Dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej w Holandii


Trend wzrostowy w e-commerce dotyczy nie tylko Holandii ale całego Świata, w realiach w których się ostatnio poruszaliśmy ludzie którzy nie byli przekonani do zakupów online się do nich przekonali, generalnie wszyscy znacznie częściej korzystali z zakupów online w Holandii i nie tylko, czy warto zatem wejść w ten biznes teraz ?


Odpowiedź może być tylko jedna niewiele się zmieniło, sprzedaż w Holandii w sklepach internetowych zawsze rosła powoli spychając na coraz większy margines zakupy offline, Holendrzy znacznie częściej nawet dziś wybierają sklepy internetowe Holandia to dodatkowo bardzo liberalny rynek jeśli chodzi o działalność gospodarczą więc w ślad za tym przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na zakładanie sklepów internetowych aby uszczknąć odrobinę z tego tortu który od 2020 roku znacznie się powiększył.

Jak uruchomić sklep internetowy w Holandii ?

Pierwsze kroki musisz skierować do izby handlowej KVK aby dopełnić tam niezbędnych formalności związanych z założeniem firmy, do tego aby w Holandii prowadzić sklep internetowy wystarczy najprostsza forma działalności jednoosobowej i nie są wymagane żadne dodatkowe formalności.

Jednym z pierwszych pytań jakie się nasuwa osobom które zastanawiają się nad uruchomieniem sklepu internetowego jest to co sprzedawać w Holandii , pomysły można zaczerpnąć z Google , są sposoby aby bezpłatnie pozyskać taką wiedzę, na temat tego czego Holendrzy najczęściej wyszukują w internecie i jak konkurencyjna jest to nisza.

Aby sprawdzić co opłaca się sprzedawać w Holandii w sklepie internetowym wystarczy założyć sobie bezpłatne konto w Google Ads, jest tam narzędzie o nazwie analizator słów kluczowych który pozwala bardzo precyzyjnie pokazać jakie zapytania wpisują Holendrzy w google.nl szukając produktów X lub produktów Y, co więcej narzędzie to pokaże ci także czy warto wejść w daną niszę ponieważ będą tam informacje na temat tego jak bardzo konkurencyjne są poszczególne zapytania czyli jak wiele sklepów internetowych się na dane hasła kluczowe już pozycjonuje. Jest to wiedza bezcenna która pozwoli ci dobrać do swojego sklepu internetowego w Holandii odpowiednią niszę.

Wiele osób uważa że sprzedaż najbardziej popularnych produktów a już w szczególności markowych to jest bardzo dobry pomysł – powiem tak, nie dotyczy to tylko Holandii – to jeden z najgorszych pomysłów.

Dlaczego uruchomienie w Holandii sklepu internetowego z markowymi produktami to zły pomysł ?

Dlatego że sklep internetowy Holandia generalnie już nawet abstrahując od sklepów internetowych, to kraj w którym ludzie wydają bardzo duże pieniądze na zakupy, co za tym idzie konkurencja jest zaciekła, nie masz najmniejszych szans na to aby wygrać tę licytację z wielkimi markami które już są na rynku i pompują swoje sklepy internetowe gigantycznymi nakładami na reklamę internetową, dokonując ogromnych zakupów u producentów zyskując takie rabaty którego poziomu nie masz szans osiągnąć a co za tym idzie nigdy nie zaproponujesz klientowi końcowemu twojego sklepu internetowego cen tak atrakcyjnych jak duża marka.

Odpowiednia nisza to słowo klucz jeśli chodzi o sprzedaż internetową w Holandii, bez tego twój biznes jest skazany na niepowodzenie. Nie jest tajemnicą że najlepszy interes robi się na produktach tanich i bardzo tanich, tutaj ilość robi zysk, rozejrzyj się za możliwością zakupu produktów “no name” które mógłbyś sprzedawać pod własną “marką”, zaletą tego rozwiązania jest to że twój sklep internetowy znika z radaru porównywarek cenowych które zabijają handel. Jedynym kryterium które będzie decydowało o zakupie twojego towaru nie będzie o 5 eurocentów niższa cena tylko to czy produkt spełnia oczekiwania klienta, będzie szybko i tanio dostarczony.

Konkurowanie ceną zawsze prowadzi do ryzyka wywrotki, reklama sklepu internetowego kosztuje, zakup towaru kosztuje, powierzchnia magazynowa kosztuje, nie da się w długiej perspektywie prowadzić stabilnego biznesu konkurując ceną jeśli nie dysponuje się gigantycznymi środkami na zakup towaru z rabatami na które nie ma szans nasza konkurencja.

Jeśli myślisz o Holandii i uruchomieniu tam sklepu internetowego, najlepiej sprawdzą się pomysły związane z produktami typu hand/made , importem produktów z Polski , importem z Chin i sprzedażą pod własną marką.

Jeśli chodzi o wybór rozwiązania sklepowego to jest on jeden, tylko rozwiązanie na własność, unikaj rozwiązań abonamentowych ponieważ już w perspektywie pierwszego roku korzystania z takiego sklepu internetowego może się okazać że płacisz więcej niż za sklep internetowy w modelu własnościowym, a niestety w przypadku abonamentu musisz te opłaty ponosić cały czas a sklep nigdy nie będzie twoją własnością. Nie zintegrujesz w sklepie internetowym na abonament takżę funkcjonalności których nie przewidział ich autor ponieważ są to rozwiązania zamknięte a każdy dodatek który jest na liście opcji jest extra płatny w dodatkowym abonamencie do abonamentu bazowego. Jeśli koszty mają znaczenie powinieneś unikać rozwiązań abonamentowych które mają mnóstwo ograniczeń, nie kończące się cykliczne koszty, bardzo ograniczony sposób wpływania na wygląd sklepu. Nawet jeśli zainwestujesz w budowę dodatkowego szablonu do takiego sklepu to w chwili w której przestajesz opłacać abonament za sklep internetowy ,wszystko tracisz, nie wykorzystasz go w innym rozwiązaniu. Wszystkie pieniądze zainwestowane w sklep internetowy w abonamencie w chwili rezygnacji (np. z powodów kosztowych) z usługi – tracisz bezpowrotnie nie mając nic. Sklep internetowy na własność mimo że wyjściowo droższy nawet jeśli biznes nie wypali – możesz sprzedać czego nie zrobisz ze sklepem internetowym w abonamencie.


Udostępnij

Zostaw odpowiedź