Fundacja María Félix kupiła 40 ubrań haute couture, które należały do ​​meksykańskiej divy


Fundacja postawiła sobie za cel zachowanie i poszerzenie dziedzictwa osoby, którą uważają za największą hiszpańskojęzyczną gwiazdę filmową


W środę Gonzalo Rodríguez, prezes Fundacji  z siedzibą w Miami, ogłosił nabycie kolekcji 40 elementów haute couture, które należały do ​​legendy meksykańskiego kina, kobiety o „osobowości wielkości budynku”.

Rodríguez podkreślił, że kolekcja Felizola wzbogaci kolekcję fundacji, która liczy 800 sztuk z filmowej garderoby Maríi Félix i kolejne 600 z jej osobistej garderoby, a także tysiące przedmiotów, obrazów i innych dzieł sztuki i dekoracji, które należały do ”Maríi Bonita”, jak Agustín Laura ochrzcił ją w słynnej piosence.

Fundacja osiągnęła porozumienie z wenezuelskim kreatorem mody z Miami, Nicolásem Felizolą, w sprawie nabycia jej kolekcji ponad 40 ubrań zaprojektowanych dla niej między innymi przez Balenciagę, Chanel, Diora, Saint Laurenta i Ferauda.

Zdobyte dzieła były częścią aukcji zorganizowanej w 2007 roku przez Christie’s w Nowym Jorku, którą Rodríguez uważa za straszną dla tych, którzy czuwają nad pamięcią i dziedzictwem aktorki, ponieważ „rozrzuciła i pozostawiła w niepowołanych rękach” zebrane „cuda” artystki.

Rodríguez i wiceprezes Fundacji , Gustavo Blanco, postanowili zachować i rozszerzyć dziedzictwo tej, którą uważają za największą hiszpańskojęzyczną gwiazdę filmową.

Felizola pochwaliła pracę fundacji w oświadczeniu:

„Nie mam wątpliwości, że przedmioty, które uratowałem na tej aukcji i które towarzyszyły mi przez tyle lat, są teraz w najlepszych rękach, aby przyszłe pokolenia mogły dowiedzieć się, kim była wielka María Félix poprzez wystawy, których kuratorem jest Fundacja”.

„Teraz nie ma wątpliwości, że Fundacja posiada najpełniejszą kolekcję Maríi Félix na świecie” – dodał.

Blanco podkreślił, że dzieła, które ceniła Felizola, „nie tylko opowiadają historię wielkiej divy, ale są także częścią historii mody i wielkich projektantów XX wieku”.

Wśród ponad czterdziestu elementów zdobytych przez Fundację znajduje się kultowa peleryna z zielonych pawich piór z szyfonową wyprawą wewnętrzną, którą Christian Dior wykonał dla niej w 1974 roku.

Do tego komplet składający się z marynarki z czarnymi cekinami i kryształkami wyszytymi na francuskiej koronce, czarnych jedwabnych spodni i białej satynowej tuniki, gdy odbierała nagrodę Ariel de Oro w 1986 roku oraz mityczną różową pelerynę zaprojektowaną przez Cristóbala Balenciagę.

Posiadają też kilka kostiumów z historycznego serialu „La Constitución” z 1970 roku, ostatniej pracy Félix jako aktorki, która zagrała w 47 filmach, jest również częścią funduszy Fundacji María Félix.

Udostępnij

Zostaw odpowiedź