Kolumbijska artystka zajmująca czołowe miejsca na listach przebojów będzie częścią ekskluzywnego Q&A
Kolumbijska supergwiazda Shakira została potwierdzona na Billboard Latin Music Week 2023, który odbędzie się w dniach 2-6 października w Faena Forum w Miami. Globalna artystka – która w maju została uznana przez Billboard za pierwszą w historii Latynoską Kobietą Roku – weźmie udział w ekskluzywnych pytaniach i odpowiedziach dotyczących supergwiazd, moderowanych przez Leilę Cobo, Dyrektor ds. Treści w języku łacińskim/hiszpańskim.
Jedna z najlepiej sprzedających się artystek muzycznych wszechczasów, Shakira, sprzedała ponad 95 milionów płyt na całym świecie od początku swojej kariery. Ten rok był wyjątkowy dla nagrodzonej Grammy piosenkarki i autorki tekstów dzięki jej wyprodukowanemu przez Bizarrap „Shakira: BZRP Music Sessions #53”, który zadebiutował na 9. miejscu listy Billboard Hot 100, czyniąc ją pierwszą kobietą, która dotarła na szczyt top 10 na liście z piosenką w języku hiszpańskim. Przeszła również do historii jako najczęściej odtwarzany utwór latynoski w ciągu 24 godzin w historii Spotify i najczęściej oglądany utwór latynoski na YouTube w ciągu 24 godzin z ponad 63 milionami wyświetleń. Pobiła także 14 rekordów Guinnessa.
Shakira dołącza do gwiazdorskiej listy podczas pięciodniowego wydarzenia związanego z dziedzictwem, podczas którego przez cały tydzień będą odbywać się ekskluzywne panele i rozmowy z twórcami hitów. Maria Becerra, GALE, Nicki Nicole, Nathy Peluso i Young Miko będą częścią Boys Club No More! panelu skupiającego się na kobietach robiących hałas w krajobrazie muzyki latynoskiej.
Dodatkowe panele obejmują The New Mexican Revolution z Natanaelem Cano, Peso Plumą, Santa Fe Klan i Yng Lvcas, a także panel Making the Hit LIVE z Edgarem Barrerą i Grupo Frontera, którzy stworzą na scenie piosenkę od podstaw. Inni artyści, których udział w Tygodniu Muzyki Łacińskiej 2023 potwierdzono, to Arcángel, Vico C, Eladio Carrión i Fonseca.
Z 30-letnim doświadczeniem Billboard Latin Music Week jest najdłużej działającym i największym zgromadzeniem branży muzyki latynoskiej na świecie. Po wyprzedanej edycji z 2022 r., w której znalazły się takie gwiazdy,Maluma, Ivy Queen, Chayanne, Romeo Santos i Christina Aguilera, by wymienić tylko kilku, wydarzenie powraca, zbiegając się z Miesiącem Dziedzictwa Hiszpańskiego.
Tegorocznymi partnerami Billboard Latin Music Week są Cheetos, Delta Air Lines, Michelob ULTRA i nie tylko.
Billboard Latin Music Week zbiegnie się również z Billboard Latin Music Awards 2023 w czwartek, 5 października, w Watsco Center w Miami. Będzie transmitowane na żywo w Telemundo. Gala wręczenia nagród będzie transmitowana jednocześnie w hiszpańskiej rozrywkowej sieci kablowej Universo oraz w całej Ameryce Łacińskiej i na Karaibach w Telemundo Internacional.
Rejestracja na Billboard Latin Music Week 2023 jest już otwarta na BillboardLatinMusicWeek.com.