Piosenka jest ścieżką dźwiękową do spotu kampanii ligi „ Our Soccer Is Calling / Nasza piłka nożna wzywa”
Są pewne cechy, które sprawiają, że piosenka staje się hymnem piłkarskim. Po pierwsze, poczucie euforii pasujące do zwrotów akcji i kolejki emocji w grze. Po drugie, piosenka potrafi postawić wszystkich na nogi. Dlatego logiczne jest, że utwór „Sacúdete” został wybrany przez Major League Soccer (MLS) na ścieżkę dźwiękową do najnowszego spotu kampanii „Our Soccer Is Calling / Nasza piłka nożna wzywa”.
Hipnotyczny utwór electronica autorstwa afro-rdzennej wenezuelskiej producentki i autorki tekstów Gotopo wraz z producentem Donem Elektronem (z meksykańskiej grupy Kinky) był mało prawdopodobnym wyborem, biorąc pod uwagę, że piosenka została wydana w zeszłym roku, a Gotopo jest stosunkowo nową artystką. Jednak to właśnie ta piosenka przykuła uwagę MLS.
„Zakochaliśmy się w energii tej piosenki” – mówi Jesse Perl, wiceprezes ds. marketingu marki MLS, który współpracował z niezależną wytwórnią Waxploitation Records w celu uzyskania licencji na utwór na potrzeby kampanii. „Uważamy, że wspaniale jest korzystać z naszej platformy do współpracy nie tylko z uznanymi producentami-supergwiazdami, takimi jak Don Elektron, ale także z wschodzącymi artystami, takimi jak Gotopo. W tym roku chcieliśmy mieć pewność, że nasze zaangażowanie w kulturę latynoską urzeczywistnia się poprzez dźwięk. To coś, do czego naprawdę chcieliśmy dążyć”.
To nie pierwszy raz, kiedy MLS współpracuje przy kampaniach z latynoskimi zespołami, a Prince Royce i Miguel zostali wykorzystani w poprzednich latach, ale najnowsza piosenka i kampania oddaje ducha czasu ruchu fútbol i emocji związanych z przybyciem ikony argentyńskiej piłki nożnej Lionela Messiego do ligi.
„Zaczyna się dziać coś naprawdę interesującego, tak jak miało to miejsce w przypadku hip-hopu i NBA w latach 90.” – wyjaśnia Perl. „To połączenie muzyki latynoskiej i piłki nożnej w tak organiczny sposób. Peso Pluma przychodzi na mecze z Dr. Dre. Potem Bizarrap jedzie na mecze do Miami. Są wszyscy ci ludzie, którzy są fanami tego sportu, a teraz naszej ligi.”
Jest to także bezpośrednie odzwierciedlenie fanów ligi. Według danych dostarczonych przez MLS liga ma najmłodszych i najbardziej zróżnicowanych fanów spośród głównych lig sportowych w Ameryce Północnej: 30% fanów MLS to Latynosi, a 69% fanów ligi to pokolenie Z i milenialsi.
„Nasza piłka nożna wzywa, ponieważ jest to pomysł zaproszenia do przyciągania ludzi ciekawych odkryć i mamy szczęście, że zainteresowanie naszą ligą jest większe niż kiedykolwiek wcześniej”.
Obejrzyj poniżej spot ze ścieżką dźwiękową „Sacúdete”.