Studio Mediapro kręci obecnie w Barcelonie „El 47”, nowy projekt firmy, napisany i wyreżyserowany przez Marcela Barrenę, z Eduardem Fernándezem w roli głównej, Jaume Roures jako producentem oraz Laurą Fdez. Espeso i Javierem Méndezem jako producentami wykonawczymi.
Według słów Marcela Barreny (reżysera i scenarzysty filmów nominowanych do Goya Mediterráneo, 100 metros i Món petit) film jest hołdem złożonym klasie robotniczej oraz mężczyznom i kobietom, którzy budowali miasta nie tylko fizycznie, ale także kulturowo. Manolo Vital był jedną z tych osób.
W latach 60. i 70. peryferia Barcelony zostały utworzone i zbudowane w większości przez imigrantów z Estremadury i Andaluzji, którzy budowali dzielnice własnymi rękami, ale nie są uważane za część miasta. W ich chatach nie ma nawet bieżącej wody ani elektryczności. Mając dość twierdzeń Rady Miejskiej, że transport publiczny nie może dojechać do tego obszaru, ponieważ ulice są zbyt wąskie i niebezpieczne, kierowca autobusu TMB Manolo Vital spróbuje udowodnić za kierownicą El 47, że władze się mylą.
Jego postać gra Eduard Fernández (m.in. zdobywca trzech nagród Goya, Srebrnej Muszli na festiwalu w San Sebastian, trzech nagród Gaudiego i trzech srebrnych Biznag na festiwalu w Maladze), który zapewnia, że „granie Manolo to wielka odpowiedzialność bo jest kimś bardzo szanowanym wśród swoich sąsiadów i pokazem, że jedna osoba może wiele zmienić i dodaje: Bardzo się cieszę, że robię film o emigracji i walce społecznej w czasach takich jak teraźniejsze, w których musimy wciąż bronić waszych prawa. Chciałem porozmawiać o realiach Barcelony, pracować nad historią w dużej mierze po katalońsku i z The Mediapro Studio”.
Dla Clary Segury (Mar Adentro, Creatura), która gra Carmen, „ta historia jest historią każdego. Ja też jestem córką imigrantów i czuję, że nadeszła moja kolej. Wielu ludzi w Hiszpanii w tym czasie musiało pracować, aby zbudować miasto, a Barcelona jest tym, czym jest, dzięki wielu ludziom, którzy nie czuli się częścią społeczeństwa, ponieważ nie mieli takich samych wygód” .
Wraz z nimi młoda Zoe Bonafonte (Amar es para siempre) gra Joanę, córkę Vitala: „Joana jest trochę kontrapunktem dla Manolo, ponieważ chce opuścić sąsiedztwo; Rozwiązaniem dla niej nie jest ulepszanie Torre Baró, ale odejście. Nie widzi, że coś może się zmienić ” – wyjaśnia. Ale nie wszyscy są sąsiadami w tej historii.
Inną fundamentalną postacią jest stały pasażer autobusu, którym jeździ z Manolo, a grany przez Carlosa Cuevasa (Merlí: Sapere aude , Smiley), który twierdzi, że „jako aktor i artysta chcę mówić o otaczających nas realiach i kontekstach, mówić o naszym pochodzeniu, a ten film ma to wszystko ” .
Salva Reina (Con quién viajas, La isla mínima), Aimar Vega (Modelo 77, Amor eterno) i Vicente Romero (Intemperie, Express), uzupełniają obsadę. Przy filmie w szczególny sposób współpracował David Verdaguer, zdobywca nagrody Goya za Verano 1993 / Lato 1993 roku.
El 47 to opowieść o tym, jak zwykły człowiek może zmienić życie dzielnicy za pomocą pozornie prostej, prostej czynności: zademonstrowania, że autobus może dojechać do Torre Baró. Marcel Barrena opowiada historię Manolo Vitala z taką samą prostotą, jak skomentował Jaume Roures , producent filmu i współzałożyciel Grup Mediapro.
Zdjęcia do El 47 odbywają się obecnie w różnych miejscach w prowincji Barcelona, w tym w dzielnicy Torre Baró, która całkowicie poświęciła się produkcji. Setki sąsiadów bierze udział jako statyści po castingu, w którym pojawiło się ponad tysiąc z nich.
Alberto Marini (El desconocido, Mientras duermes) jest współautorem filmu wraz z Barreną.
Film ma udział Televisió de Catalunya i RTVE oraz wsparcie ICEC. Za sprzedaż międzynarodową odpowiada Mediapro Studio Distribution.