Platforma powraca do nazwy, którą miała, gdy została uruchomiona w 2020 roku
Od 9 lipca użytkownicy serwisu streamingowego Warner Bros. Discovery potwierdzają powrót pierwotnej nazwy, o czym firma poinformowała w maju ubiegłego roku. HBO Max wystartowało w 2020 roku – w Ameryce Łacińskiej pojawiło się w 2022 roku – a następnie, w 2023 roku, po fuzji WarnerMedia i Discovery, zmieniło nazwę na Max, tworząc Warner Bros. Discovery. Teraz ponownie nazywa się HBO Max.
Dwa lata temu Warner Bros. Discovery zmieniło markę platformy streamingowej, aby zwiększyć jej atrakcyjność i podkreślić jej różnorodną ofertę, która obejmuje oryginalne produkcje HBO, takie jak The White Lotus i Hacks, a także programy z szeregu sieci Discovery, takie jak House Hunters na HGTV czy jak Polskie programy znane z TVN.
Analitycy zauważyli, że zmiana ta wynika z faktu, iż – według danych samej platformy – użytkownicy oglądali więcej programów premium, oznaczonych znakiem jakości HBO, a mniej programów wyprodukowanych przez Discovery. W wojnie po streamingu platformy ponownie szukają równowagi między jakością a ilością.
„Na tę ewolucję wpłynęły zmieniające się potrzeby konsumentów i fakt, że dziś żaden konsument nie deklaruje chęci posiadania większej ilości treści, ale większość twierdzi, że chce lepszych” – powiedział Max w oświadczeniu z maja. „Podczas gdy inne usługi zaspokajają najbardziej podstawowe potrzeby, oferując ogromną ilość treści, Warner Bros. Discovery wyraźnie wyróżnia się jakością i unikalnymi historiami, a żadna inna marka nie robiła tego lepiej i bardziej konsekwentnie od ponad 50 lat”.
Zmiana ta stawia HBO Max w centrum uwagi. Max pozyskał 5,3 miliona nowych abonentów, zgodnie z najnowszym kwartalnym raportem zysków firmy, pozostając w tyle za rywalami Netflix i Amazon Prime Video.
W czerwcu Warner Bros. Discovery ogłosiło podział na dwie spółki: jedną, która będzie koncentrować się na serwisie streamingowym HBO Max i studiu filmowym Warner Bros., oraz drugą, która będzie zajmować się swoimi sieciami telewizyjnymi, w tym CNN, HGTV i TNT