CIIF Market prezentuje wybrane projekty


To 17 powstających projektów audiowizualnych z Niemiec, Argentyny, Chile, Kolumbii, Hiszpanii, Litwy, Meksyku, Portugalii i Dominikany, które wezmą udział w kolejnej edycji Międzynarodowych Targów Filmowych Wysp Kanaryjskich , która odbędą się od12 do 16 czerwca w Santa Cruz de Tenerife


Wśród firm otrzymujących projekty wybrane do doradztwa i oceny możliwości finansowania i/lub koprodukcji znajdują się A Contracorriente Films, Agencia La Luz, Álamo Producciones, Atresmedia Cine, Autentika Films, Begin Again Films, Bendita Sales, Buendía Estudios, El Viaje Films, Filmax, Latido Films, Promenades Films, RTVC; RTVE, Scenic Rights, Secuoya Studios, Warner Bros Discovery i Zul Filmes.

Delegaci projektu będą mieli osobisty program spotkań jeden na jeden z zaproszonymi profesjonalistami i potencjalnymi inwestorami. Podobnie będą mogli uczestniczyć w różnych panelach wraz z innymi działaniami rynkowymi i networkingowymi oraz wybierać ważne nagrody na ich promocję i internacjonalizację.

Podczas prezentacji wybranych projektów byli: José Manuel Bermúdez Esparza, burmistrz Santa Cruz de Tenerife; Laura Castro, dyrektor ds. turystyki na wyspie Cabildo de Tenerife; oraz Guillermo Ríos, dyrektor rynku CIIF.

Oficjalną siedzibą po raz kolejny będzie Hotel Iberostar Heritage Grand Mencey, w którym scenarzyści, filmowcy, producenci, kanały telewizyjne, dystrybutorzy, agenci sprzedaży, inwestorzy i inni profesjonaliści z branży spotkają się, aby promować twórczość kinematograficzną i audiowizualną oraz promować współprodukcje projektów fabularnych, ów dokumentalnych i seriali przeznaczonych na rynek światowy.

José Manuel Bermúdez Esparza zwrócił uwagę, że „Santa Cruz de Tenerife to stolica, która dziesięć lat temu podjęła decyzję o postawieniu na branżę, która przyniosła korzyści nie tylko ekonomiczne, ale także w zakresie rozwoju miejsc pracy czy rozpowszechniania. Branża audiowizualna jest generatorem jednej dziesiątej kontraktów podpisanych w tym mieście, przekraczając w tym roku 60 nagranych produkcji i ponad 600 od momentu powstania Santa Cruz Film Office”.

Laura Castro oświadczyła, że ​​„z Rady Wyspy Teneryfy jasno wiemy, że sektor audiowizualny jest priorytetem, jedną ze strategicznych linii prowadzących do osiągnięcia alternatywnej gospodarki i uzupełnieniem turystyki, z 122 filmami na wyspie, ponad 9600 miejsc pracy i inwestycji o wartości 101 mln euro. Kontynuujemy współpracę z Tenerife Film Commission, aby pomóc firmom produkcyjnym znaleźć lokalizacje, które pomogą umieścić Teneryfę na mapie w tym obszarze, a wraz z kolejnym centrum audiowizualnym, które, jak mamy nadzieję, stanie się rzeczywistością w krótkim czasie, branża zostanie skonsolidowana, dzięki czemu firmy, które przyjeżdżają na zdjęcia, mogą tu zatrudniać profesjonalistów i że możemy mieć studia na poziomie wymaganym przez sektor”.

Guillermo Ríos stwierdził, że „aby uczcić naszą 19. edycję, niezbędne było wsparcie i wytrwałość instytucji, ponieważ zawsze wierzyły one w znaczenie sektora audiowizualnego. Rozwijamy się i jest to widoczne na Wyspach Kanaryjskich, żyjemy w ciągłym filmowaniu, a robi wszystko, aby tak się działo i promowało możliwości dla młodych ludzi i firm kanaryjskich”.

PROJEKTY UCZESTNICZĄCE W

Przy wyborze projektów doceniono, że projekt jest prezentowany po raz pierwszy na forum, że firma produkcyjna zrealizowała przynajmniej jedną koprodukcję międzynarodową, innowacyjność formatów i podejście do nowej dystrybucji oraz finansowania formuły, a także wcześniejsze prace zrealizowane przez reżysera i/lub producenta.

Wpłynęło ponad 80 projektów, co gwarantuje kolejny sukces naboru. W ostatecznej selekcji podjęto próbę znalezienia równowagi między projektami komercyjnymi a innymi o większym ryzyku twórczym.

W tej edycji weźmie udział 17 projektów audiowizualnych w fazie rozwoju i planach finansowania z co najmniej 20% już zabezpieczonymi, pochodzących z dziewięciu krajów: Hiszpanii (8, w tym jeden w koprodukcji z Republiką Dominikany), Chile (3, jeden z nich w koprodukcji z Niemcami), Meksyku (2), Argentynie (1), Kolumbii (1), Portugalii (1) i Litwie (1).

