Studio Mediapro zakończyło zdjęcia do El 47, nowego projektu filmowego firmy, którego scenariuszem i reżyserią zajął się Marcel Barrena, z Eduardem Fernándezem w roli głównej, Jaume Roures jako producentem oraz Laurą Fdez. Espeso i Javierem Méndezem jako producentami wykonawczymi
El 47 został napisany i wyreżyserowany przez Marcela Barrenę, z Eduardem Fernándezem w roli głównej, a wyprodukowany przez The Mediapro Studio. Zdjęcia odbywały się w czerwcu i lipcu 2023 roku w różnych miejscach w prowincji Barcelona. Obsadę uzupełniają między innymi Clara Segura, Zoe Bonafonte, Carlos Cuevas, David Verdaguer, Salva Reina, Aimar Vega i Vicente Romero.
„To były najlepsze zdjęcia w moim życiu, z najbardziej zaangażowanym zespołem, jaki kiedykolwiek miałem oraz ze wsparciem, spokojem i sympatią niektórych producentów oraz studia, które dało nam pewność i bezpieczeństwo. Mamy specjalny film, który się sumuje; jeden z tych filmów, które nadają sens temu, co robimy”, mówi Marcel Barrena, reżyser i scenarzysta filmów nominowanych do Goya za Mediterráneo / Cmentarz na wodzie, 100 metros / 100 metrów i Món petit.
Nagrania El 47 miały miejsce w czerwcu i lipcu 2023 r. w pomieszczeniach i na zewnątrz w prowincji Barcelona, w tym w miejscach tak charakterystycznych dla miasta, jak Plaça de Catalunya, siedziba Rady Miasta Barcelony lub okolice Torre Baró, które zamieniło się w kolejnego bohatera historii.
Setki sąsiadów wzięły udział w filmie jako statyści po castingu, w którym wzięło udział ponad tysiąc osób. Możliwość polegania na nich była kluczowa dla Barreny: „Ta podróż autobusem była niezwykle emocjonująca, ponieważ wiele postaci było obecnych w prawdziwych momentach, o których opowiada film, i przeżywały je razem z nami. Przybyli krewni i sąsiedzi Manolo Vitala, których wzruszyło to, że „zobaczyli go ponownie” granego przez Eduarda Fernándeza, jednego z najlepszych aktorów na świecie”.
Dla Jaume Rouresa, producenta filmu i współzałożyciela Grupo Mediapro, „była to bardzo ekscytująca sesja. Przywracanie historii walki, takiej jak historia Manolo Vitala i wszystkich mieszkańców Torre Baró o ich prawa, jest zawsze konieczne i bardzo zdrowe społecznie. Ale możliwość zrobienia tego z niektórymi tropami sprawiła, że cała sesja była jeszcze bardziej wyjątkowa”.
Dla Eduarda Fernándeza (zdobywcy trzech nagród Goya, Srebrnej Muszli na festiwalu w San Sebastian, czterech nagród Gaudiego i trzech srebrnych Biznag na festiwalu w Maladze) „To była bardzo intensywna i trudna sesja, aby opowiedzieć historię, która jest również trudna, ale z końcem światła i ulepszeń” i dodaje: „Bardzo chciałem i byłem podekscytowany, aby zagrać tę postać, którą szanuję i podziwiam, i pokazać przez niego historię tych, którzy zostali wypędzeni ze swojej ziemi, którzy szukając miejsca do życia, a budowali także Katalonię i walczyli o swoją godność i godność klasy robotniczej, której symbolem był autobus – 47 – który, co ciekawe, często brałem jako dziecko”.
Wraz z Eduardem Fernándezem obsadę uzupełniają Clara Segura (Mar Adentro, Creatura), Zoe Bonafonte (Escándalo. Relato de una obsesión, Amar es para siempre), Salva Reina (Con quién viajas, La isla mínima), Carlos Cuevas (Merlí: Sapere aude, Smiley), Aimar Vega (Modelo 77, Amor eterno) i Vicente Romero (Intemperie, Express). Przy filmie w szczególny sposób współpracował David Verdaguer, zdobywca nagrody Goya za „Verano 1993”. Barrena powiedział o nich: „Eduard, Clara Segura, Carlos Cuevas, Salva Reina, Oscar de la Fuente, David Verdaguer, Vicente Romero, Betsy Túrnez, Lolo Herrero, Carme Sansa, Aimar Vega, Borja Espinosa, Francesc Ferrer… wszyscy są niezwykli i jestem przekonany, że kino hiszpańskie odkryje nazwisko na przyszłość: Zoe Bonafonte”.
W latach 60. i 70. przedmieścia Barcelony zostały utworzone i zbudowane w większości przez imigrantów z Estremadury i Andaluzji, którzy własnymi rękami zbudowali dzielnice takie jak Torre Baró, które nadal nie są uważane za część miasta. W ich chatach nie ma nawet bieżącej wody ani elektryczności. Zmęczony tym, że Rada Miejska twierdzi, że komunikacja miejska nie może dojechać w to miejsce, ponieważ ulice są zbyt wąskie i niebezpieczne, kierowca autobusu TMB Manolo Vital spróbuje zademonstrować za kierownicą „El 47”, że władze są źle . „Wszyscy wiosłowaliśmy razem w tym samym kierunku: walka sąsiedztwa, klasa robotnicza, pokojowa dysydencja i małe duże zmiany, które wszyscy możemy wprowadzić, aby poprawić świat. Opowieść, która oddaje hołd konkretnemu miejscu, Torre Baró,
Film ma udział Televisió de Catalunya i RTVE oraz wsparcie ICEC. Za sprzedaż międzynarodową odpowiada Mediapro Studio Distribution.



