Zainspirowana życiem kontrowersyjnej kryminalistki z Mar del Plata, Margarity Di Tullio, La pistolera: la leyenda de Pepita była jednym z 10 projektów filmów fabularnych wybranych na Forum Koprodukcji i Finansowania Iberseries i Platino Industria
Trwa jeden z największych projektów koprodukcyjnych w Argentynie. Oto La pistoletera, nowy film fabularny o życiu Margarity Di Tullio, który zostanie wyprodukowany przez firmy producenckie Zeppelin Studios, Wild Sheep Content, Historias Cinematografías, Yair Dori, Bar Rimoni, Javier Furgang, 7395 Media i Non Stop Studios.
Wiadomość tę potwierdził ttvnews Lucas Jinkis, dyrektor generalny Zeppelin Studios.
Film fabularny był jednym z 10 projektów prezentowanych podczas Forum Koprodukcji i Finansowania firm Iberseries i Platino Industria.
„[Erik Barmack] złożył nam bardzo ważną propozycję wspólnej pracy nad filmem” – powiedział Jinkis dla ttvnews podczas wydarzenia o reżyserze Wild Sheep.
La pistolera: la leyenda de Pepita wyreżyseruje uznana reżyserka Lucía Puenzo, odpowiedzialna za takie hity jak La Jauría i La guerra; wraz z argentyńską aktorką Luisaną Lopilato (Pipa, Perdida).
«Ten projekt jest wynikiem połączenia sił dużych międzynarodowych firm produkcyjnych, które powstało po części dzięki Forum Koprodukcji i Finansowania Iberseries & Platino Industria, akcji, która ma na celu promowanie i ułatwianie spotkania za pośrednictwem partnerów współpracujących -finansowanie, rozpowszechnianie i dystrybucja. Myślę, że nadchodzi era CO: koprodukcji, współpracy i współfinansowania. Branża ponownie się zmienia. Zobaczymy seriale, które będą współistnieć w różnych oknach (platformy i sygnały telewizji linearnej) oraz filmy, które będą transmitowane w kinach, a potem na platformach. Wielkim wyzwaniem przed nami jest znalezienie formuły współpracy pomiędzy firmami produkcyjnymi. W tym sensie wkład forum Iberseries pomógł nam wzmocnić modele koprodukcji między odpowiednimi podmiotami z sektora audiowizualnego w Ameryce Łacińskiej i Europie” – dodał Jinkis.
Projekt znajdujący się obecnie na etapie przedprodukcyjnym Puenzo opisuje jako „gigantyczną historię”, co plasuje ją na liście najważniejszych produkcji bez gwarantowanego ekranu, nad którymi obecnie pracuje się w Ameryce Łacińskiej.
Napisana przez Puenzo wraz z Andrésem Gelósem i Tatianą Mereñuk, La pistoletera „opowiada o podróży Margarity Di Tullio, która stała się sławną przestępczynią, która spowodowała rewolucję w branży prostytucji, ratując i wzmacniając pozycję niektórych kobiet będących ofiarami handlu ludźmi i stała się legendą po potrójnej zbrodni, podczas której broniła swojej rodziny” – ujawnili w Zeppelin.
Nawiązanie do potrójnej zbrodni to wydarzenie, które zapoczątkowało legendę Di Tullio, kiedy w sierpniu 1985 roku zastrzeliła trzech bandytów, byłych pracowników, którzy zaskoczyli ją w jej sypialni. Wszyscy zginęli. Wywołując wielkie zamieszanie w mediach, Di Tullio została ochrzczona „Pepita la Pistolera” na cześć popularnej meksykańskiej piosenki.
„Ale ona nie była niewinną i bezbronną kobietą, za jaką wszyscy ją uważali” – dodali ze studia. „Zanim została morderczynią, Margarita Di Tullio była już zawodową złodziejką i mistrzynią oszustwa. Była także najpiękniejszą damą w świecie zdominowanym przez mężczyzn. Potrójna zbrodnia tylko wzmocniła jego legendę”.
„Zaangażowanie się w prace nad moim kolejnym argentyńskim filmem z tak wspaniałym zespołem producentów i scenarzystów, pod przewodnictwem Luisiany Lopilato, napełnia nas radością i entuzjazmem wobec tej gigantycznej historii, którą trzymamy w rękach” – powiedział Puenzo.
„Mamy nową szansę na kreatywność i szukanie nowych ścieżek, biznes znów się zmienia, zobaczymy seriale, które będą współistnieć w różnych oknach (platformowych i linearnych) oraz filmy, które będą żyć na platformach i teatralne, gdzie musimy wykazać się kreatywnością i połączyć siły między firmami producenckimi” – dodał.
„Wielkie wyzwanie, które nas czeka, wiąże się ze znalezieniem formuł współpracy. Rewolucja ma charakter trwały i ustalenie, dokąd zmierza, stanowi wyzwanie, ale krzywa uczenia się dopiero się zaczyna.”