W nowym odcinku Billboard’s 12 Hours With … zaprezentowanym przez Facebook Watch, Prince Royce dzieli się swoją podróżą do Billboard Latin Music Awards, gdzie po raz pierwszy wykonał „Lao a Lao”. Od wybierania strojów do momentu, w którym schodzi ze sceny, przebijają się jego dominikańskie i nowojorskie korzenie
„Moje najlepsze chwile spędziłem na Bronksie” – wspomina artysta, który znalazł się na szczycie listy przebojów. „Jest wielu ludzi sukcesu, którzy wywodzą się z Nowego Jorku, takich jak J.Lo, Jay-Z, Marc Anthony, a urodzenie się i wychowanie w Nowym Jorku przywiodło mnie tutaj. chcę się wydostać”.
Teraz piosenkarz bachata – który w swojej muzyce włączył pop, R&B, a nawet elementy mariachi – ma swój własny dzień w Nowym Jorku, gdyż 9 sierpnia znany jest jako „Prince Royce Day”. Został również wprowadzony do Bronx Hall of Fame z ulicą nazwaną jego imieniem.
„Moi rodzice przybyli do Stanów Zjednoczonych [z Dominikany] w młodym wieku, aby realizować ten „amerykański sen”. Pracowali w fabryce, mój tata jeździł żółtą taksówką. Myślę, że oglądanie tych wszystkich rzeczy sprawia, że doceniam wszystko, co mam dzisiaj „, mówi, dodając, że dorastał w domu, w którym mówi się po hiszpańsku, ponieważ jego rodzice nie mówią dużo po angielsku a on nie mówił biegle po hiszpańsku. „To bardzo powszechna rzecz wśród amerykańskich Latynosów”.
W prawie 13-minutowym wideo Royce opowiada o poświęceniach, jakie musiał ponieść, aby przebić się w przemyśle muzycznym. „Chciałem robić muzykę i zrobiłbym zawsze wszystko, co trzeba. Gdybym miał przeprowadzić się na Hawaje lub gdziekolwiek, aby zrobić to, co muszę zrobić, zrobiłbym to. Skończyło się na tym, że zerwałem z moją byłą dziewczyną, aby przenieść się do Miami, bo naprawdę chciałem to zrobić”.
Ofiara się opłaciły. W ciągu ostatnich 11 lat 32-letni artysta ma na swoim koncie 21 hitów radiowych na pierwszym miejscu. W 2020 roku pobił Światowy Rekord Guinnessa z 29 tygodniami na 1. miejscu na liście Billboard’s Tropical Airplay Chart.
Czteroczęściowa seria, której premiera odbyła się 8 października wraz z 12 Hours with Maluma, zagłębia się w historie Malumy, Anitty, Prince Royce i Mariah Angeliq o tym, jak ich dziedzictwo i korzenie pomogły zbudować fundament ich kariery muzycznej i jak się czują.
Billboard’s 12 Hours With … Facebook Watch został wyprodukowany przez Eli Holzmana i Aarona Saidmana w imieniu The Intellectual Property Corporation, Industrial Media Company, z showrunnerką i producentką wykonawczą Rachelle Mendez.