Portorykański artysta wystąpi na Billboard Latin Music Week 2024
W branży, w której nieustannie pojawiają się nowe trendy muzyczne, Yandel postanowił pozostać wierny gatunkowi, który zapewnił mu sławę. Na swoim nowym albumie po raz kolejny udowodnił, że nadal należy do grona najlepszych artystów w branży.
Z ELYTE (zastępując I literą Y na cześć swojego artystycznego pseudonimu), portorykański artysta prezentuje swój ósmy solowy album studyjny. 19-ścieżkowa produkcja to w większości cały album muzyki reggaeton, łączący oldschoolowe brzmienie z nowoczesnymi elementami. Warto zauważyć, że współpracował m.in. z Tego Calderon, J Balvin, Feid, Myke Towers, Farruko i Blessd.
ELYTE podąża za Yandel’s Resistencia (2023), Quien Contra Mi 2 (2020), The One (2019), #Update (2017), Dangerous (2015), De Líder a Leyenda (2013), i Quien Contra Mi (2003).
Wydanie albumu nastąpiło przed tym, jak Yandel zajmie centralne miejsce na Billboard Latin Music Week 2024. Oprócz niego wystąpią także inni potwierdzeni artyści, w tym Feid, Young Miko, Gloria Estefan, Alejandro Sanz, Maria Becerra i Peso Pluma, a także wielu innych.
Yandel, który jest również nominowany do Billboard Latin Music Awards 2024 w kategorii Latin Rhythm Artist of the Year, Duo or Group z Wisin y Yandel, dołączy do Dei V i Roberto Andrade (dyrektor zarządzający Warner Music Latina) na dyskusję na temat początków i przyszłości gatunku.
Poniżej Yandel omawia pięć najważniejszych utworów z płyty ELYTE.
„Reggaetón Malandro” z Tego Calderón
„To piosenka Nesty La Mente Maestra. Od momentu, gdy ją usłyszałem, natychmiast poczułem z nią więź. Reggaetón Malandro to czysta esencja złotej ery reggaetonu. Praca nad tą piosenką przeniosła mnie z powrotem do tych momentów, kiedy muzyka wydawała się surowa, autentyczna i pełna energii. Ponadto współpraca z Tego Calderónem nad tą piosenką była dla mnie czymś niezwykłym. Tego jest wielkim przedstawicielem początku tego ruchu, a możliwość współpracy z legendą, która pozostawiła niezatarty ślad w reggaetonie, była zaszczytem. Słuchanie jej do końca było jak ponowne przeżycie tego klimatu i napełniło mnie dumą, wiedząc, że nadal przyczyniamy się do tak ważnego dziedzictwa muzyki miejskiej”.
„Old School” z Farruko
„Ta piosenka, jak sugeruje jej nazwa, opowiada o tym, jak gatunek ten rozwijał się, gdy dorastaliśmy w Puerto Rico, a nostalgia jest obecna w każdym wersie. Tworzenie jej było superfajnym procesem, ponieważ mogliśmy połączyć się z naszymi korzeniami i przeżyć na nowo te chwile, które oznaczały początek [ruchu]. Z Farruko wszystko brzmi dobrze i był idealną osobą, z którą można było podzielić się tą piosenką. Wyszło spektakularnie”.
„Háblame Claro” z Feid
„To piosenka, którą Tainy stworzył z Los Icons. Od momentu, gdy ją usłyszałem, poczułem, że to hit i że będzie to decydujący utwór na albumie. Nagraliśmy ją w Los Angeles i najbardziej pamiętam niesamowitą energię, która płynęła w studiu tego dnia. Wszystko wydawało się naturalne, jakby pomysły po prostu idealnie się ze sobą zgrały. Za każdym razem, gdy jej słucham, przenoszę się z powrotem do tego momentu i klimatu, który doprowadził nas do stworzenia czegoś, co bez wątpienia nawiązuje zarówno do korzeni reggaetonu, jak i jego ewolucji”.
“Puño de Tito”
„Ta piosenka jest teraz o mnie. Ma rytm, który cię urzeka i zdecydowałem się zagrać ją jako otwierający utwór albumu, ponieważ jest najlepszym wprowadzeniem do ELYTE. Chciałem, żebyś poczuł coś wyjątkowego od pierwszej chwili i cieszył się albumem, który ma wszystko ode mnie”.
„Borracho y Loco” feat. Myke Towers
„To był pierwszy singiel, który wydaliśmy z albumu, a praca z Myke’iem jest naprawdę łatwa, ponieważ jest świetnym przyjacielem. Mamy dobre dopasowanie dźwiękowe, a współpraca szybko się rozpoczęła. To radosna i dzika piosenka, taka jak my. Jestem bardzo dumny z tej piosenki”.
źródło: Billboard.com