„La sombra de la tierra” to intensywny wiejski dramat opowiadający o konfrontacji dwóch kobiet naznaczonych nienawiścią i przywołe na myśl wielkie klasyki literatury. Opiera się na powieści pod tym samym tytułem autorstwa aktorki Elviry Mínguez, która również reżyseruje ten projekt
Atresplayer w dalszym ciągu poszerza swój ekskluzywny katalog i w ramach swojego wielkiego zaangażowania w fikcję, 24 listopada odbędzie się premiera nowego, oryginalnego serialu „La sombra de la tierra”. Ten intensywny i surowy dramat wiejski oparty jest na powieści pod tym samym tytułem autorstwa aktorki Elviry Mínguez, która także po raz pierwszy staje za kamerami jako reżyserka projektu.
atresplayer, wiodąca hiszpańska platforma, umacnia swoją pozycję lokalnego bohatera i punktu odniesienia dla Hiszpanii, stawiając na własną produkcję i uruchamiając więcej projektów fabularnych i rozrywkowych niż jakikolwiek inny operator w Hiszpanii w ostatnim czasie.
W „La sombra de la tierra” głównymi bohaterkami serialu są Adelfa Calvo (Garibalda) i María Morales (Atilana). Garibalda to chora kobieta, która rządzi mieszkańcami miasteczka żelazną pięścią.
Od dzieciństwa nienawidzi Atilany, którą obwinia za całe swoje zło. Wykorzystuje władzę, którą odziedziczyła po mężu, aby znęcać się nad wszystkimi wokół niej.
Atilana jest wdową w średnim wieku, która najlepiej jak potrafi utrzymuje niegdyś duże gospodarstwo rolne. Jej rodzina była jedną z niewielu zamożnych w mieście, dopóki jej mąż nie stracił wszystkiego, wdając się w złe interesy.
Obsadę „La sombra de la tierra” uzupełnia Carmelo Gómez wraz z Marcosem Ruizem, Ginésem Garcíą Millánem, Georgem Steane’em, Quique Niza, Amaią Sagasti, Maríą Garcíą-Concha, Ainą Picarolo, Camilą Viyuela, Richardem Holmesem, Tusti de las Heras i Izan Corchero.
„La sombra de la tierra”, oryginalny serial autorstwa atresplayer, składa się z czterech 50-minutowych odcinków. Jest to produkcja Atresmedia TV we współpracy z Fonte Films.
Producentami wykonawczymi serialu są Montse García, Pablo Isla i Carla Pérez de Albéniz, a koprodukcją wykonawczą zajmuje się Lucía Alonso-Allende. Elvira Mínguez jest reżyserką i scenarzystką fabuły, a Jorge Blas jest analitykiem scenariusza.
„La sombra de la tierra” opowiada o konfrontacji dwóch kobiet naznaczonych nienawiścią i przywołuje na myśl niektóre z wielkich klasyków literatury. Autentycznie porusza kwestię konstrukcji udręczonych i brutalnych postaci, kreśląc szokujący portret konsekwencji skrajnej nienawiści.
1896. Villaveza del Agua
Małe miasteczko położone w prowincji Zamora, gdzie głód i bieda są podstawą życia jego mieszkańców.
Garibalda to owdowiała i chora kobieta, która rządzi miastem żelazną ręką, nakładając podatki sprowadzające całą ludność w nędzę. Jej rywalem do zdobycia tej mocy jest Atilana, która do tego dąży, a rywalizują ze sobą od lat.
Głównymi ofiarami tego sporu są ich własne dzieci. Nieszczęścia i nienawiść towarzyszą niektórym, a żądza zemsty trzyma w napięciu niewielką populację, która nie wie, po której stronie powinna się opowiedzieć, aby zwiększyć swoje szanse na przetrwanie.
Klan Atilany
MARÍA MORALES JEST ATILANA
Wdowa w średnim wieku, która najlepiej jak potrafi utrzymuje gospodarstwo, które kiedyś było duże i dochodowe. Nienawidzi Garibaldy z całych sił. To uczucie sięga dzieciństwa obojga.
Jej rodzina należała do nielicznych zamożnych ludzi w mieście, ale Genaro, jej mąż, stracił wszystko w złych interesach i hazardzie, aż popadł w całkowitą ruinę.
Z biegiem lat Atilana stała się samolubną, zimną i mściwą kobietą, która pragnie przede wszystkim władzy, którą posiada Garibalda. Nie czuje uczucia do swoich dzieci, z wyjątkiem jedynego syna Baldo, którego kocha zaborczo i interesująco; Będzie mężczyzną, który zaopiekuje się nią i ochroni ją w przyszłości, w której ona umieściła cały sens swojego istnienia od chwili ciąży.
CARMELO GÓMEZ TO VACAS
Fernando Vacas był jednym z wielu wierzycieli Genaro, męża Atilany. Któregoś dnia miał dość i poszedł na swoją farmę, żeby odebrać co do grosza dług, ale znalazł Atilanę, kobietę samotnie uprawiającą ziemię z determinacją stu mężczyzn. Kiedy podszedł bliżej, mógł zobaczyć ślady na jej twarzy po ciosach, które niedawno otrzymała.
Postanawia jej pomóc i podejmuje decyzję o pozostaniu w tym miejscu, jest skrycie zakochany w Atilanie. Jeszcze przed śmiercią Genaro pełni rolę ojca jej dzieci. Jego hojność, lojalność i poczucie sprawiedliwości czynią go jednym z ludzi najbardziej kochanych i szanowanych przez mieszkańców miasta.
