Czy własny sklep internetowy w Niemczech to dobry pomysł ?

Polacy emigrują do Niemiec bo to kraj w którym można najlepiej zarobić ale czy jedyną opcją na zarabianie w Niemczech jest etat ?

Polacy emigrujący do Niemiec coraz częściej podejmują własną działalność gospodarczą, jej zaletą jest brak szklanego sufitu, praktycznie nieograniczone możliwości rozwoju, jedną z częściej wybieranych aktywności jest własny sklep internetowy.

Własny sklep internetowy w Niemczech to częsta praktyka wśród rodaków zakładających własną działalność gospodarczą w tym kraju, zaletą sklepu internetowego jest to że taki biznes możesz prowadzić bez konieczności wynajmu lokalu na sklep, czy powierzchnię magazynową ponieważ jest mnóstwo hurtowni które świadczą usługi tzw. dropshippingu czyli przejmują od ciebie te wszystkie niewygodne czynności związane z magazynowaniem towaru, obsługą wysyłek.

Jest mnóstwo firm budujących sklepy internetowe Niemcy to bardzo duży rynek i tego typu ofert nie brakuje, ale musisz wiedzieć że wśród ofert jest wiele pułapek na które musisz uważać

Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy specjalizującej się w budowie sklepów internetowych pod rynek niemiecki ?

  • sklep powinien być zbudowany na popularnej platforme e-commerce np. tj. WordPress/ Woocommerce ponieważ da ci to pełną niezależność od wykonawcy sklepu, nieograniczone możliwości samodzielnej i bezpłatnej rozbudowy swojego sklepu internetowego
  • dopilnuj aby wykonawca sklepu internetowego zarejestrował domenę i hosting na ciebie/ twoją firmę, lub jeśli wiesz jak to zrobić , po prostu zrób to sam.
  • wybierz taki hosting pod sklep internetowy który oferuje bezpłatny certyfikat SSL Let’s Encrypt
  • nie kupuj domeny pod sklep internetowy z egzotycznym rozszerzeniem ponieważ przy odnowieniu możesz za nie zapłacić nawet kilkaset zł, najlepiej kupić domenę z rozszerzeniem narodowym (.pl .de .nl) lub globalne tj. (.eu .com .net) te domeny w odnowieniu po pierwszym roku kosztują od ok. 60 – 120 zł rocznie

Nie jest trudno uruchomić sklep internetowy Niemcy to jednak specyficzny rynek więc musisz zadbać o to aby twój sklep internetowy spełniał wszystkie kryteria bezpieczeństwa, wszystkie transakcje w sklepie powinny być przesyłane w sposób bezpieczny, do tego służy certyfikat SSL który szyfruje połączenie pomiędzy urządzeniem klienta a twoim sklepem internetowym. Ponadto twój sklep internetowy powinien mieć spisaną politykę prywatności czyli zbiór zasad związanych z przetwarzaniem danych osobowych, regulamin sklepu to także nieodłączny dokument który powinien się znaleźć w każdym sklepie internetowym, powinieneś w nim spisać zasady na jakich obsługujesz zamówienia, reklamacje, wysyłki itp. W twoim sklepie internetowym nie powinno zabraknąć także podstrony Impressum, w sklepie internetowym na podstronie Impressum powinny się znaleźć twoje pełne dane firmowe z adresem, numerem telefonu a także VAT.

Jaki hosting wybrać pod sklep internetowy ?

Wszystko zależy od tego jaki wiele produktów będziesz miał w sklepie i jak dużą ekspozycję na odwiedzających, jeśli w twoim sklepie będą tysiące produktów i skierujesz na niego ruch na poziomie kilku tysięcy osób dziennie lub więcej, musisz szukać mocnego serwera VPS z gwarantowanymi zasobami ,lub nawet serwera dedykowanego czyli fizycznej maszyny na której jedynym sklepem internetowym który będzie na niej działał będzie twój sklep.

Przy mniejszych instalacjach sklepowych hosting współdzielony powinien wystarczyć aczkolwiek warto wziąć pod uwagę to że hosting powinien znajdować się możliwie najbliżej twojej grupy docelowej czyli nie powinieneś kupować hostingu w USA jeśli twój główny rynek znajduje się w Niemczech ponieważ będzie niewielkie opóźnienie we wczytaniu strony sklepu internetowego które nie jest zbyt korzystnym zjawiskiem. Klient otwierający stronę sklepu internetowego nie będzie czekał 10 sekund aż mu się otworzy twoja strona , po prostu zamknie okienko i pójdzie do konkurencji.

Nie warto także przesadzać z grafiką w sklepie internetowym, oczywiście produkty to zdjęcia, ludzie kupują oczami, ale powinieneś pamiętać o tym aby przed dodaniem zdjęć produktów do sklepu odpowiednio je zoptymalizować aby zdjęcia dodawane do sklepu internetowego nie zajmowały kilku MB a raczej kilkaset kB. Szybkość wczytywania strony sklepu internetowego ma ogromny wpływ na ocenę przez wyszukiwarki internetowe, sklepy internetowe które wczytują się za długo mają znacznie mniejsze szanse na pozyskanie ruchu z wyszukiwarki niż te które działają szybko.

Przy wyborze nazwy domeny pod sklep internetowy powinieneś się kierować tym aby nazwa była krótka i łatwa w przekazie ustnym i jeśli sklep internetowy dedykowany jest pod Niemcy to koniecznie musi mieć rozszerzenie .de.

Sklep internetowy w Niemczech to nie lada wyzwanie, dlatego nie powinieneś się za bardzo koncentrować na dopieszczaniu wyglądu sklepu czy ergonomii ponieważ jeśli chodzi o ergonomię sklepu internetowego to przy platformie Woocommerce naprawdę nie ma czego poprawiać, ponieważ to jak jest ona zbudowana jest wynikiem wielu lat rozwoju tego oprogramowania, lepiej ten czas poświęcić na rekonensans w sposobach skutecznej i niedrogiej reklamy internetowej sklepu internetowego na rynku Niemieckim ponieważ dopiero to jest prawdziwym wyzwaniem. 

Przy sklepach internetowych kluczową rolę wiodą dwa czynniki, niezależnie od tego czy jest to rynek niemiecki, holenderski czy brytyjski.

  1. cena – utarło się takie powiedzenie “cena czyni cuda” i to jest fakt, sukces całego przedsięwzięcia o nazwie sklep internetowy determinuje cena produktów, która musi być konkurencyjna ,jeśli cena nie będzie konkurencyjna nie pomoże najlepszy UX oraz nawet najlepsza i najtańsza reklama.
  2. skuteczna i relatywnie niedroga reklama

UX, design sklepu to czynniki marginalne w porównaniu z dwoma powyższymi.

Udostępnij

Zostaw odpowiedź