Wśród 17 projektów znajduje się 10 fabularnych filmów fabularnych, 1 fabularny film dokumentalny, 1 fabularny film dokumentalny i 5 seriali fabularnych.

Siedemnaście projektów weźmie udział w następujących sekcjach :


Sekcja Międzynarodowa:

¡Llama al gerente, por favor! (Manilha Films), de Hermano Moreira. Portugalia (Largometraje, Comedia)

Anticristo (Farenheit), de David Herrera, Kolumbia (Largometraje, Thriller)

Besos robados (A Poco A Poco Producciones), de Fede Alonso, Luis Arambilet. Hiszpania, Dominikana (Largometraje, Comedia)

Black Water (En Buen Sitio Producciones), de Natxo Leuza. Hiszpania(Largometraje documental)

Bloody Dunes (Magic Film), de Andrius Lekavicius. Litwa(Serie, Thriller)

Cuarzo (Danidog Films), de Daniel Ortíz Entrambasaguas, Hiszpania (Drama, Docu-ficción)

Decibel (Mil Monos), de Pablo Agüero. Argentyna (Serie, Thriller)

El cartero (Inoxidable Films), de Andrés Díaz. Meksyk (Largometraje, Drama)

Entre libros y vino (Gala Producciones), de Luis Fernando Zubieta. Meksyk (Largometraje, Comedia)

Mangata (Río Estudios), de Francisca Alegría. Chile (Serie, Thriller)

Marte (Trapo Films), de Víctor Vidangossy. Chile (Serie, Drama, Thriller)

Mil pedazos (Latente Films), de Sergio Castro San Martín. Chile, Alemania (Largometraje, Drama)

Tres mujeres. El asesinato de Isabel Carrasco (Reverso Films), de Manuel Dañino, Hiszpania (Serie)


Focus Canarias: Do sekcji trafiają cztery kanaryjskie projekty, w tym jeden z nagrodzonego w 2022 roku VI Kanaryjskiego Akceleratora Filmowego:

Eterna (Muak Canarias), de Tommy Llorens (Largometraje, Drama romántico, Terror)

Un supermercado en Tigaday (Amissus Producciones), de Paula Bilbao Aragón (Largometraje, Drama).

Tomate (La Magua Films), de Arima León. (Largometraje, Drama social) .

Los Gunchis y la ciudad perdida (MGC Marketing Producción y Gestión Cultural), de Patrick Bencomo Weber (Largometraje, Aventura).

Nagroda CIIF Market Award na VI Akceleratorze Filmowym Wysp Kanaryjskich

Podobnie, dzięki porozumieniu osiągniętemu z Fundacją SGAE i jej laboratoriami kreacyjnymi, w obrocie będą uczestniczyć następujące skrypty z drugiej edycji CIIF Market Lab:

Carta sin destino, de Guillermo Cabot, Hiszpania (Thriller)

Libertad de cátedra, de Jeniffer Castañeda, España, Teneryfa (Drama).


NAGRODY CIIF MARKET

W 19. edycji CIIF Market zostanie przyznanych sześć nagród, do których będą uprawnione wszystkie uczestniczące projekty promując ich rozwój i internacjonalizację:

Premio CIIF Market Santa Cruz de Tenerife dla najlepszego międzynarodowego projektu, z nagrodą pieniężną i stypendium na wyjazd na wybrany międzynarodowy targ.

Premio Cabildo de Tenerife za projekt o największym zasięgu europejskim, z bezpłatną akredytacją na wybrany przez europejski targ filmowy i/lub audiowizualny.

Premio Canary Islands Film dla najlepszego projektu kanaryjskiego, która nagrodzi zwycięzcę torbą podróżną umożliwiającą udział w targach branżowych z projekcją międzynarodową.

Premio Filmarket Hub, z dostępem do swojego rynku online poprzez ekskluzywne zaproszenie na wystawę w swoim katalogu na nieograniczony czas dla wyznaczonego projektu, w ramach kuratorowanego obszaru branżowego, które obejmuje analizę scenariusza.

Premio Music Library & SFX, zwycięski projekt będzie miał ryczałt ograniczony do darmowej produkcji, co pozwoli na synchronizację muzyki produkcyjnej z katalogów Music Library & SFX w treści projektu.

Premio MAFIZ, Málaga Festival Industry Zone nagradza hiszpański projekt o największym potencjale koprodukcyjnym za udział w hiszpańskim forum Copro MAFIZ 2024, branżowym obszarze Festiwalu w Maladze. Ta sekcja obejmuje spersonalizowany mentoring skupiony na wykrywaniu potencjalnych koproducentów, przygotowaniu prezentacji windy i doradztwie w zakresie międzynarodowej dystrybucji.

Udostępnij

Zostaw odpowiedź