Meksykański aktor wywołał kontrowersje w sieciach społecznościowych po tym, jak rozpoczął krytykę meksykańskiego teatru, wykorzystując sukces reklamy NFL, w której bierze udział meksykańska Diana Flores
Aktor Tenoch Huerta wykorzystał sukces reklamy NFL, w której bierze udział meksykańska Diana Flores, aby skrytykować meksykański teatr, dlaczego? Brak inkluzji.
To właśnie po ostatniej niedzieli podczas Super Bowl LVII wyemitowano wybuchową reklamę, w której bierze udział meksykańska lekkoatletka Diana Flores.
„Dianita grała w tej samej drużynie co moja siostra, tydzień temu była koordynatorem ofensywy w meczu All-Star. Meksykanka, najlepsza zawodniczka świata, mroczna z POLITECNICO. NFL jest bardziej inkluzywne niż meksykański teatr,” czytamy w publikacji, którą Tenoch Huerta uruchomił za pośrednictwem swoich sieci społecznościowych.
Tweet, który ma ponad 14 000 „Lubię to” na wspomnianym portalu społecznościowym, wywołał wszelkiego rodzaju komentarze, zwłaszcza krytykę aktora: „NFL jest czarne, koleś. To samo jest w NBA. Nie odkryłeś żadnego wątku. Sprawdź odsetek czarnych vs. białych. Latynosi są minimalni”.
„Czy znowu zaczniesz nękać? Zaczynasz się męczyć”; „Być może dlatego, że spędza więcej czasu na treningu i rozwijaniu swoich talentów, płacząc nad jej kolorem skóry, faktycznie sprawdziłem jej profil i nie ma tam ani jednego odniesienia do jej koloru skóry. Jedyną osobą, która się tym przejmuje, jesteś ty.” , „umieścili ją w reklamie za bycie najlepszą rozgrywającą na świecie, nie ze względu na jej kolor skóry”, to tylko niektóre z komentarzy wyrażonych przez użytkowników.
Tenoch Huerta, aktor, który brał udział w międzynarodowych filmach, takich jak „Czarna Pantera: Wakanda Forever”, regularnie krytykuje rasizm i „echaleganizm”, praktyki, które uważa za powszechne w Meksyku.
W ten sposób pokazał to w swojej nowej krytyce meksykańskiego teatru i filmu na swoich portalach społecznościowych: „są bardziej inkluzywni w NFL”.
Diana Flores to meksykańska lekkoatletka, która występuje jako rozgrywająca w drużynie futbolu flagowego Meksyku, z którą została mistrzynią w 2022 roku.
25-letnia Meksykanka jest bohaterką reklamy „Run With It”, w której podkreśla swoją rolę sportowca i zwinność swoich ruchów.
„Do kobiet, które napędzają futbol do przodu, nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, jak daleko zajdą w tej grze” – brzmiała ostatnia wiadomość NFL w reklamie.