Wspominamy niesamowite filmy, które doprowadziły do sukcesu Amalii Aguilar, która niedawno odeszła
Amalię Aguilar na zawsze zapamiętamy z filmów, w których imponująca kubańska, znacjonalizowana tancerka meksykańska wykonywała niesamowite numery muzyczne.
Niedawno ogłoszono smutną śmierć legendarnej aktorki, która miała 97 lat i pozostawiła pokaźną spuściznę filmową w meksykańskim przemyśle.
To tancerz Julio Richard odkrył ją po raz pierwszy i rozsławił w Meksyku. Ze względu na swój taniec, zdobyła pseudonim taki jak „la Bomba Atómica” i „el Torbellino del Caribe”
To filmy Amalii Aguilar, które doprowadziły ją do sukcesu w kinie rumberas. (Film Rumberas był gatunkiem filmowym, który rozkwitł w Meksyku, w tak zwanym Złotym Wieku kina meksykańskiego w latach 40. i 50. XX wieku. Jego głównymi gwiazdami były tak zwane rumberas, tancerze afro-karaibskich rytmów muzycznych)
Pervertida (1946)
Inspiracją dla tego filmu było bolero Agustína Lary pod tym samym tytułem, a wyreżyserował je José Díaz Morales. Był to debiut Amalii Aguilar na dużym ekranie i opowiada o młodej Emilii (Emilia Guiú), która przypadkowo trafia do prostytucji, gdy przenosi się do Mexico City, gdzie poznaje swoją prawdziwą miłość, Fernando.
Jednak podbicie jej serca nie będzie takie łatwe, gdyż o swoją miłość będzie musiała walczyć ze zmysłową rumberą Esmeraldą, charakteryzującą się efektowną Amalią Aguilar.
Calabacitas Tiernas (1949)
Germán Valdés „Tin Tan” jest bohaterem w tym filmie, w którym udaje zbankrutowanego biznesmena, aby uniknąć prześladowań. Wykorzystuje więc okazję, by wystawić musical, w którym Rosina Pagá, Nelly Montiel, Gloria Alonso i Amalia Aguilar , cztery żywiołowe tancerki różnych narodowości, będą rywalizować o jego miłość.
Ritmos del Caribe (1950)
Jeden z najbardziej lubianych przez publiczność filmów Amalii, ponieważ jej umiejętności zostały całkowicie przejęte przez film w reżyserii Juana J. Ortegi. W nim postać Amalii całkowicie zakochuje się w meksykańskim lekarzu, którego gra Rafael Baledón, mimo że jest żonaty. Oglądanie tańczącej Amalii w tym filmie to wizualna rozkosz, której nie można przegapić.
Al Son del Mambo (1960)
Don Chonito Godínez („Resortes”) ucieka z Meksyku, aby znaleźć lepszą jakość życia w Hawanie, w tym filmie Chano Uruety, w którym kubańska muzyka Damaso Péreza Prado zachwyca nas jak nigdy dotąd.
Don Chonito odnajdzie szczęście w kabarecie, w którym śpiewa i tańczy Reyna (Amalia Aguilar), córka właściciela, grana przez Ritę Montaner. Film pełen znakomitych melodii nie tylko Damaso Péreza, ale także wielkich gwiazd, takich jak Montaner, Pedro Galindo, Jan Bruno Tarraza i wielu innych.
Las Tres Alegres Comadres (1952)
Przezabawny film Tito Davisona, w którym Marina (Amalia Aguilar), Perla (Lilia del Valle) i Estela (Lilia Prado) to trzy modelki i statystki filmowe, które decydują się na musical, żeby zdobyć łatwe pieniądze, ale La Montalvo (Gloria Mestre) wygrywa i pokonuje ich, więc będą musiały wymyślić inne sposoby – niektóre bardziej niekonwencjonalne niż inne – aby zarobić pieniądze.
Mis Tres Viudas Alegres (1953)
W tym filmie wyreżyserowanym przez Fernando Cortésa Amalia dzieli się sceną z Silvią Pinal i Lilią del Valle. Jako że Tres Alegres Comadres odniosła taki sukces, powtórzono formułę poprzedniego filmu, w którym tańce „El Resortes” wraz z obsadą bardzo utalentowanych aktorek ratują fabułę, nieco prostą i może mniej udaną niż poprzedni.
A Night at the Follies (1947)
Nie sposób nie wspomnieć tego hollywoodzkiego projektu, w którym Amalia podzieliła się sceną z gwiazdą Evelyn West. To jedyny raz, kiedy zmysłowa rumbera działała na północy kontynentu i pomimo tego, że reżyser Howard Hughes chciał, by zagrała w życiu Lupe Véleza, postanowiła wrócić do pracy w Meksyku, kraju, który ją znacjonalizował.