Netflix prezentuje serial „Alma”, nadprzyrodzony młodzieżowy thriller


Fantastyczny gatunek opowiadający historię Almy, nastolatki bez wspomnień po ciężkim wypadku


19 sierpnia wyląduje na . Jest to nastoletni thriller o poszukiwaniu tożsamości, który według osób odpowiedzialnych „wykorzystuje fantastykę do mówienia o problemach emocjonalnych”. Stworzona przez Sergio G. Sáncheza (El secreto de Marrowbone), ta jest oddzielona od innych produkcji na platformie z obsadą, która jest również młoda, taka jak Elite lub nadprzyrodzone Stranger Things, z nadzieją, że będzie w stanie służyć jako „ katharsis dla niektórych ludzi” i dodaje do tego duże dawki psychologicznego terroru.

„Głębokość i emocjonalna podróż bohaterów sprawia, że ​​jest inaczej” – mówi Mireia Oriol (Las del hockey), która wciela się w bohaterkę, która dała swoje imię tytułowi serialu, który po raz kolejny podkreśla poziom hiszpańskiej produkcji. „Wcześniej szukała referencji, a teraz to my je tworzymy” – wspomina.

W dziewięciu odcinkach po 50 minut każdy nowy thriller opowiada historię Almy, nastolatki bez wspomnień, która przeżyła brutalny wypadek autobusowy, w którym giną prawie wszyscy jej koledzy z klasy. Wracając do domu po burzliwym powrocie do zdrowia, młoda osoba cierpiąca na amnezję będzie musiała poskładać elementy układanki z przeszłości, aby na nowo odkryć, kim jest i wyjaśnić incydent, który zmienił jej życie, gdy jest ofiarą ciężkiej traumy, powodującej nocne lęki i nieczytelne wizje.

„Społeczeństwo lubi być poruszone tym, co widzi, co prowokuje w tobie. Wszyscy mamy coś, co umieściliśmy w telewizji w tle, aby uciec, ale ten nie pozwala ci tego zrobić” – mówi Javier Morgade (El nudo), który dodaje, że przerażenie i silne emocje Almy odróżniają ją od innych produkcji: „Wszystko, co wydaje się przerażające, staje się czymś, co pociesza”.

W tym kontekście Sánchez, który również reżyseruje fabułę razem z Kike Maíllo (Eva), zwraca uwagę, że „ nie ma nic wspólnego z Elite lub Stranger Things”. „Będąc serialem z wieloma elementami fantasy, ma głęboką emocjonalną kotwicę w rzeczywistości. Niewiele jest seriali, które drapią się pod skórą bohaterów na takim poziomie, jak my” – mówi. I właśnie dlatego, mimo nadprzyrodzonej treści, Alma wychodzi od osobistego przeżycia Sáncheza, który 16 lat temu uległ wypadkowi, „z którego cudem wyszedł żywy”. Laureat nagrody Goya w 2008 roku za najlepszy scenariusz oryginalny do „Sierocińca” przeszedł ciężką rehabilitację po tym, jak wpadł na taflę lodu na drodze i spadł z dwunastu metrów na tor kolejowy.

TERROR EMOCJONALNY

Teraz ta osobista tragedia jest zalążkiem projektu: „Terror pomaga nam się poznać. Interesuje mnie ten, który mówi o głębszych rzeczach i nie pozostaje na powierzchni. Hiszpański horror jest wysoko ceniony i może właśnie ze względu na ten emocjonalny komponent, który nie jest tak powszechny w innych kinematografiach”.

Pod tym terminem „terroru emocjonalnego” opisuje on także cykl Pol Monen (A quién te llevarías a una isla desierta?), w którym podkreśla, że ​​„udawany i nadprzyrodzony terror jest wehikułem do mówienia o innych rzeczach”, takich jak wykorzystywanie seksualne, przyjaźń. , tożsamość, zdrowie psychiczne, strata, trauma lub smutek. Ze swojej strony Álex Villazán (Caronte) wskazuje, że „społeczeństwo musi trzymać się historii i postaci, z którymi może się identyfikować, aby mieć drogę ucieczki”.

Oprócz Oriol, Morgade, Monen i Villazán, chóralną obsadę Almy uzupełniają młodzi aktorzy Claudia Roset (Skam), Nil Cardoner (Las del hockey), María Caballero (El ministerio del tiempo) i Milena Smit (Madres paralelas). W obsadzie znajdą się Elena Irureta (Patria), Marta Belaustegui (14 de abril. La República), Josean Bengoetxea (Loreak), Cándido Uranga (Goenkale), Katia Borlado, Ximena Vera, Celia Sastre, Laura Ubach, Raúl Tejón (Sin Límites, Caronte) i Alejandro Serrano. Pisząc scenariusz, Sánchezowi towarzyszą Teresa de Rosendo i Paul Pen.

Historia

Alma cudem uchodzi z życiem z wypadku autobusu, w którym ginie większość jej kolegów i koleżanek z klasy. Gdy budzi się w szpitalu, nie pamięta jednak nic ani z tego tragicznego wydarzenia, ani z całego swojego życia. Jej dom pełen jest wspomnień, które nie są jej własnymi, a amnezja i trauma sprawiają, że nocami dręczą ją koszmary i niezrozumiałe wizje. Wspólnie z rodzicami i przyjaciółmi, którzy są dla niej zupełnie obcymi ludźmi, Alma próbuje rozwiązać zagadkę wypadku i jednocześnie odzyskać swoje życie i tożsamość.


Udostępnij

Zostaw odpowiedź