Portorykański artysta, Luis Fonsi, autor światowego fenomenu „Despacito”, sprzedał swój ponad dwudziestoletni katalog muzyczny firmie HarborView za nieujawnioną kwotę, podała we wtorek firma
„Jesteśmy bardzo podekscytowani zdobyciem multiplatynowego katalogu sprzedaży tego światowej sławy artysty” – powiedział w oświadczeniu założyciel firmy z Jamajki, Sherrese Clarke Soares.
Transakcja „łączy kultowego artystę z Karaibów z niesamowitą nową firmą, która ma wspólne karaibskie korzenie” – podała firma w oświadczeniu.
Według HarbourView Equity Partners (HarbourView), globalnej firmy zarządzającej aktywami alternatywnymi, transakcja została szybko wynegocjowana i zamknięta w ciągu zaledwie dwóch tygodni.
Firma przypomniała, że Fonsi otrzymał siedem tytułów z Księgi Rekordów Guinnessa dzięki swojej piosence „Despacito”.
13 stycznia Portorykańczyk świętował piątą rocznicę wydania popularnej piosenki, której teledysk stał się najczęściej oglądanym w historii na YouTube, ponieważ „udało mu się przekroczyć bariery językowe”.
HarborView podkreślił, że Fonsi jest „jedną z czołowych postaci muzyki latynoskiej swojego pokolenia, z udaną karierą artystyczną trwającą ponad dwie dekady”.
„Od debiutanckiego albumu „Comenzaré” (1998) do najnowszego albumu studyjnego „Vida” (2019), Fonsi nieustannie bije rekordy sprzedaży, zdobywając szczyty list przebojów” – dodał.
Podkreślił, że jest to „fantastyczny dodatek do naszego istniejącego portfolio kultowej własności intelektualnej”.
Firma podkreśliła „niezaprzeczalny i wyjątkowy talent” Fonsiego, a także jego obszerne listy przebojów radiowych, które uczyniły go jednym z najbardziej wpływowych i odnoszących sukcesy artystów w muzyce, oprócz tego, że był w stanie przełamywać bariery, przekraczać granice i uwodzić miliony ludzi na całym świecie.
Albumy Fonsiego kilkakrotnie osiągały status złotej, platynowej i diamentowej, a także otrzymał jedne z najbardziej prestiżowych nagród w branży.
Portorykańczyk otrzymał między innymi pięć nagród Latin Grammy, cztery nominacje do nagrody Grammy, pięć nagród Billboard, 12 nagród Latin Billboard i 17 nagród Juventud.
Przez ostatnie 15 lat Fonsi był również rzecznikiem kampanii „Thanks and Giving” w szpitalu St. Jude.
Podobnie, od czasu przejścia huraganu María w październiku 2017 roku, piosenkarz intensywnie pracował, aby pomóc mieszkańcom Portoryko, zarówno przekazując leki i podstawowe artykuły pierwszej potrzeby, jak i budując domy w społeczności La Perla za pośrednictwem Fundación Luis Fonsi, co podkreślono.