Twórcy jednych z najbardziej kultowych komedii w hiszpańskiej telewizji, Alberto i Laura Caballero, przygotowują się do realizacji kolejnego wielkiego projektu, jakim jest „Amor de Dios”, nowego serialu komediowego, którego zdjęcia rozpoczną się w październiku
Jak podaje ECD, serial Amor de Dios, nad którym pracuje Contubernio Films, będzie kolejnym krokiem rodzeństwa w zaangażowaniu się w świat streamingu, terytorium, które zaczęli już podbijać serią „Machos alfa / Samce alfa”.
Choć szczegóły na temat „Amor de Dios” pozostają tajemnicą, potwierdzono, że produkcja znajduje się w zaawansowanej fazie preprodukcji, a niektórzy członkowie ekipy technicznej zostali już obsadzeni.
Wszystko wskazuje na to, że serial utrzyma niezaprzeczalną cechę Caballeros: suchy humor, satyrę społeczną i surowy, choć zawsze komiczny, obraz codziennego życia.
Tytuł, nawiązujący do znanej madryckiej ulicy, może sugerować powstanie nowej społeczności osiedlowej z własnymi problemami, tym razem jednak nastawionej na odbiorców cyfrowych.
Ten nowy projekt nie tylko wzmacnia obecność twórców na platformach, ale także konsoliduje strategię Contubernio Films, która polega na skutecznej interpretacji zmieniających się przyzwyczajeń związanych z konsumpcją treści audiowizualnych. Po latach dominacji w konwencjonalnej telewizji dzięki programowi „La que se avecina” firma produkcyjna chce teraz zdobyć przyczółek w przestrzeni streamingu, oferując treści natywne dla tych platform.
A podczas gdy to się dzieje, kwintesencja komedii Mediasetu kontynuuje swoją podróż. Wbrew wszelkim przeciwnościom, emisja serialu „La que se avecina” będzie kontynuowana co najmniej do 2027 roku.
Odnowienie nie było łatwe: przez miesiące zakładano, że sezon 15 będzie ostatnim. Jednak w ostatniej chwili – „w doliczonym czasie gry”, jak twierdzą źródła zbliżone do serialu – osiągnięto porozumienie, na mocy którego powstaną dwa nowe sezony, 16. w 2025 r. i 17. w 2026 r., każdy liczący po osiem odcinków.
Kluczem do odnowienia było Amazon Prime Video. Dobre wyniki serialu na platformie zachęciły firmę do zwiększenia zaangażowania finansowego i kreatywnego.
Według doniesień, Amazon złożył ambitniejszą ofertę, zakładającą większy procent kosztów produkcji, co przeważyło na korzyść głosowania na „tak”.
Tym samym „La que se avecina” stanie się najdłużej emitowaną komedią w hiszpańskiej telewizji – będzie miała 17 sezonów i łącznie 186 odcinków. Dłuższe od niego są jedynie „Amar es para siempre” (jeśli zsumować poprzednie odcinki) i historyczne „Cuéntame cómo pasó”.
W kolejnym etapie fani mogą spodziewać się nowych postaci i wątków, które odświeżą formułę, nie tracąc przy tym jej istoty. Mając na uwadze zbliżającą się na platformach premierę „Amor de Dios” i gwarancję emisji „La que se avecina” na kolejne trzy lata, rodzeństwo Caballero nadal tworzy – i zmienia – reguły hiszpańskiego humoru telewizyjnego.