Maria Becerra, Nicky Nicole, Nathy Peluso… niesamowity rozwój argentyńskich artystek w muzyce miejskiej


W ostatnich latach niektóre znalazły się na szczycie list przebojów


Mówienie o muzyce miejskiej i nie myślenie o żadnym argentyńskim artyście jest praktycznie niemożliwe. Od kilku lat branża reggaetonu i trapu wywiesza biało-niebieską flagę, aby dać nam pulę ludzi o ogromnym talencie tj. Bizarrap, Tiago PZK, Trueno i Khea. Jednak musimy mówić nie tylko o artystach płci męskiej, ale także o tych wszystkich kobietach, które wykuły dla siebie niszę w tym gatunku. Mówimy o Maríi Becerrze, Nicki Nicole , , Emilii i Cazzu.

Nie muszą nic zazdrościć mężczyznom ani w stylu, ani w liczbach. Ich nazwiska rozbrzmiewają wszędzie, ich piosenki grane są na najważniejszych listach na świecie, a ich teledyski mają miliony odwiedzin. Obecność kobiet w gatunku reggaeton i trap normalizuje się w ostatnich latach i jest to fundamentalne, bo ta dziedzina zawsze była postrzegana w sposób macho i jako zdominowana tylko przez mężczyzn.



Sieci społecznościowe wpłynęły na najszybszą ekspansję tych artystów, którym przy niewątpliwym talencie, jakim dysponują, trudno było światu się im nie poddać. Nie tylko luka, którą zrobili w branży, jest pozytywna, ale także brak konkurencji między nimi, nawet jeśli chcą się z nimi zmierzyć. Wszyscy mają bardzo dobre relacje i to widać.

Milionowe piosenki

Z artystów, których wymieniliśmy wcześniej, wszyscy lub prawie wszyscy współpracowali ze sobą, dając nam autentyczne hity. María Becerra i Cazzu zrobiły to kilka razy, z Animal i Maleficent. Z pierwszą piosenką przekraczają 100 milionów wyświetleń na YouTube i nie zawahali się powtórzyć sukcesu z drugą, niedawno wydaną, w przeboju, w którym prawdziwą bohaterką jest wzmocnienie pozycji kobiet. Emilia i Nicki Nicole również nie pozostały w tyle i stały się autentycznymi X-Men ze swoją piosenką intoxicao, która w ciągu kilku godzin od wydania znalazła się w pierwszej trójce trendów aplikacji wideo.



Nie tylko osiągnęły sukces współpracując ze sobą. Indywidualnie lub łącząc się z artystami płci męskiej, a Argentynki tej samej płci również to osiągnęły. Jeśli mówimy o , jedną z piosenek, która przychodzi mi do głowy, jest ta, która mówi: „Una perra, sorprendente / Curvilínea y elocuente / Magníficamente colosal / Extravagante y animal”. Piosenkarka dołączyła do jednego z najbardziej znanych na świecie w jednym jego słynnych sesji, Bzrp Music Sessions # 36. Miejski cud, który ma już ponad 315 milionów odwiedzin. Nicki Nicole była również z Bizarrapem w towarzystwie Trueno w Mamichula, a sukces ma 349 reprodukcji.

Innym związkiem, który należy podkreślić, jest związek Marii Becerry z Tini. Choć na początku nie wspomnieliśmy o piosenkarce i aktorce, musimy wziąć ją również pod uwagę, ze względu na lukę, jaką ma w branży muzycznej. Interpretatorka Violetty również wpisuje się w gatunek miejski, mieszany czasem z latynoskim popem. W tym przypadku obie współpracowały nad utworem, który odniósł sukces na całym świecie, Miénteme i który ma 368 milionów wyświetleń. Z drugiej strony i indywidualnie możemy wyróżnić inne utwory, takie jak Cazzu, Mucha Data. Hit, który ma 129 milionów wyświetleń i ukazał się w 2019 roku, jako jeden z hitów, którymi zadebiutowała w muzyce miejskiej.



Klucz do sukcesu

Jaka jest formuła, która sprawia, że ​​artysta wyróżnia się i staje się znany? Istnieją różne czynniki i nie wszystkie mają ten sam schemat. Ich piosenki, ich style muzyczne, ich style ubierania się i ich występy to tylko niektóre z cech, które sprawiają, że piosenkarka staje się coraz bardziej popularna.

W przypadku naszych argentyńskich artystów może to wynikać z faktu, że w różnych obszarach społeczeństwa pojawia się coraz więcej kobiet i to samo dzieje się w muzyce. Opinia publiczna domaga się, aby w różnych gatunkach artystycznych były kobiety, ponieważ one również istnieją i zasługują na takie samo uznanie.

Nicki Nicole wypowiadała się w jednym z wywiadów o roli, jaką w tamtym czasie odgrywały kobiety w przemyśle muzycznym: „Kobiety mają coś, co zawsze muszą krytykować, porównywać lub po prostu chcą żądać od nas więcej”. To do pewnego stopnia nie zmieniło się w bestialski sposób. Nadal są oceniane na podstawie swoich występów, stroju lub jakiegokolwiek innego aspektu ich pracy. Jednak czują się coraz bardziej wolne i upoważnione do robienia tego, co chcą.

María Becerra, Nathy Peluso, Cazzu, Nicki Nicole czy Emilia to tylko czubek góry lodowej branży, która coraz bardziej wymaga, aby więcej artystek śpiewało reggaeton i trap. Ich projekty muzyczne są bardzo potężne i nie tylko są pewne tego, co robią, ale mają też za sobą zespół, który może pomóc im dotrzeć na szczyt.

Udostępnij

Zostaw odpowiedź