Miesiąc Dziedzictwa Hiszpańskiego jest obchodzony z dużą ilością muzyki latynoskiej w Amazon Music. Usługa strumieniowego przesyłania muzyki dedykuje swojej kampanii Game Changers specjalne programy, Amazon Originals, playlisty, podcasty i treści artystów takich jak Bad Bunny i Daddy Yankee
Game Changers to artyści, producenci, kompozytorzy i osoby związane z przemysłem muzycznym, którzy wywarli wielki wpływ na całym świecie, pozostawiając ślad w historii i własnym języku.
„Dla nas każdy miesiąc jest miesiącem dziedzictwa latynoskiego”, powiedział Rocío Guerrero, globalny dyrektor ds. muzyki latynoskiej w Amazon Music, w niedawnym wywiadzie wideo z Madrytu na temat kampanii. „Chcieliśmy jednak wykorzystać ten moment, aby naprawdę oddać hołd „zmieniaczom gry”, którzy zmienili świat i społeczeństwo bez konieczności śpiewania w innym języku, bez zmiany tego, kim są”
Guerrero, który od lat pracuje w różnych firmach i organizacjach związanych z muzyką latynoską, uważa, że wpływ, jaki mają przedstawiciele tacy jak Bad Bunny, który niedawno zdobył nagrodę MTV dla artysty roku i jest jednym z najczęściej słuchanych muzyków w dzisiejszym świecie nie jest to coś, co pojawiło się z dnia na dzień, ale jest tutaj, aby pozostać.
„Widziałem, jak wielu z tych artystów dorasta” – powiedział. „I to nigdzie nie odejdzie, niemożliwe… to będzie największa kategoria muzyczna na świecie, mam nadzieję, że kiedyś nadejdzie”.
Ale nie wszystko to muzyka miejska, reggaeton, kampania wyróżnia artystów z poprzednich dekad, takich jak Jenni Rivera czy Celia Cruz.
„Możliwe, że być może Juan Gabriel nie osiągnął szczytu światowego rankingu, ale otworzyli drzwi dla wielu, którzy przyszli z tyłu, a więc nadszedł czas, aby uczcić oba te cele” – powiedział Guerrero.
Kampania obejmuje Amazon Originals (okładki piosenek) dostępne wyłącznie na platformie z Elvisem Crespo, Cuco i Edénem Muñozem, a także wschodzącymi artystami, takimi jak ROBI, PtaZeta i Cauty, z których trzej ostatni składają hołd Daddy Yankee. Zwróci także uwagę na tych, którzy stoją za artystami, jak producenci, kompozytorzy, piosenkarze i autorzy tekstów: Andrés Torres i Mauricio Rengifo, Erika Ender i Erika Vidrio, z dedykowanymi im playlistami. Pojawią się nawet niewydane wersje i dema niektórych utworów.
Od 28 do 29 września odbędzie się również wystawa w Miami, oddając hołd artystom takim jak Aventura, Shakira, Selena, Karol G i Tokischa. Kampania posiada identyfikator w aplikacji Amazon Music. Zakończy się pod koniec października, ale planują zachować dedykowaną półkę w aplikacji usługi.