W czwartek, 4 maja, na Filmin zawita „Putos Modernos”, serial, w którym homonimiczny kolektyw kreatywny, znany z popularnych postów na Instagramie, parodiuje uroki i postacie naszych czasów. Wyprodukowana przez TheCreative seria to suma krótkich i niezależnych rozdziałów, które można pochłonąć w mniej niż 3 minuty
Niczym małe pozostałości postmodernistycznego życia, epizody przedstawiają sceny z życia codziennego „bez filtrów i automatycznego dostrajania”, starając się wprawić widza w dyskomfort poprzez obserwację samej kondycji ludzkiej i wyolbrzymianie małych, wielkich problemów Pierwszego Świata. „Putos Modernos to postpostura i autoparodia: w każdej z postaci jest coś z nas wszystkich” – mówi Joan Alvares, współautorka serialu. Wyzwaniem było przeniesienie tekstowego uniwersum PutosModernos do świata audiowizualnego, uciec od telewizyjnego skeczu śmiechu z puszki i tandetnych formatów typowych dla TikToka. Robienie humoru dla Internetu, ale nakręconego na taśmie filmowej.
Para snobów zmuszona do docenienia niezwykle kosztownych doświadczeń, których nie rozumieją, czterdziestoletnia triathlonistka, która nie może zejść po jedzenie, influencerka, która za każdym razem, gdy wyjeżdża na wieś, traci osłonę i opanowanie, albo niebieskowłosa dama, która domaga się w 100% naturalnego szamponu. Sprzeczność ze śladami absurdalnego humoru miesza się z tym, co PutosModernos określa jako nowoczesność: „szukanie tanich lotów z bardzo drogiego telefonu komórkowego, bieganie na zajęcia uważności lub łączenie puchowych kurtek i bosych kostek”.
Za reżyserię tych pierwszych 4 rozdziałów odpowiadał madrycki filmowiec José Gasset z obsadą składającą się z imion i nazwisk, takich jak Teresa Riott, Roger Coma, Inés Hernand, Maria Molins, Jordi Vilches, Octavi Pujades, Raquel Córcoles (AKA Moderna de Pueblo ), Carlos Carrero, Luís Heras i Ahikar Azcona, ze specjalnym występem Santiego Millána. „Kręcenie naszego serialu z udziałem aktorów z „La Casa de Papel”, „Valeria” czy „Entrevías” było przyjemne: wszyscy są świadomi, że to przyspieszy ich karierę” — mówi Jorge Sandua, założyciel PutosModernos.
Audiowizualny debiut PutosModernos został wyprodukowany przez TheCreative, firmę produkcyjną i agencję kreatywną, we współpracy z Flax & Kale oraz w obecności Lacoste i Ambar. „Wraz z produkcją serii Putos Modernos, w TheCreative ustępujemy miejsca produkcji fikcji. Strategiczny projekt na nadchodzące miesiące i pierwszy z kolejnych projektów” – mówi Bibiana Ballbé, CEO TheCreative.
To jest „Putos Modernos”
PutosModernos narodziło się w 2005 roku w wyniku graffiti, które widziano w El Raval w Barcelonie. Dziś kreatywny kolektyw ma ponad 400 000 obserwujących w sieciach społecznościowych, sprzedaje własne produkty i podpisuje kampanie reklamowe dla innych, takich jak Pepsi, Levi’s, Cabify czy Beefeater. Doceniony licznymi nagrodami, w tym Best Creatives 2021, PutosModernos ma takie kultowe hity, jak La Puta Agenda del Autónomo, „un arma de destrucción + IVA / broń zniszczenia + VAT” bez danych o świętach i akcesoriach, Hazte Rico Vende Humo, samopomocowy podręcznik konfiguracji własną piramidę, czy najnowszą książkę Vótame, książkę, która uczy, jak żyć z polityki.