Klip z 2017 roku kontynuuje swoją działalność jako najczęściej oglądany teledysk na platformie
Z 8 miliardami wyświetleń „Despacito” Luisa Fonsi i Daddy Yankee przedłuża swoją pozycję jako najczęściej oglądany teledysk na YouTube – na dłuższą metę.
Najbliższym konkurentem prawie pięciominutowego klipu do przeboju z 2017 roku jest „Shape of You” Eda Sheerana, który zebrał 5,8 miliarda wyświetleń.
„Kto by pomyślał, że melodia grana na gitarze tego ranka w moim domu będzie słuchana w tak wielu miejscach, przez tak wielu ludzi”, napisał Fonsi w mediach społecznościowych, świętując nowy kamień milowy piosenki. „Minęło prawie sześć lat i nadal nie mogę w to uwierzyć. Słowa DZIĘKUJĘ nie zakrywają tego. 8 miliardów wyświetleń, brzmi tak ładnie.”
Fonsi nadal dziękował tym, którzy umożliwili to wszystko, w tym Daddy Yankee, Justinowi Bieberowi, który wskoczył na remiks, jego współautorce Erice Ender, producentom Andrésowi Torresowi i Mauricio Rengifo oraz reżyserowi wideo Carlosowi Pérezowi, oraz jego wyspie Portoryko, gdzie nakręcono teledysk, z udziałem byłej Miss Universe Zuleyka Rivera i wielu innym.
„Despacito”, wydane przez Universal Music Latino w styczniu 2017 roku, jest darem, które wciąż daje. Cztery miesiące po tym, jak teledysk zadebiutował na YouTube, osiągnął poziom 1 miliarda, gdy otrzymał impuls dzięki dwujęzycznemu remiksowi z udziałem Biebera.
Pięć lat temu, w maju, remiks z Bieberem osiągnął pierwsze miejsce na liście Billboard Hot 100 i przeszedł do światowej historii. Co więcej, „Despacito” znajdował się na szczycie listy Hot Latin Songs przez rekordowe 56 tygodni (bez kolejnych tygodni), spędzając najwięcej tygodni na pierwszym miejscu pod względem dowolnego tytułu od momentu powstania listy w 1986 roku.