Produkcja filmu jest dla wielu interesująca, a oto kilka szczegółów El Exorcismo de Dios, horroru i suspensu, który obecnie znajduje się na kinowym billboardzie
1. Reżyser
Alejandro Hidalgo jest wenezuelskim reżyserem, scenarzystą i producentem, absolwentem Comunicación Audiovisual por la Universidad Santa María / Komunikacji Audiowizualnej na Uniwersytecie Santa María (2008), który od 12 lat poświęca się produkcji filmowej.
Reżyser popadł w obsesję na punkcie El Exorcismo de Dios i nieustannie przeprowadzał różne ćwiczenia aktorskie oraz próby, aby konstrukcja postaci była taka, jak sobie wyobrażał.
Alejandro wykonał wszystkie niezbędne ujęcia, aby uzyskać idealne sceny do filmu. Połączył się emocjonalnie z talentem do uzyskiwania jak najbardziej autentycznych reakcji i emocji. Oprócz tego, że jest ekscytującym i przerażającym filmem, chciałem, aby El Exorcismo de Dios było opowieścią, która pod każdym względem łączyłaby się z widzami poprzez opowieść, która była potężna, ale pełna znaczenia i wartości.
Po pierwszych dwóch tygodniach cały zespół był wyczerpany, biorąc pod uwagę, jak wymagający był projekt; jednak reżyser wykorzystał swoje przywództwo, aby zainspirować wszystkich i kontynuować zdjęcia z taką samą siłą i rozmachem, z jakim zaczynali.
2. Ścieżka dźwiękowa
Muzyka do filmu została napisana w dwóch krajach: Wenezueli i Stanach Zjednoczonych. Kompozytorzy współpracowali zdalnie z reżyserem, aby ożywić niezwykle emocjonalną i trzymającą w napięciu muzykę, która dopełnia El Exorcismo de Dios.
Partytura została nagrana na żywo przez Budapest Scoring Orchestra na Węgrzech, napisana przez Elika Alvareza i Yoncarlosa Medinę.
Budapest Scoring Orchestra, z ponad 100 filmami i produkcjami telewizyjnymi, jest jedną z najbardziej znanych w branży muzyki filmowej. Orkiestra współpracowała z Super Bowl, show Disneyland, filmami takimi jak Get Out Jordana Peele, a także nagrywali z takimi artystami jak Stevie Wonder, Michael Bublé, Al Jarreau, David Foster, Gladys Knight, Steve Tyrell,
3. Zdjęcia
Celem filmu było stworzenie bardzo ambitnego obrazu, pełnego imponujących obrazów i pierwszorzędnej narracji; jednak budżet na urzeczywistnienie tego projektu był niewielki. Dlatego zespół postanowił kręcić w Mexico City. Tam byli w stanie nagrywać przez około siedem tygodni z ponad 80-osobową załogą każdego dnia. Gdyby ta sama produkcja została wykonana w Stanach Zjednoczonych, mogliby mieć tylko dwa tygodnie produkcji przy minimalnej załodze.
Efektem tej strategicznej decyzji jest horror nakręcony za 1,3 miliona dolarów, ale z wartością produkcji filmów zrealizowanych przy budżetach od 5 do 7 milionów dolarów w Stanach Zjednoczonych .
4. Lokalizacje
Nagrywając w różnych lokalizacjach w Mexico City, w połączeniu z niezwykłym projektem produkcyjnym, możliwe było zbudowanie fikcyjnego miasta o nazwie „Nombre de Dios”.
Ekipa miała okazję kręcić w Desierto de Los Leones, klasztorze znajdującym się na obrzeżach Mexico City, którego początki sięgają 1606 roku. Kręcili tam głównie nocą i choć było lato, lokalizacja miejsca doprowadziła do temperatury poniżej zera stopni Celsjusza.
Ze względu na niezwykle skomplikowany harmonogram i dostępność międzynarodowych talentów zdjęcia trzeba było rozpocząć w Stanach Zjednoczonych, gdzie kręcono ostatnie sceny. Były to te najbardziej wymagające i skomplikowane logistycznie, oprócz tego, że musiały być również realizowane w nocy.
5. Makijaż i efekty specjalne
Reżyser miał także wizję El Exorcismo de Dios, każda paranormalna istota, która pojawia się w filmie, została starannie zaprojektowana przez zespół doświadczonych charakteryzatorów. Zatrudniono dwóch artystów, którzy wcześniej pracowali przy takich filmach jak Annabelle, Suicide Squad i różnych filmach Marvela. Ian Cromer i LaSander Washington byli odpowiedzialni za ożywienie demonicznych postaci filmu: opętanego Jezusa , demonicznej Dziewicy Maryi i wszystkie etapy, przez które przechodzi postać Esperanzy.
W ramach produkcji mieli jeden z najbardziej kreatywnych zespołów, który wymyślił wszystkie efekty specjalne. Każde z użytych urządzeń i instrumentów zostało w całości stworzone przez Ángela Cordero, technika efektów specjalnych. Jedną z najbardziej zaskakujących, jakie stworzył, była mgła na zewnątrz, dla której opracował system podgrzewania gliceryny przez miedziany drut ogrzewany latarką. Wszystkie elementy zostały przymocowane do kawałka drewna: Całkowicie domowej roboty, ale działało idealnie.
Na podstawie informacji z Imagem Films Mexico .