EL 47 fot. The Mediapro Studio

Zdjęcia do 'El 47′ dobiegają końca


Studio Mediapro zakończyło zdjęcia do , nowego projektu filmowego firmy, którego scenariuszem i reżyserią zajął się Marcel Barrena, z Eduardem Fernándezem w roli głównej, Jaume Roures jako producentem oraz Laurą Fdez. Espeso i Javierem Méndezem jako producentami wykonawczymi


został napisany i wyreżyserowany przez Marcela Barrenę, z Eduardem Fernándezem w roli głównej, a wyprodukowany przez . Zdjęcia odbywały się w czerwcu i lipcu 2023 roku w różnych miejscach w prowincji . Obsadę uzupełniają między innymi , , Carlos Cuevas, David Verdaguer, Salva Reina, Aimar Vega i Vicente Romero.

„To były najlepsze zdjęcia w moim życiu, z najbardziej zaangażowanym zespołem, jaki kiedykolwiek miałem oraz ze wsparciem, spokojem i sympatią niektórych producentów oraz studia, które dało nam pewność i bezpieczeństwo. Mamy specjalny , który się sumuje; jeden z tych ów, które nadają sens temu, co robimy”, mówi Marcel Barrena, reżyser i scenarzysta filmów nominowanych do Goya za Mediterráneo / Cmentarz na wodzie, 100 metros / 100 metrów i Món petit.

Nagrania El 47 miały miejsce w czerwcu i lipcu 2023 r. w pomieszczeniach i na zewnątrz w prowincji , ​​w tym w miejscach tak charakterystycznych dla miasta, jak Plaça de Catalunya, siedziba Rady Miasta Barcelony lub okolice Torre Baró, które zamieniło się w kolejnego bohatera historii.

Setki sąsiadów wzięły udział w filmie jako statyści po castingu, w którym wzięło udział ponad tysiąc osób. Możliwość polegania na nich była kluczowa dla Barreny: „Ta podróż autobusem była niezwykle emocjonująca, ponieważ wiele postaci było obecnych w prawdziwych momentach, o których opowiada film, i przeżywały je razem z nami. Przybyli krewni i sąsiedzi Manolo Vitala, których wzruszyło to, że „zobaczyli go ponownie” granego przez Eduarda Fernándeza, jednego z najlepszych aktorów na świecie”.

Dla Jaume Rouresa, producenta filmu i współzałożyciela Grupo Mediapro, „była to bardzo ekscytująca sesja. Przywracanie historii walki, takiej jak historia Manolo Vitala i wszystkich mieszkańców Torre Baró o ich prawa, jest zawsze konieczne i bardzo zdrowe społecznie. Ale możliwość zrobienia tego z niektórymi tropami sprawiła, że ​​cała sesja była jeszcze bardziej wyjątkowa”.

Dla Eduarda Fernándeza (zdobywcy trzech nagród Goya, Srebrnej Muszli na festiwalu w San Sebastian, czterech nagród Gaudiego i trzech srebrnych Biznag na festiwalu w Maladze) „To była bardzo intensywna i trudna sesja, aby opowiedzieć historię, która jest również trudna, ale z końcem światła i ulepszeń” i dodaje: „Bardzo chciałem i byłem podekscytowany, aby zagrać tę postać, którą szanuję i podziwiam, i pokazać przez niego historię tych, którzy zostali wypędzeni ze swojej ziemi, którzy szukając miejsca do życia, a budowali także Katalonię i walczyli o swoją godność i godność klasy robotniczej, której symbolem był autobus – 47 – który, co ciekawe, często brałem jako dziecko”.

Wraz z Eduardem Fernándezem obsadę uzupełniają (Mar Adentro, Creatura), (Escándalo. Relato de una obsesión, Amar es para siempre), Salva Reina (Con quién viajas, La isla mínima), Carlos Cuevas (Merlí: Sapere aude, Smiley), Aimar Vega (Modelo 77, Amor eterno) i Vicente Romero (Intemperie, Express). Przy filmie w szczególny sposób współpracował David Verdaguer, zdobywca nagrody Goya za „Verano 1993”. Barrena powiedział o nich: „Eduard, Clara Segura, Carlos Cuevas, Salva Reina, Oscar de la Fuente, David Verdaguer, Vicente Romero, Betsy Túrnez, Lolo Herrero, Carme Sansa, Aimar Vega, Borja Espinosa, Francesc Ferrer… wszyscy są niezwykli i jestem przekonany, że kino hiszpańskie odkryje nazwisko na przyszłość: Zoe Bonafonte”.

W latach 60. i 70. przedmieścia Barcelony zostały utworzone i zbudowane w większości przez imigrantów z Estremadury i Andaluzji, którzy własnymi rękami zbudowali dzielnice takie jak Torre Baró, które nadal nie są uważane za część miasta. W ich chatach nie ma nawet bieżącej wody ani elektryczności. Zmęczony tym, że Rada Miejska twierdzi, że komunikacja miejska nie może dojechać w to miejsce, ponieważ ulice są zbyt wąskie i niebezpieczne, kierowca autobusu TMB Manolo Vital spróbuje zademonstrować za kierownicą „El 47”, że władze są źle . „Wszyscy wiosłowaliśmy razem w tym samym kierunku: walka sąsiedztwa, klasa robotnicza, pokojowa dysydencja i małe duże zmiany, które wszyscy możemy wprowadzić, aby poprawić świat. Opowieść, która oddaje hołd konkretnemu miejscu, Torre Baró,

Film ma udział Televisió de Catalunya i RTVE oraz wsparcie ICEC. Za sprzedaż międzynarodową odpowiada Mediapro Studio Distribution.


Udostępnij

Zostaw odpowiedź