinno być więcej, niż nauczyciel może bezpiecznie nadzorować.
  6. Powinien istnieć program nauczania i progresja — a dzieci powinny być umieszczane w oparciu o ich umiejętności. Powinien istnieć jasny sposób oceniania dzieci oraz jasny plan postępu w ich umiejętnościach.
  7. Rodzice powinni móc oglądać przynajmniej część zajęć. Powinieneś być w stanie sam zobaczyć, co dzieje się na zajęciach. Nie zawsze jest przydatne lub pomocne dla rodziców, aby byli tam przez cały czas, ponieważ może to rozpraszać dzieci, ale powinieneś być w stanie obejrzeć przynajmniej początek i koniec lekcji. Wiele basenów daje taką możliwość.
  8. Strach przed wodą nie jest powodem do rezygnacji z lekcji pływania. Powszechna i normalna jest obawa, a niektóre dzieci boją się bardziej niż inne. Chociaż nie chcesz zmuszać dziecka do zrobienia czegoś, czego się boi, rezygnacja również nie jest dobrym pomysłem. Zacznij bardziej stopniowo, z dużą ilością pozytywnego wzmocnienia. Nauczyciel pływania powinien być chętny do pomocy.
  9. To, że dziecko potrafi pływać, nie oznacza, że ​​nie może utonąć. Dzieci mogą być zmęczone, zranione, uwięzione, zaczepione lub zdezorientowane. Nawet silni pływacy mogą wpaść w tarapaty. Podczas gdy lekcje pływania pomagają ratować życie, dzieci powinny być zawsze nadzorowane nad wodą i powinny nosić kamizelki ratunkowe do pływania łódką i innych sportów wodnych.
  10. Pamiętaj, że nauczyciel pływania ma większą wiedzę. Także dziecko potrafi się lepiej skupić gdy nauczycielem jest ktoś obcy, wzbudzający respekt ale i zaufanie.

W każdym wieku jest czas na naukę, może nas uczyć nauczyciel lub rodzic, ale pamiętajmy, że najważniejsza jest przy tym dobra współpraca. Możesz podszkolić się u profesjonalistów tj. http://www.swimmotion.pl

Udostępnij

Zostaw odpowiedź