Isla oculta

, dyrektor generalny , zaprezentuje  na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Guadalajarze, którego jest producentem i showrunnerem


to jedna z czterech serii wybranych do pokazu serii, wraz z Amor de papel, Chespirito, sin querer queriendo i Marcial Maciel: El lobo de Dios.

Díaz w jednym z wywiadów mówił o wyzwaniach związanych z realizacją serialu kręconego w chilijskiej Patagonii. To thriller łączący elementy science fiction, którego akcja toczy się wokół legendy Wyspy Przyjaciół (isla Friendship). Stwierdził, że globalny rynek domaga się oryginalnych historii. Zawsze z wyraźną tożsamością, ale jednocześnie uniwersalną w swoich tematach. Tak jest w przypadku tej serii.

Isla oculta, będące częścią programu Episodio 0: Series en desarrollo podczas 39. edycji FICG, został wyreżyserowany przez Rodrigo Susarte i będzie reprezentował na tym wydarzeniu. W rolach głównych chilijska i meksykańska obsada, w skład której wchodzą , Ana Valeria Becrril, , Néstor Cantillana, , , , Jaime Omeñaca i Moisés Angulo.


fot materiały promocyjne

„To koprodukcja z Filmo Estudios, chilijską firmą postprodukcyjną, która obecnie pracuje nad La casa de los espíritus. To jedna z największych firm postprodukcyjnych w Ameryce Łacińskiej. To również koprodukcja z MGE, dystrybutorem kierowanym przez Esperanzę Garay” – wyjaśnił Díaz.

Z do Ameryki Łacińskiej

wyjaśnił, że jego celem jest w Chile, ale zawsze ma na uwadze region.

W tym sześcioczęściowym serialu cel ten nie mógłby być jaśniejszy: opowiada historię zaginięcia młodej meksykańskiej archeolog w Patagonii i angażuje utalentowanych Meksykanów i Chilijczyków.

Główną bohaterką jest meksykańska aktorka Valeria Becerril, która gra archeolog Olgę Zuloagę. Jego ojciec, grany przez meksykańskiego aktora Raúla Méndeza, jest dziennikarzem, któremu grożą handlarze narkotyków i który jest przekonany, że całe zdarzenie ma podłoże polityczne.


Pablo Díaz, dyrektor generalny Río Estudios, zaprezentuje Isla oculta, którą produkuje i prowadzi, na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Guadalajarze. Jest to jeden z czterech seriali wybranych do prezentacji, obok Amor de papel (Papierowa miłość), Chespirito (Chespirito), sin querer queriendo (Niechciane pragnienie) i Marcial Maciel: El lobo de Dios (Wilk Boży).


Chilijska aktorka gra Fabiolę Garcíę, detektywa tropiącego Zuloagę. Tam na nowo przeżywa bolesne wspomnienia o swojej siostrze bliźniaczce, która zniknęła bez śladu, gdy była dzieckiem. Meksykańska archeolog poszukiwała mitycznej Wyspy Przyjaciół. To miejsce pojawia się i znika z mapy bez naukowego wyjaśnienia. Od lat 80. XX wieku pojawiają się doniesienia od miejscowych, którzy twierdzą, że mieli kontakt z tajemniczą „zagraniczną kongregacją”. Doświadczyli także cudownych uzdrowień i duchowych przemian.

przedstawia potężną baśń o przyszłości ludzkości i potencjalnym zagrożeniu ze strony sztucznej inteligencji w dystopijnej przyszłości. Scenarzystami filmu są Felipe Carmona, Julio Rojas i Juan M Dartizio.

Julio Rojas jest znany jako twórca Case 63, podcastu science fiction nagrodzonego przez Spotify nagrodą Creator Milestone Award

Díaz wyjaśnił, że istnieje kilka krajów, w których takie miejsca istnieją i krążą mity na temat tego, że są to „portale”.

Wielkie wyzwanie produkcyjne

Díaz wyjaśnił, że kręcenie filmu w Patagonii było ogromnym wyzwaniem, nie tylko ze względu na panujące tam warunki, ale również ze względu na izolację ekipy. „Kręciliśmy wiele scen nocnych, w nocy padało i było zimno”, ale to było też piękne przeżycie, bo zamknęliśmy się w hotelu, cała ekipa, i mieszkaliśmy tam razem przez miesiąc. Kolejny miesiąc zdjęć spędziliśmy w Santiago, gdzie kręciliśmy wnętrza w ” – wyjaśnił.

Kolejnym wyzwaniem była praca nad wysokiej jakości treściami science fiction i tych paranormalnych wydarzeń za pomocą efektów wizualnych. „Musieliśmy stale współpracować z koordynatorem/superwizorem efektów specjalnych na planie, aby efekty wizualne wyglądały dobrze w postprodukcji. Pracowaliśmy z ujęciami z drona, fotografując obszary, po których płynie statek, abyśmy mogli je później renderować w efektach wizualnych” – skomentował.

Innowacyjny model biznesowy

Pablo Díaz skomentował, że na potrzeby serialu nawiązali współpracę z MGE, korzystając z innowacyjnego i ryzykownego modelu biznesowego. Dzieje się tak, ponieważ produkują seriale bez ich wcześniejszej sprzedaży na platformie. Zdobyli dotację publiczną, największą w Chile, wynoszącą około 600 000 dolarów amerykańskich, a ich strategia polega na zapewnieniu serialowi widoczności poprzez udział w oficjalnej selekcji FICG. Tam będzie też miała miejsce premiera. Zostali także jedyną latynoską serią na włoskim Global Series Festival.

„Mamy nadzieję, że decydenci przyjrzą się temu serialowi i zechcą go kupić. Obecnie mamy wszystkie prawa na świecie, z wyjątkiem licencji, którą musimy przyznać Chilevisión na podstawie publicznych funduszy, które zarobiliśmy w Chile, co wymaga, aby miał premierę w kanale telewizyjnym w Chile” – powiedział.

Zauważył, że oprócz tego, że jest częścią talentu, jest także koproducentem i przyczynił się do części finansowania. Jest to pierwsza chilijsko-meksykańska produkcja Río Estudios, ale firma ma nadzieję na kontynuację.

Jeśli chodzi o inne projekty, mają nadzieję nakręcić film Habitación 205” pod koniec roku i nakręcić film dokumentalny o zespole rockowym Los Tres, z którym zostali wybrani do odcinka 0 FICG. Pracują także nad Mars, koprodukowanym projektem fabularnym z udziałem Fernandy Urrajoli, znanej chilijskiej aktorki. Pracują również nad filmem opartym na chilijskiej nazwie, bardzo aktualnej telenoweli, o której na razie nie mogą mówić.

źródło PRODU

Udostępnij

Zostaw odpowiedź