Bohaterowie, Kimberley Tell i Joan Amargós, a także zespół RTVE Commercial and Fiction, uczestniczyli w targach MIPCOM w Cannes
RTVE zaprezentowało „Ena” jako światową premierę podczas 40. edycji MIPCOM w Cannes. Spośród wszystkich produkcji zaproponowanych przez ogólno-hiszpański sektor audiowizualny wybrany został serial o królowej Wiktorii Eugenii de Battenberg.
„Bardzo staranna” produkcja, w której kostiumy wykonano „z oryginalnych materiałów z tamtych czasów” i ma „lokacje w pałacach królewskich”, jak podkreślali bohaterowie z francuskiego miasta.
Kimberley Tell (Victoria Eugenia) i Joan Amargós (Alfonso XIII) wspierali światową premierę „Eny” w Cannes wraz z międzynarodowym zespołem handlowym RTVE pod przewodnictwem Rodolfo Domíngueza; z Cinema and Fiction z reżyserem José Pastorem; dyrektor ds. komunikacji i uczestnictwa RTVE, María Eizaguirre; oraz producentami wykonawczymi La Cometa TV, Gerardo Iracheta, Rosa Díaz i Luis Hernández.
Premiera w Wielkiej Audytorium Palais des Festivals w Cannes, zaprezentowana przez dziennikarkę Irene Jiménez, była częścią programu Hiszpanii jako kraju gościa honorowego tej edycji MIPCOM.
„Ena”, historia królowej
Serial wyprodukowany został w koprodukcji przez RTVE z Ena La Serie AIE, La Cometa TV i Zona App, stworzony przez Javiera Olivaresa i wyreżyserowany przez Anaïs Pareto i Estel Díaz. Fabuła oparta jest na powieści Pilar Eyre pod tym samym tytułem „Ena” .
Bohaterką jest młoda Angielka, która nigdy nie marzyła o byciu królową Hiszpanii. Młody Alfonso XIII, król Hiszpanii od 1902 roku, wybrał ją wbrew kryteriom swojej matki, Marii Cristiny. Victoria Eugenia opuści rodzinę, zwyczaje i kulturę, wyrzeknie się religii i zamieszka w obcej krainie, gdzie tego samego dnia, w którym odbędzie się jej ślub, spotka ją atak.