MARCOS RUIZ JEST BALDO
Jedyne męskie dziecko Atilany i Genara. Kocha swoją matkę, ale boi się też jej gniewu. Postać ojca przez całe życie zajmował Fernando Vacas. To on nauczył go wszystkiego, co wie o roślinach, a także był tym, który otworzył mu oczy na możliwość życia poza miastem. Baldo wraz ze swoim przyjacielem Teo planuje zaciągnąć się do armii, aby wyruszyć na wojnę na Kubie.
Ze swoich sióstr uwielbia Tinę i czuje się wdzięczny Beli za to, że jako dziecko pomogła mu w jedną noc ze ich pijanym ojcem.
AMAIA SAGASTI JEST BELA
Najstarsza córka Atilany, zawsze cicha i zamyślona. Ma 21 lat i od 10. roku życia zmaga się z traumą związaną z tą samą nocą, która naznaczyła życie Baldo. Od tego czasu łączy ją z nim szczególna więź oraz poczucie nieszczęścia i winy.
AINA PICAROLO TO TINA
Najmłodsza z rodziny jest szczęśliwą, romantyczną i marzycielską dziewczynką, mimo że wie, co dzieje się w jej rodzinie. Przede wszystkim chce dorosnąć, żyć życiem i zakochać się. Uwielbia swoje rodzeństwo Belę i Baldo. Nie życzy Amparo nic złego, choć ledwo ją zauważa.
MARÍA GARCÍA-CONCHA JEST AMPARO
Chociaż nikt nie zwraca na Amparo większej uwagi, to ona jest ukrytą bohaterką tej historii i to właśnie dlatego, że nikt jej nie zauważa. Ze swojego kąta zna tajemnice, które kryją się za firankami i w każdej sypialni. Nie zawaha się interweniować, gdy okoliczności będą dla niej sprzyjające. Czuje ogromną potrzebę seksu i mężczyzn, z niezdrowej i niebezpiecznej perspektywy.
Klan Garibaldy
ADELFA CALVO TO GARIBALDA
Otyła i chora kobieta, która żelazną pięścią rządzi mieszkańcami miasteczka. Od dzieciństwa nienawidziła Atilany, którą ponad wszystko obwinia za swoje choroby i zazdrość. Stanowisko władzy odziedziczyła po swoim mężu Indalecio, po jego śmierci.
Od tego czasu zaczęła znęcać się nad mieszkańcami Villavezy, dzierżawiąc im ziemię za wygórowane ceny, które dusiły ludność. Jej dzieci są jej ramieniem wykonawczym i nie wahają się użyć siły, aby egzekwować prawo narzucone przez ich matkę.
Jest kobietą wierzącą w katolicyzm, który sobie zaadaptowała i zarządza miejskim proboszczem, jak jej się podoba. Tránsito, jej córka, jest zawsze u jej boku i często za jej pośrednictwem rozmawia z mieszkańcami miasta.
CAMILA VIYUELA JEST TRÁNSITO
Jedyna córka Garibaldy. Żyje w całkowitym strachu przed matką, dla której jest rzecznikiem, posłańcem, opiekunką i wszystkim, co jej rozkazuje. Nigdy nie pozwala jej opuścić swojego boku. Jej główną misją jest szpiegowanie Atilany i jej ludu. Nigdy nie otrzymuje miłego słowa i zaczyna być wyczerpana.
RICHARD HOLMES TO BRAULIO
Najstarszy syn Garibaldy. Jest chłopcem trochę rozmownym, szorstkim i cichym. „Co ciekawe”, ma tę samą wadę co Amparo, hipotonię w szczęce. Mimo że jest ulubieńcem swojej matki, zaczyna kwestionować swoją lojalność. Uważa swoich braci, podobnie jak on, za ofiary tyranii Garibaldy i dręczą go rzeczy, do których jest zmuszony.
GEORGE STEANE JEST DEMETRIUSEM
Najmłodszy syn Garibaldy. To wrażliwy chłopiec o słabym charakterze, zniszczony przez znęcanie się matki. Dlatego jako ucieczkę sięga po alkohol. Zazdrości tym, którzy kiedyś byli kochani.
Monte Coto
GINÉS GARCÍA MILLÁN JEST LADISLAO
Szef obozu Monte Coto i wieloletni przyjaciel Fernando. Jest człowiekiem niewielu słów, którego jedyną słabością jest Chiri. On, podobnie jak pozostali panowie z Monte Coto, nie chce rezygnować z kontraktów.
TUSTI DE LAS HERAS JEST CHIRI
Żywotna kobieta, która przybyła do obozu bez niczego, szukając męża. Dowiedziawszy się, że zmarł, zdecydowała się tam pozostać po propozycji Ladislao. Jako pierwsza zwróciła się do Atilany, aby wesprzeć ją w walce z Garibaldą.
QUIQUE NIZA JEST JULIANO
Młody i atrakcyjny mężczyzna, pomimo utykania. Jest zakochany prawie tak samo jak Tina, z którą mimo sprzeciwu Atilany nawiąże romans.
IZAN CORCHERO TO TEODORO
Jest najlepszym przyjacielem Baldo, z którym łączy go także chęć ucieczki z miejsca i zobaczenia świata. Razem planują zaciągnąć się na wojnę na Kubie.
TOMÁS DEL ESTAL JEST TUERTO
Tuerto jest człowiekiem poważnym i zamyślonym, naznaczonym okolicznościami fizycznymi. Przybył do Monte Coto oszukany jak wielu innych, a teraz trzyma się swoich kontraktów, aby nadać sens swojej egzystencji. Jest jednak także człowiekiem praktycznym. Kiedy rozpoznaje w Atilanie jedyną możliwość ucieczki od nieszczęścia, nie waha się za nią pójść.