Edytor dźwięku nadzoruje serię dla Netflix, a także jest zaangażowany w „Presencias” Luisa Mandoki i „Sky is everywhere” Josephine Decker
Według Martína Hernándeza, podwójnego nominowanego do Oscara za najlepszy projekt audio w filmach takich jak „El renacido” (2015) i „Birdman” (2014), czy BAFTA za „El laberinto del Pan” i „Babel”, rozwój dźwięku w Meksyku w przemyśle filmowym jest w jednym z najlepszych momentów. Podkreśla też, w jaki sposób globalizacja i narzędzia cyfrowe umożliwiły skierowanie kreatywności meksykańskiej na nowe perspektywy.
„Dziś jako konsumenci mediów, nie tylko kina, ale także platform, możemy analizować i wchłaniać produkt bez względu na to, skąd pochodzi, zależy nam tylko na tym, aby był dobrze wykonany. Zobowiązanie do zrobienia czegoś w Meksyku jest tym samym zobowiązaniem, jakie muszą zrobić coś w Stanach Zjednoczonych lub gdziekolwiek indziej, nie ma wymówek,. Nie możemy powiedzieć w Meksyku, że nie wiemy, jak to zrobić, lub że nie ma budżetu do zrobienia tego dobrze, że coś nie działa”.
Podążając za stałą doskonałością
W tej wizji, w której nie ma już miejsca na preteksty, Martín Hernández rozważa łatwość nie tylko dostępu do wiedzy, aby w pełni promować i profesjonalizować każdy z obszarów, które na przykład nadają znaczenie branży takiej jak film, ponieważ uważa nawet, że położenie geograficzne twórców nie ogranicza już możliwości wejścia w projekty, które wydawały się nieosiągalne.
„Dzisiaj technologicznie możliwe jest, że mogą być w domu, gdziekolwiek są, w igloo na Alasce, i stamtąd pracować. To niesamowite, to nie fantasy ani science fiction, ponieważ COVID sprawił, że zrozumieliśmy to lepiej niż kiedykolwiek. Wielu redaktorów, z którymi pracuję, nadal pracuje w domu. Jako montażysta dźwięku zrobiłem wiele rzeczy w domu, bo po prostu dowiedzieliśmy się, że trzeba to zastosować” – dzieli się Martín Hernández, który nadzorował dźwięk w produkcjach takich jak „Pan y Circo” Diego Luny „Dani Who?” i „Hernán” dla Amazon, a także „Yankee”, „El Club” i „Oscuro Deseo” dla Netflix oraz remiks dźwiękowy „Amores Perros” dla Criterion Collection z okazji 20. rocznicy filmu Alejandro Gonzáleza Iñárritu.
Oprócz zaprojektowania i prowadzenia Cinematic Media, Martín Hernández ma oko na projekty, nad którymi pracował równolegle i które są w różnych procesach produkcyjnych, a które mają być pokazywane publiczności jako „Cartas a distancia / Listy na odległość”, dokument autorstwa Juana Carlosa Rulfo .
„Zrobił to w 2020 roku, u szczytu pandemii, dokument jest konkretnym przypadkiem w szpitalu Ubezpieczeń Społecznych w Tlatelolco, dotyczącym relacji między pielęgniarką a chorymi. Niektórzy z nich nigdy nie wychodzą, a z krewnymi, którzy są na zewnątrz, nie mogą mieć kontaktu ”, wyjaśnia, zauważając, że zaangażował się również w projekt „Presencias” Luisa Mandokiego (Innocent Voices), który jest w trakcie edycji, a także „ Sky is everywhere ” autorstwa Josephine Decker oraz w nadchodzącym drugim sezonie „Dark Wish” dla Netlix.